Groente uit potje of zelf maken?

Hallo allemaal,

Wij zijn inmiddels 2 weken bezig met de groentehap, maar Anouk vindt er nog steeds niets aan. Iemand nog een tip om het wat lekkerder te maken?

Ik heb inmiddels de verschillende potjes groenten van de Olavarit geprobeerd (netjes 3 dagen achter elkaar dezelfde smaak), maar ze krijgt met moeite 2/3 lepeltjes binnen. Gisteren hield ze helemaal haar mondje stijf dicht (en als ik dan de fles voorhoudt met diksap kan ze het niet snel genoeg naar binnenkrijgen!).
Fruit is geen enkel probleem, liefst eet ze het hele potje op!

Is het een idee om potjes te geven vanaf 6 maand waar ook aardappeltjes/vlees bij in zitten? Heeft iemand van jullie dit ook gehad?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Grt Sabine

He Nancy,
Beter laat dan nooit, maar dat met dik en dun bedoel ik dat als het te lang in die mixer zit dan is het te dun en als het te kort erin zit dan is het te dik. Ik vind het zo’n gedoe.
Anouk,
Ik geef Demi gewoon een heel potje fruit. Eet ze lekker gulzig op en een half potje groente. De wortels vindt ze echt niet te eten, maar de rest vind ze best lekker. Soms wil ze die groente ook niet eten en dan pak ik haar op schoot en dan eet ze het gulzig op dus misschien moet je eens een ander standje proberen hahaha. Wat betreft je nou eerst fles doet en daarna fuit of groente… volgens mij maakt het niet veel uit hoor. Gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Als ze daardoor wel haar flessen leegdrinkt en haar potjes opeet is het toch goed ?
Krijgt Anouk al een boterham ?
Liefs Natasja

hee natasja
ik staafmix door tot dat de alle grootste brokken er uit zijn en doe altijd een beetje groente nat erbij , maar het word bijna nooit dat poppenstront uit een potje hahahahahaha
maar nogmaals ieder moet het voor zich weten , en je bent nooit een slechte moeder (vond wendy hihi) wat je je kind ook geeft hoor , bedoel ik geef melk uit een zakkie hahaha

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Dat wordt dus toch maar gewoon zelf koken he. Morgen vrij dus maar gelijk proberen. Mijn schoonouders waren gisteren aan het oppassen en vonden het bijna zielig om haar wortelen uit een potje te geven (zo stinken). Ze heeft dus ook niets gehad!. Niet dat dat nou een goede oplossing is maar ja.

Het is misschien wel een idee om haar op schoot te nemen. Nu krijgt ze het in de wipstoel. Maar wie weet helpt het wel.

Natasja, Anouk krijgt nu nog geen boterham. Mag dat al dan? Ik moet maandag toch naar het cb dus zal eens vragen wat er veranderd mag worden.

Grt, Sabine