Haha, dat dan nog net weer wel ja!
Groente of fruit?
Hier staan voor nu 5 potjes… kan niet wachten om haar gezicht te zien als ze wat krijgt… En wat ze doet met de pap straks.
Groetjes,
Michèle
Wij hebben sinds een paar maanden een blender en ik ben er helemaal blij mee. Natuurlijk zijn potjes ook makkelijk en goed, maar ik vind het niet erg om alles zelf klaar te maken. Ik kook de groente, dan in de blender en dan in porties de vriezer in. Het is eigenlijk zo gemaakt allemaal. En als wij iets eten wat Tim ook mag, dan is het helemaal makkelijk. Vind de potjes ook wel erg prijzig. Voor een potje betaal je 90 cent, terwijl je daar ook een zak wortels voor hebt waar meerdere porties in zitten.
Mriek, ik lees dat Erik al aardappels en vles/vis krijgt. Wanneer zijn jullie daar mee begonnen? Bij 4 maanden moest ik beginnen met fruit hap en toen hij 5,5 maand was ben ik voor het laatst geweest en toen moest ik Tim een groente en een fruithap per dag gaan geven. Maar geen aardappels, rijst of vlees.
Michelle, ik las je berichtje dat je kledingmaat 68 over wilt gaan slaan. Tim groeid ook erg snel. Bij zijn geboorte zat hij in 56 maar daar was hij heel snel uit en ook maat 62 heeft hij maar een maand gedragen. Maar maat 68 heeft hij wel een paar maanden gedragen. Terwijl dat bij 56 en 62 niet zo was. Hij groeit boven gemiddeld, maar heeft toch maat 68 een tijdje gedragen. En hij zit nu net in 74. Ieder kind is natuurlijk anders, maar dacht laat het je toch even weten. Misschien dat Morgan maat 68 ook wat langer zal dragen.
ja dat ruggesteuntje wat je er als hij weer groter is uit moet halen… en tja hij blijft meegroeien he deze stoel… ideaal! en kosten besparend
Oh dat weet ik dat ze daar weer langer in kan blijven hangen, maar ik neem geen risico enne ik heb weer een reden om even lekker met de kleine meid de stad in te gaan
Groetjes,
Michèle
Hallo iedereen,
Boris die heeft tot 8,5 maand borstvoeding gehad en dan stellen ze het langer uit om vast voedsel te geven. Ik heb eigenlijk een heel makkelijk kind met eten nu want hij lust nu nog alles. Vlees krijgen ze 3 keer per week althans dat is wat CB hier zegt he. Visje gebakken vind ie ook heerlijk. Potjes gaan er niet in dat wil hij niet hebben. Maar ja als je alles in dunne plakken snijdt dan is het ook zo klaar. Papjes wilde hij niet, boterhammetje vind hij heerlijk s ochtends, overdag een beker met water en roosvice en tussendoor een rijstwafeltje, dat mogen ze vanaf 6 maanden.
groetjes
Morgan heeft vanacht haar eerste nutrix papfles gekregen en na even wennen (zie blik mamma wat is dit???) ging hij er prima in en heeft ze rustig(er) geslapen dan de nacht ervoor. Ze zit nou eenmaal in een sprongetje dus is wat speen afhankelijker nu. Alleen tijdens de fles begon ook deze dame ineens te kleien (bekend onderwerp hier). Dus toch een luier verschonen weer. ’ nachts is de enige luier die ik voor de fles verschoon ivm met wakker worden. Maar het viel mee. Ze heeft even tegen beer liggen kletsen toen ze er weer in lag en binnen een kwartier sliep ze weer. Wel om 4 uur tullendienst, maar ook die keer weer vrij vlot vertrokken. Om half zes nog een keer een tul en om half zeven vond ze het wel welletjes. Mijn moeder past op vandaag omdat ik moet werken dus ik heb haar overgedragen en mezelf werkklaar gemaakt. Maar nog wel even gezien dat de ochtendpapfles erin ging als pap. Ze vond hem nu wel heel lekker dus ze is makkelijk blijkbaar met eten. Hopelijk reageert ze vanaf donderdag net zo enthousiast op de potjes
Groetjes,
Michèle
super meid… haha die van jouw heeft zo te lezen geen last van obstipatie
ben benieuwd naar de fruithap… euh… of groente hap … wat ga je eerst doen?
Waarschijnlijk eerst worteltjes, maar ik heb pappa beide laten halen. Als fruit namelijk wel goed gaat kan ze dat op de creche ook krijgen vandaar. Dus we kijken even hoe ze op wat reageerd. In eerste instantie zouden we alleen groente doen, maar nu is het even zoeken. Weet natuurlijk niet hoe haar darmen gaan reageren ook.
Groetjes,
Michèle
He Sandra,
Die vlees en vis zit in de potjes die je kunt kopen vanaf zes maanden. Dus ik neem aan dat ze het dan ook mogen hebben, haha. We zijn daarmee begonnen toen Erik zes maanden oud was. Ik heb wel begrepen dat variatie belangrijk is, dus vlees en vis af te wisselen met gevogelte en vegetarisch. Dus dat doen we dan ook braaf…
He Michele,
Fijn dat het goed ging met de papflessen! Weer een zorg minder, hopelijk vult het haar meer en kan ze langer tussen de voedingen laten.
Groetjes!
Ja ik hoo phet ook/ Ze krijgt er 's nachts 1 en 's morgens dus ik denk dat dat wel scheelt. Een goed ontbijt was toch de basis van de dag???
Groetjes,
Michèle
We zie het wel hoe het vandaag gegaan is. Ze is vandaag tot half vier bij mijn moeder (of eigenlijk is mijn moeder bij haar) en morgen mijn schoonmoeder. Bij de laatste ben ik bang dat die iets te makkelijk gaat zijn, maar goed het is een mooie test toch… Enne de papflessen geef ik zelf wel dan,
Groetjes,
Michèle
Tja oma’s die moet je wel even paar keer herhalen dat ze zich aan jou schema houden. Vooral mijn moeder die heb ik paar keer gezegd nee mama en even herinneren aan onze eigen tijd dan he
dat werkte wel, nu ook met de feestdagen had ze het goed ingeprent bij de rest van de familie dat Boris op tijd naar bed moest omdat anders zijn ritme weg zou zijn en hij uit zijn doen.
De andere die heeft altijd commentaar maar dan om de rug want wij doen niks goed hier. Maar ach ik zal niet de enige zijn die deze taferelen heeft met families, maar wij doen het hier op onze manier, de rest heeft hun kansen gehad met de eigen kinderen.
Nou ja mijn moeder werkt zelf als gastouder en heeft al een jaar een baby onder haar hoede dus die zit er helemaal in. En dat is geen probleem, maar mijn schoonmoeder ziet Morgan niet zoveel en dat is dan ook het excuus om haar niet naar bed te doen of zo. Ze moet al in de woonkamer slapen omdat mijn schoonmoeder de trap niet op kan met haar dus dat zal al moeilijk worden want ik denk niet dat ze 2 uur in stilte gaat zitten. Maar haar niet op laten passen en mijn moeder wel geeft ook weer scheven gezichten. Mijn vriend begon ook al toen we deze dagen omhoog zaten van 1 dag jou en 1 dag mijn ma. Ik wilde eigenlijk 2 dagen mijn moeder, maar ja dat geeft weer gezeur van niet eerlijk ik ben ook oma en ik moet ook een band opbouwen. Heeft ze wel een beetje gelijk in. In maart hebben we ook oppas nodig en dit is een mooie test om te kijken naar wie Morgan gaat dan.
Groetjes,
Michèle
Haha Michele,
overal hetzelfde he, met dat verschil dat mijn schoonouders hier om de hoek wonen en mijn familie in Belgie. Dan nog is het gezeur hoor. Ik heb dus iemand ingehuurd om twee middagen per week op Boris te passen. En nu niemand meer te zeuren want wordt door vreemde gedaan. Wij vonden dat de beste oplossing en nu geen gezeur meer want onze oppas komt aan huis ,oppassen. Hebben ook de haal en breng plichten van tafel geveegd want ze. zouden onze zoon wel eens wat leren, nou mooi niet. bepalen wij zelf. iedereen in de familie is vrij om onze zoon te bezoeken en te wandelen met hem als ze dat willen of een middagje spelen met hem, maar het is nooit goed. Bij je eigen moeder heb je toch ook een heel ander gevoel vind ik zelf, want je weet welke opvoeding je zelf hebt genoten en de zaken die je hieruit overneemt en de dingen die je anders wilt voor je eigen kindje. Mijn moeder kan ik blindelings vertrouwen als ik dingen aangeef en zeg en dat doet ze dat weet ik gewoon want ze stelt het belang van haar kleinzoon voorop. Met anderen is dat toch anders want die hebben het alleen over IK en niet je kleintje die is bijkomstig en dat is toch een groot verschil.
Mijn moeder woont in Noord Holland dus oppassen bij ons was geen optie. Ze wil ook oma zijn en geen opvoedster en mijn schoonmoeder heeft een te slechte gezondheid om elke week op Morgan te passen. Plus wat jij zegt mijn eigen moeder kent me door en door en weet wat ik wil en niet wil. Mijn schoonmoeder is van ik heb 3 kinderen grootgebracht dus ik weet hoe het moet. Ja zeg ik altijd dat waren jongens en dit is een meid en het is MIJN meid. Dus Morgan gaat 4 dagen naar de creche waar ze het helemaal naar haar zin heeft. Ze komt blij weer thuis en ze doet het heel goed daar. Probleem ook opgelost. Alleen niet als je moet werken (ik heb even een break nu) en de creche is gesloten… Maar goed wat ik zeg kijken hoe ze vandaag na mijn moeder is en morgen na mijn schoonmoeder… Zoek de verschillen
Groetjes,
Michèle
Ja dat klinkt nogal bekend ik heb er zoveel opgevoed,… maar op een manier dat ik niet wil dat ons kleintje wordt opgevoed en daarvoor heb ik de ogen van mijn vriend geopend. Wij hebben tijdens mijn zwangerschap heel veel besproken over de opvoeding en dat scheelt ook een hele boel want we zitten op 1 lijn en hoeven dan ook niet uren te overleggen over zaken en zijn er geen discussies over Boris tussen ons en dat is heel prettig.Ik hoor ook wel eens anders en hij is geweldig met ons zoontje, hij is ook helemaal papa gek.