Groente/fruithapje

Hallo meiden,

Hebben jullie gewacht tot de babys 4 mnd waren of hebben jullie
al eerder groente/fruit gegeven.
Anne is nu haast 16 week en ik merk dat ze al wel aan wat anders
toe is.
Vaak met de mond smakken.
Bij Elke gaven we het destijds wel pas met 4 mnd.
Ik denk zelf dat het geen kwaad kan als we het een week eerder
geven.
We zouden ook eerst een paar dagen alleen fruithapje kunnen
geven en daarna groentehap erbij.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 j en Anne 16 week

Jeske kreeg met 3 1/2 maand al een paar hapjes groente…
Ze was er gewoon aan toe… Probeer gewoon een hapje en kijk hoe ze het vindt…

Ik ben bij 3,5 maand begonnen met een fruithap. Gewoon een beetje geven zodat ze al wennen aan het eten van een lepeltje.
Groente heb ik wel later gedaan bij 5 maanden. Tom vindt nu vaster voedsel veel lekkerder dan de fles.
Succes!
Groetjes Bibi

hoi heleen,

Wij begonnen met 3,5 maand met groente. Na 14 dagen fruit erbij.
Groente vinden ze vies en fruit is lekker vertelde het cb. vandaar begonnen met groente. eerst een paar lepeltjes en kijken wat ze op kan, het werd al snel een potje. wij gaven wel de eerste paar dagen dezelfde smaak zodat ze hieraan kon wennen. (worteltjes) worteltjes is hier nog steeds favoriet. Lieke lust alles alleen bloemkool niet dan doet ze haar mond echt niet open hahahah

succes want het is zo leuk he!!!

groetjes Gytha

Hallo Heleen,

Het kan geen kwaad om net iets vroeger dan 4 maand te beginnen met vaste voeding. Hier zijn we ook begonnen met groentehap op aanraden van cb omdat idd zoals Gytha het zegt groenten moeilijker gaat dan fruit. De groentehap heeft even geduurd voordat ze een volledige portie ophad (ook favoriet wortelen), de fruithap ging er van de tweede dag helemaal in…
Ik hoop dat Anne het lekker vindt!

Groetjes,

Tamara

Anna was 16 weken dus eigenlijk iets eerder dan vier maanden toen we haar voor het eerst een fruithapje gaven. Ze keek eerst wel even raar, maar ze vond het maar wat lekker! We zijn begonnen met peer en nu is het potje banaan aan de beurt.

Ik wist eigenlijk niet dat het beter is om met groente te beginnen, gaan we morgen gelijk doen!! Dit had het cb niet tegen mij gezegd en had het eigenlijk afgeraden om te beginnen met een hapje voor ze zes maanden oud zou zijn.

Ik heb het uiteindelijk gewoon gegeven en ben blij dat ik het heb gedaan. Voor mijn gevoel was ik zelf al iets ‘te laat’ en was ze er achteraf al wel eerder aan toe.

Ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan en eerst maar eens een paar hapjes proberen, kijken hoe dat gaat.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Ik ben ook begonnen met fruit… En vlak erna groente… Ik heb nog geen moeilijkheden gehad met het eten… Jeske eet alles!
Ze heeft zelfs geen favoriet…

We hadden gisteren een potje groente geprobeerd. Wat een gezicht!!! Ze vond het dus echt niet lekker!! Wat een rare bekken kunnen ze dan trekken! Ik had bloemkool, maar de sperciboontjes gingen er even later veel beter in. Anna lust duidelijk niet zo graag groente, maar wat graag fruit!! Dan maar omwisselen!

Hoi meiden,

Wij hebben vanmorgen wat van het fruitpotje geprobeerd.
Ze vond het maar vreemd.
Ging een beetje smakkend geluid maken.
Deed haar mond ook niet helemaal open, het kwam meer op
haar lippen.
Anne trok geen vies gezicht.
Zijn na een paar hapjes gestopt en toen de fles gegeven.
Morgen maar weer proberen.
Wel fotos gemaakt.

Groetjes Heleen

Welk fruit heb je geprobeerd? Anna had eerst een potje peer en daarna een potje banaan. Ook nog even bloemkool geprobeerd, maar dat was dus geen succes. De sperciboontjes gaan wel beter, maar ze heeft liever fruit.

Hallo,

Fijn dat jullie kleintjes beginnen met vaste voeding. Lijken ze weer heel wat groter… Ons Cloé vindt haar fruitpap geweldig (eet ze altijd bijna 200 gr van op - halve appel, halve banaan, halve betterfood en halve appelsien). Met groente gaat het wat moeilijker. Enkel wortel vindt ze heerlijk, maar ja, dat kan niet elke dag he. Ze is soms ook te moe om vaste voeding te eten, dan wil ze enkel de fles. Kleintjes met karakter heet dat dan…
Succes ermee!

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

Wat is betterfood?
Nog nooit van gehoord.
We gaan vanmiddag het warme hapje proberen omdat ik las
dat ze daar vaak wat meer moeite mee hebben en dat het
fruithapje makkelijker gaat.
Voor het fruithapje hadden we frutapvra (bij c1000 te koop)
appel/banaan.
Is trouwens niet zo goedkoop1
We gaan het zelf maar weer maken denk ik van liga, banaan en
roosvisee erdoor heen.
Dit deden we bij Elke ook destijds.
We hebben groentepotjes van Olvarit staan: tuingroente, sperziebonen,
bruinebonen en bloemkool.
!25 gr. zit er in. Is te veel denk ik om in 1 keer te geven.
Dan kan ze er morgen ook nog wat van eten.
Mag niet langer dan 24 uur bewaard worden.
Laat weten hoe het ging vanmiddag!

Groetjes Heleen

Groetjes Heleen

Hallo Heleen,

Betterfood is de koek die doorheen de fruitpap gaat. Ik denk dat dat bij jullie Liga heet? Of is dat nog iets anders? Ik gebruik soms ook wel rijstebloem met vanille smaak om er doorheen te doen. Kwestie van een beetje afwisseling. Was is roosvisee eigenlijk? Succes met de groente. Laat zeker weten of ze het lekker vond! Hier zijn als we potjes gebruiken tuingroenten en wortel favoriet. Zolang het maar oranje ziet. Ik laat ook weten hoe het met de groente vergaat hier.

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

Roosvisee doen ze hier vaak door de yoghurt.
Het lijkt wel een beetje op limonade.
Er zitten allemaal vitamines in en is dus heel gezond.
Je kan het ook gewoon mengen met water en dan heb je
drinken.
Kinderen vinden dit ook vaak lekker!

Groetjes Heleen

Hallo Heleen,

Roosvisee is dan zo een beetje als grenadinesiroop? Of heb ik het mis?

Groetjes,

Tamara

Roosvicee is siroop van fruit en grenadine is meer suikersiroop (vergelijkbaar met ranja).

Groetekes, Sje

Hallo Heleen,

Ik ging laten weten hoe het ging met de groentehap.
Ons meisje heeft vandaag met veeeeeel moeite 125 gr groente op. Het was broccili met aardappelen. Als het niet oranje ziet, gaat het heel traag. Ik heb haar zeker 5 keer verplaatst om toch een deftige maaltijd op te krijgen… Maar het is gelukt, na 30 minuten en de groente dus helemaal koud… Ze ligt terug op bed. Ze heeft gisteren veel geslapen en vandaag ook weer. Om half 5 was ze wakker (door hele luide jongeren die voorbij kwamen met toeters en zo, fijn…) Dan maar eten gegeven. En dan heeft ze tot kwart voor 9 nog geslapen. Dan was ze op tot 11, en van 11 tot half 1 terug op bed. Om half 2 groente gegeven (we deden dit eerst 's avonds, maar 's middags lukt het beter) en een uurtje later lag ze alweer in slaap. Ik weet niet waar ik het heb, zoveel tijd! Ze is dus elke keer 2 uur op geweest en dan 1,5 uurtje slapen. Gek, ze deed dit nooit! Maar wel fijn voor de mama!
Hoe heeft Anne de groentehap gesmaakt?

Hallo Sje,

Ik snap er niks van, roosvisee, Ligakoek… Ga is op het internet kijken wat het juist is. Zal gewoon van naam schillen denk ik. Gek, Nederlands en toch zo verschillend…

Groetjes,

Tamara

Roosvicee en grenadine zijn in elk geval niet hetzelfde.

Groetekes, Sje

andere naam voor roosvicee is diksap… Roosvicee is er een merk van…

Hallo,

We hebben de tuinbonen geprobeert.
Paar hapjes maar want ze was te moe.
Ging om half 4 op bed en vertikte het om te slapen.
Om 4 uur er maar uitgehaald en kwart over 4 groente geprobeerd.
Ze vond het wel lekker.
Anne was erg jengelig en heeft nog van half 5 tot kwart over 5
geslapen.
Half 6 fles gegeven en ligt nu net op bed.
Is nog aan het brabbelen.
Omdat ze het slaapje van half 4 erg slecht doet wachten
we nog een aantal weken met de groente en proberen eerst
maar even het fruithapje.
Gaan we eerst de fles van 10 uur geven en om 11 uur fruithapje.
Smorgens is ze goed uitgerust, dus ik denk dat dit beter gaat.
Laat morgen wel even horen hoe het fruithapje ging.

Groetjes Heleen