Groente en fruit

Hoi!

STEL: je hebt ongeveer het volgende drink-schema:

7:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00 uur.

Wat is dan een goede tijd voor het fruit- en groentehapje?
En als de potjes volledig leeggeten worden, laat je dan de fles vervallen? En welke fles dan? Krijgen ze dan wel genoeg vocht binnen?

Graag jullie reactie!

Groetjes,
MamaVanJulian

Welkom op de site!

Vergeet niet dat fruit- en groentenhapjes ook bijna volledig uit vocht bestaan, dus die kunnen makkelijk een fles vervangen!

Ik had de fruithap op ongeveer 10.00 staan en dan de volgende voeding op ongeveer 12.00. Alleen dronken ze dan wat minder. Zeker na een bananenfruithap duurt het een kleine 3 uur tot het maagje weer leeg is, dus geef nooit om 10.00 een volledige banaan.

Rest van de voedingen werd dan 15.30, 19.00 en 23.00. Ongeveer…want ik gaf borstvoeding dus het was maar net hoe laat ze honger kregen.

Groetekes, Sje

Hoe oud is je zoontje? Is dit de eerste bijvoeding die je gaat geven, want fruit of een beetje groente vervangt geen fles. Als het “echt” warm eten is vervangt het een fles tenminste bij ons wel. Sommigen geven na het eten nog een fles maar Dion krijgt een toetje en dan de laatste fles om 19.00 uur. Hij is nu 7 maand en krijgt vanaf 6 maand 3 flessen.
Als je wel een fles laat vervallen kun je ook water of rovicee geven. En in fruit zit ook vocht dit kun je iets dikker maken met een liga. Zowel Dion als Marijn dronken alle flessen leeg ook na een banaan,

Gewijzigd door - pranger7 op 15 May 2010 22:03:11

Julian is nu 4,5 maand. Hij gaf zo duidelijk aan meer te willen dan alleen maar de fles: smakken, stak alles in zn mond! Nu 1,5 week geprobeerd fruit te geven en dat gaat super. Mondje gaat al open als het lepeltje in beeld komt. Hij krijgt het nu als tussendoortje om ongeveer 17u en krijgt dan een half potje.
Hij is volgens mij een hongerige baby, want kan nauwelijks wachten op zn volgende voeding. De papfles van 19:00 gaat er gemakkelijk in. Ook om 23uur drinkt hij een volledige fles van 200cc met gemak leeg…('k moet hem er wel wakker voor maken) Dat wordt wat, als die laatste fles komt te vervallen.

En Pranger, wat geef je dan als toetje?
Hoe laat gaf je hem zijn groente- en fruithap?

Groetjes en weer bedankt

Ik geef yoghurt of een danoontje als toetje.
Meestal krijgt Dion tegen 10 uur fruit. Wij hebben de laatste fles met3 maand laten vervallen omdat we Dion altijd uit een hele diepe slaap moesten halen (hij dronk de fles altijd braaf leeg) ik vond het zielig en we de toen 1 fles laten vervallen en de laatste fles meestal tegen 20.00 gegeven en hij sliep net als de andere nachten gewoon door.

hoi,

Onze dochter Fenna is nu bijna 7 maanden en krijgt sinds 3 weken nog maar 3 flessen.
's Ochtends krijgt ze een fruithapje tussen 11.00 en 13.00 uur.
Tussen 17.00 en 19.00 uur krijgt ze groente met wat kip of vis.
Ze begon met eerst een paar lepeltjes, maar eet van alles nu ruim 3 eetlepels op.
Ze gaf het zelf aan dat ze nog maar 3 flessen wilde, wel zo makkelijk

Succes ermee.