Groente baby 5 maand

Hallo, ben ik weer.

Ik heb een vraag. Ik geef mijn dochtertje nu 2 weekjes groente. Ik pureer alles zelf van verse groente of diepvriesgroente.

Nu heb ik alleen een probleempje met de diepgevroren sperziebonen. Voor ik het pureer maak ik het goed gaar, maar ik krijg het niet mooi fijn, ik hou draden, brokjes. Met als gevolg dat ze het niet echt wil eten.
Hoe doen jullie dit??

En maken jullie al echte “maaltijdjes” (groente aardappel) of doen jullie dit vanaf een half jaar??
En wanneer zijn jullie begonnen met vlees door de maaltijd doen???

groeten Sassie

ik heb zelf een beetje aangehouden zoals de potjes, dus vanaf vier tot zes alleen enkel groente en dan beetje water erdoorheen om aan te lengen. zoals wortel/sperzieboontjes ed.

Ik heb zelf trouwens amper met diepvriesgroentes gewerkt altijd vers, hoewel ik had laatst spinazie toen hij al 9 maand was hoor

Ik had toen ergens een lijstje vandaan geplukt van een site met groente geschikt per leeftijd zou zo ff zoeken voor je

aardappelen kan je al voorzichtig introduceren als ze het gewend zijn om vast te eten, valt namelijk zwaar op de maag en het is ongeveer een eetlepel vlees vanaf 6 maanden omdat ze vanaf dan extra ijzer nodig hebben!

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_voerschema.htm

Op deze site staat wel een overzichtje met geschikte groentes en met google zijn er nog wel een paar te vinden.

Als sperziebonen draden hebben, heb je niet de juiste.
Goede sperziebonen hebben geen draden.

En sperziebonen moeten best een poos koken voordat ze lekker zacht zijn.

M.

hmm ik weet wel dat als je sperziebonen punt je de draden erbij af hoort te trekken ^^, en als je het in kleine stukjes in de pan gooit als je gaat koken/blancheren duurt het niet al te lang lekker in de mixer met wat water dan is t zo wat dunner.

ik koop ook altijd verse sperziebonen. en doe ze dan in een pan met echt heeeeeel weinig water…zet hem dan op het vuur laat het even flink koken dan doe ik het vuur uit en laat de deksel erop en wacht even tien minuten.taraaa ze zijn beetgaar! altijd lekker zacht en geen draden…