Groen snot dreumes 1 jaar

Ja de titel zegt het al, heel onsmakelijk :stuck_out_tongue:
Maar goed, onze kleine man van 1 jaar is heel heel heel verkouden, het snot loopt m over de kin.
Wat me opvalt is dat het (vooral 's morgens) groenig van kleur is…is dit normaal?
Hij heeft lichte koorts, zit rond de 38,5 a 39 graden. Hoest ook behoorlijk zo nu en dan en hoest dan ook iets op.
Is ook echt ziekjes.

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Groen slijm, betekent: ontsteking.
Gezien ook de behoorlijke hoest en ophoesten van slijm, zou ik even naar de longetjes laten luisteren om longontsteking uit te sluiten.

Groetekes, Sje

Meestal als het snot groen is is er sprake van een onsteking en omdat die er ook koorts bij heeft en niet lekker is zou ik toch effe naar de ha gaan

Hier een groene snot expert! haha. Mijn dochter heeft vooral in de koude maanden aan de lopende band oorontstekingen gehad, altijd gepaard gaande met flinke verkoudheid en jawel… dikke groene snottebellen. De buis van euchstarius (of zoiets) gaat door al het snot bij een verkoudheid bij kleine kinderen vaak verstopt en dat veroorzaakt de oorontsteking. Snot is daarna niet meer slijmerig doorzichtig maar idd dik en groen. Idd even oortjes laten nakijken dus! en alvast een neusspray gebruiken zodat de troep eruit kan. Dat verlicht al veel!

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 16 Aug 2011 22:26:00

ja hier ook al verschillende ooronstekingen gehad wat af kwam van een verkoudheid, zodra owen hier verkouden is gebruik ik neusspray omda t wel licht een onsteking hoe ver het kan tegen gaat.
En ik moet zeggen sinds ik dat weet en als die dan verkouden is en spray dat het echt helpt.