Vorige week ging ik nog voor nieuwe regenlaarsjes, een regenjasje, schoenen en een nieuwe autostoel … het was hard nodig.
Nu is het toch echt de tijd voor nieuwe shirtjes want maat 98-104 kan echt niet meer?! Te kort aan de onderkant.
Sommige shirtjes hebben maat 116 en passen onze dame. Zelfs 122 van de Hema !! Dan ook maar gelijk wat nieuwe broeken want ook daarin gaat ze als een speer; maat 104.
Tjonge wat gaat het/ze snel
Ook in de knip trouwens
Groeit zoooooo hard
Jeetje, dan is ze een grote meid, zeg. Gaat zeker hard op die manier!
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Jeetje dan groeit ze idd mega snel. Tim zit nog in 104 van boven en 98 van onder. Al beginnen zijn broeken nu wel wat te kort te worden, maar nog niet allemaal.
Groetjes,
Sandra
Wow, dat gaat inderdaad wel heeeel hard! Je kunt dan inderdaad wel met de knip open blijven staan! Pfoe! Eva kan een jaar in haar kleding, maar schoenen gaan nu ook wel harder. Had in mei schoenen in 22 gekocht en die zijn te klein. Best jammer als ze alles zo kort aan kunnen he?
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ja het gaat echt heel snel, bo zit nu in 110/116 qua boven maat en wqua broeken in 98/104. Ik merk dat 98 in de middel te strak begint te worden, dus dat wordt weer nieuwe broeken halen denk ik.
Hij zit nu gelukkig al een tijdje (lees 4 maand) in zijn schoenen, maat 26. toen hij begon met schoentjes (1 jaar terug) zat hij in maat 21. dat was dus elke 2,5 maand een nieuw paar. en dan nog afvragen waar het geld toch bleef hahahahahahaa, mjaar even serieus, ben blij dat hij zo goed groeit, maar ene jaar lang met dezelfde kleding? nee, hier hooguit een maand of 3
liefs woezel
Bo is ook een flinke jongen Woezel … vind het ook goed hoor dat Fabienne zo goed groeit, ze ziet er ook meer uit als een kleuter dan een peutertje!
Vanmorgen naar de Hema, V&D, H&M … maat 110/116 en strakke stretch shirtjes maat 122. Handig voor ergens onder. Als ik die maatlabels/tabellen lees dan klopt er echt he-le-maal niets van.
Zeker made in China
122 ??? Dan is ze zeker groot zeg!
N. is 6 en die heeft ook 122 voor shirts enzo, hahaha een maat groter verzuipt ie echt nog in.
Broeken nog maar 110, en dan is hij ook echt geen kleintje. Precies gemiddeld zit ie nu in de groeicurve.
Hij heeft wel heeeeel lang in maat 104/110 gezeten (2 jaar!!) Maar nu voor de zomer dus eindelijk een grotere maat kunnen kopen . Daarvoor ging ie inderdaad ook heel snel, is altijd erg lang geweest voordat ie een tijdelijke groeistop kreeg.
@Susje … moet wel zeggen dat het de 122 van de hema is hoor! Vind ik zelf klein vallen, bij Fabienne dan. Van die stretch shirtjes … Nu de 110/116 van de H&M, daar kan ze nog lekker in groeien. Rottig is altijd dat die mouwen dan weer zo lang zijn. Ze heeft volgens mij gewoon een stevig postuurtje, net als haar moeder?!
Ff in N. zn kledingkast gekeken hoe het ook alweer zat
Maar hij heeft ook verschillende Hema shirtjes 122… en die zitten echt nog ruim, hahaha. Nou is dat wel jongensmodel natuurlijk he. Dat scheelt misschien nog.
En hij is gewoon errrrrug dun…
En broeken niet groter dan 110, en dan het knoopsgatelastiek helemaal aangesnoerd.
Heb 1 spijkerbroek van Cars volgens mij, die is wel goed om zn middeltje. Maar die heeft een gewone knoop… En krijgt ie niet zelf open en dicht dus das wel lastig. Wel jammer… want anders had ik wel meer van die broeken gekocht. Maar hij moet echt een schuifknoop hebben of elastiek.
Ik vind dat ze inderdaad wel een erg grote maat heeft voor een nog geen 3-jarige hihi. Is ze echt zo groot joh? Dan heb ik zoals je weet maar een hummel van nog geen 90 cm hoog! Maar HEMA valt inderdaad wel wat kleiner, ik neem dan ook 98/104 en dat is dan wel groot, maar 86/92 zijn naveltruitjes! En haar voetjes groeien dus ook zo snel? Hebben ze op het CB een beetje een schatting gegeven hoe lang ze ongeveer wordt, je kleine reuzinnetje?
Groetjes Rainbow, trotse mama
hahaha, kleine reuzinnetje …
Nou weet je, volgens mij is ze helemaal niet zo abnormaal lang, ze is goed 1 meter maar ze heeft volgens mij een lang, wat fors bovenlijfje dus als ze maat 98-104 aan heeft dan is het idd een naveltruitje. Ze oogt ook als een worstje dan! geen gezicht!
Ze heeft nu schoenmaat 24, lijkt me een normaal maatje. Heeft heel lang in 23 gezeten. Dus al met al is ze gewoon een stevig dametje!
@esther hahahahaha, herkenbaar, 104 is bij Bo ook een naveltruitje!! Oh ennuh… de meisjes truitjes vallen idd een stuk strakker uit dan de jongens truitjes. Ik heb namelijk basis truitjes van de hma (Witte en zwarte) en de jongens truitjes in bv maat 116 vallen heel ruim, maar ga ik dit vergelijken met die van de meisjes, dan heeft Bo ook zeker 122 nodig, en dan nog zit dat veel gestroomlijnder en beter om zijn boven lichaam dan die van de jongens. Je raad het al, hij heeft een paar meisjes truitjes in de kast, zwarte, voor onder een t-shirt. Dus niet om alleen zo te dragen, maar echt om een korte mouwen blouse of een t-short er over heen aan te doen. Ze hadden geen jongens basis truitjes meer in het zwart met lange mouwen. Alleen witte, en die zijn na 1 keer gebruik zo vies bij de mouwen dat je die niet meer schoongewassen krijgt. Dus ja dames…Bo heeft meisjes kleren aan af en toe…
liefs woezel
Haha grappig verschil, hier een jonge dame van bijna 6.5jr en draagt 116-122.
Gr Patries
@Woezel … die stretch shirtjes voor meisjes zitten gewoon heel erg lekker. Zeker met koudere dagen ergens onder. Heb ze ook in allerlei kleuren, ideaal. Ik kan Bo wel begrijpen hoor!
Die maten, eigenlijk moet je er niet teveel naar kijken want vanmorgen had ik weer een shirtje maat 98/104 en die zit prima. Dus hier bestaat de kledingkast uit vele maatjes
Denk ook dat jongenskleding niet veel of helemaal geen stretch bevat zoals vaak bij meisjes het geval is. Ik vind het niet altijd fijn maar goed. Het is net als bij dames kleding, … vre-se-lijk!
Hahahahaha lang leven tweedehands, hahah erg he, elke 3 maanden een hele nieuwe garderobe, hahaha nu gaat het bij ons weer heel hard, J heeft tot 6 weken geleden, een jaar lang hetzelfde gehad, maar nu moet ik toch wel weer wat dingen gaan weggeven, want het word echt te kort. Dan pakken we weer wat van Oma’s stapel nieuwe en tweedehandse kleding! (Het helpt trouwens ook dat Oma nog heel veel kleding van haar laatste dochter heeft weggelegd, hahaha ookal is het 10 jaar oud, kan hier prima!)
@malawimamajada, ja lach er maar om!!! hahahahahahahaha, maar idd, tweede hands kleiding wil ik hier ook nog wel een halen hoor via marktplaats, daar kun je hele leuke broeken voor vrij weinig kopen, zien er nog heel goed uit, dus waarom niet?
Heb vandaag nieuwe broeken gekocht voor Bo, maat 104, kijken hoe dat zit. in totaal 5 broeken gehaald en was 60 euro kwijt, allemaal opruiming. 2 broeken voor 20 totaal, 2 broeken voor 15 totaal en 1 broek voor 24,50. Die van 24,5 zit ik al heel lang op te asen, maar die was echt zo duur!!! Maar wel heel mooi, elke keer stond ik mijzelf te verlekkeren bij die broek, zou ik het doen, zou ik het niet doen, maar nooit gedaan, vond het teveel geld. maar nu was er 50% korting!!! en dit was de laatste toevallig maat 104, dus ik heb mijn lag geslagen (en dan nog zitten twijfelen he, of ik het zou doen of niet, want zelfs 24,50 vind ik veel voor een broek).
al met al ben ik tevreden, want een gemiddelde van 12 euro per broek vind ik netjes!! Wil er eigenlijk nog een paar bij hebben, voor als bo zin broek vies heeft en dus meerdere keren per dag een andere aan moet, dan heb ik wat op voorraad ook voor als je bv vlekken er niet uit krijgt, en ben daar nu voor op marktplaats aan het kijken!!
Wat dat betreft ben ik heel simpel, een kind mag vies worden, en ga daar ook niet moeilij over doen, maar zodra die activiteit klaar is , krijgt hij wel een schone broek aan, met als gevolg, veel was voor mama!!! Ook niet erg, maar dan wil ik wel wat op voorraad, dan hoef ik niet elke dag te wassen!!
liefs woezel
Hier ook een MP fan. Ik koop vaak name it broekjes 2e hands. Heb tot op heden alleen maar veel plezier van deze broekjes, kunnen wat hebben. Ook H&M … weet niet beter dat ik vaak een nieuwe maat nodig heb dus dan ga ik geen nieuwe broeken kopen mits in de opruiming.
Goed gedaan woezel!