Groeipijn of iets anders?

Ik heb een vraagje…

Ik heb dit al eens bij tip/adviezen neer gezet, maar weet niet of ik het daar wel goed neer gezet heb, vandaar dat ik het hier ook nog maar eens vraag…

Stan heeft de laatste tijd vaker last van zijn benen… hij is dan heel onrustig en kan niet blijven zitten, hij moet dan gewoon rondrennen en springen… stil staan kan hij dan niet.
Als ik hem erna vraagt zegt hij ook dat het auwa doet aan zijn benen en dat ik hem erover moet wrijven.

Hij krijgt dat meestal zo door de dag, dan staat eerst heel erg te wiebelen en draaien als hij naar de wc moet en hij is ook heel wild aan het rennen dan en aan het springen. Hij kan dan gewoon niet stil staan of zitten. Zelfs als hij aan tafel zit moet hij er gewoon vanaf…

Ik weet niet of het groeipijn kan zijn of wat anders…
Herkent iemand dit en/of weeet iemand wat ik er aan kan doen om hem van dit gevoel af te helpen??

Alvast bedankt?

Groetjes Bianca

Lilypie 4th Birthday Ticker

kan best groeipijn zijn hoor…

maar wat eraan te doen weet ik niet heb het nooit gehad met mijn kids…

ik zelf had vroeger dan last van me knieen ook onrustig gevoel erin

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Het klinkt als “onrustige benen” zoals je tijdens de zwangerschap ook weleens kunt hebben.

Het hoeft geen groeipijn te zijn, maar kan ook iets met de doorbloeding te maken hebben.

Is het een idee om het eens aan te kaarten bij de huisarts?

Ik kan van mezelf van vroeger niet herinneren dat ik het gehad heb en of het dus iets van groeipijn ofzo kan zijn.

Groetekes, Sje

Ik herken het heeeeeeel erg!
Maar dan inderdaad als “restless legs” oftewel: die rusteloze benen waar Sje het ook al over had.
Ik heb het ook al vanaf vroeger, als kind zijnde.
Enige wat ik weet dat je eraan kan doen is het voeteneind van het bed ietsje hoger leggen (heeft idd te maken met de doorbloeding)

P.S.
Het is inderdaad onwijs irritant, dat gevoel.
En het doet “officieel” geen pijn maar ik snap wel dat hij het zo noemt.
Het is gewoon een rot gevoel…bah!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Gewijzigd door - Bieb op 05 May 2006 23:05:12

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden…

Bianca, jij zei dat je dat gevoel uit eigen ervaring ook kent…

Kan een massage of zo er niet aan helpen, dat de doorbloeding beter wordt?

En is er ook een reden dat het komt… want hij heeft er periodes heel erg last van en dan zie ik het ook een hele poos niet meer…

Ik hoop dat je me daar ook nog antwoord op wilt en kunt geven.

Alvast bedankt…

Groetjes Bianca

Als je het hebt, dan is het wel prettig om het te masseren ja.
Voelt gewoon wat beter dan.
Hoe het nou precies zit, daar heb ik me eigenlijk nooit zo in verdiept…
Het heeft gewoon te maken met de doorbloeding van je benen (maar ik heb ook (aanleg voor) spataderen)
Heb je al eens bij Google gekeken naar onrustige benen, of rusteloze benen, of restless legs?
Wie weet vind je daar nog wat.
Op zich stimuleer je de doorbloeding door bijv. een teiltje water neer te zetten en je benen/voeten wisselend in koud en dan weer in warm water te doen.

O ja, ik heb het ook periodes niet en dan weer wel heel erg…maf…weet even niet precies waar het aan ligt.
Wel scheelt het als je bijv. een hele dag gestaan hebt…dan is het erger.

Gewijzigd door - Bieb op 06 May 2006 19:48:47

Hoi!

Ik heb zelf weleens rusteloze benen en zo klinkt het idd!

Kasper heeft weleens groeipijn en dat is vooral 's avonds en 's nachts… Dan krijst ie t uit van de pijn en grijpt naar zn knietjes/onderbenen/voeten… heel zielig

Liefs, Els

Hallo…

Dankje wel allemaal…

Heb inderdaaf met google eens gezocht naar rustelozen benen ik moet zeggen dat wat ik vind aan symptonen dat er veel wel herkenbaar is bij Stan.

Ook typisch vond ik dat er bij staat dat het vaak pas vastgesteld wordt bij mensen van middelbare leeftijd en dat het bij kinderen dan af gedaan wordt als groeipijn. (dit was ook wat de huisarts zei dat het waarschijnlijk was).

Ik kijk het wel nog een poosje aan anders ga ik misschien toch nog eens bij de huisarts langs om te kijken wat hij er van zegt…

Bedankt in ieder geval voor jullie berichtjes…

Groetjes Bianca

Maf dat dat dan nog niet echt “erkend” wordt bij kids.
Want ik heb vroeger zowel groeipijn in mijn benen gehad als die rusteloze benen.
En daar zit echt wel verschil in.
Die groeipijn is echt pijnlijker (heftiger), meer kramp-achtig enzo.
Die rusteloze benen is vooral een ERG irritant en super vervelend gevoel.