Groeipijn of aanstellerij?

Eva klaagt al een paar nachten over pijn. Vooral in haar armen en benen. Eerst dacht ik dat het aanstellerij was, maar ik twijfel nu of ze niet echt pijn heeft. Groeipijnen? Vannacht riep ze weer, toen deed haar knie pijn. Ze komt dan bij ons in bed en huilt ook echt. Ik doe een pleister op de zere plek, meer eigenlijk om haar het gevoel te geven dat ik haar serieus neem en dan slaapt ze wel weer. Ze heeft het de laatste week denk ik 3x gehad. Ik vind het een beetje moeilijk om in te schatten of ze echt pijn heeft, of dat het een manier is om aandacht te vragen? Het is alleen 's nachts dus, overdag klaagt ze niet over pijn. Ze wijst wel percies aan waar de pijn dan zit…Wat denken jullie? Ik neem haar in bed om te voorkomen dat ik met twee kids wakker op zit, maar het is natuurlijk niet ideaal. Gelukkig is het niet elke nacht en ook maar een klein deel van de nacht, maar toch!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Moeilijk! Ik heb geen ervaring met groeipijn, maar ik hoor wel eens om me heen kindjes die dit hebben. Dus het lijkt me wel kunnen. Maar als ze geen pijn meer heeft als je er een pleister opplakt, dan lijkt het me geen groeipijn. Maar meer een moment van aandacht vragen. Ik zou persoonlijk ook geen pleisters gaan plakken als het niet nodig is. Misschien als je hier mee stopt is voor haar de lol er ook af en blijft ze gewoon in haar bed. Tja en als ze echt groeipijn heeft dan heb ik helaas geen tips voor je wat je hier tegen kan doen.

Groetjes,
Sandra

groeipijnen kunnen vanaf 3 jaar voorkomen ik zou het daarom ook echt serieus nemen, masseren kan helpen en als het echt heel heftig is een paracetamolletje. groeipijnen zijn heel naar, het schijnt te steken en te krampen bij de 1 meer dan bij de ander… maar zou er gewoon vanuit gaan dat het serieus is… en hou er wel rekening mee dat ze als ze geen last meer zou hebben het toch nog kan “misbruiken” want die kans zit er dus wel in. maar dat hoeft natuurlijk ook niet het geval te zijn.

Kan zeker groeipijn zijn. Hier hebben we het nu één keer gehad en hij werd er dus ook 's nachts wakker van. Duurde nooit langer dan een paar nachten, gelukkig. Pcm kan je proberen.

Overdag hebben ze denk ik meer afleiding, waardoor ze de pijn minder voelen dan 's nachts als alles rustig is. Tenminste, zelf voel ik pijn ook altijd beter als ik 's nachts in bed lig dan als ik overdag druk bezig ben met van alles.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ahh vervelend!
Onze oudste heeft er op het moment ook regelmatig last van -denk ik-. Vooral zijn onderbenen/kuiten. Hij heeft het ook vaak 'snachts of 'smorgens vroeg. Overdag hoor ik hem er eigenlijk niet echt over.

Maar groeipijn kan wel kloppen, want hij schiet op het moment echt ineens de lucht in

Ik smeer het altijd even in en masseer zn benen dan even. Dat helpt wel een beetje.
Pleisters zou ik ook niet aan beginnen. Pleister is voor bloed.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Kan zeker groeipijn zijn. Hier heb ik de kids er nog nooit over gehoord, maar ik kan me nog heel goed herinneren hoe het bij mijzelf was vroeger. Echt een akelige spierpijn achtige pijn in mijn knie- en elleboogholtes, en in de kuiten een soort van kram!

Groetjes Anouk

Ik denk ook echt dat het groeipijn is, ik heb het net opgezocht en dat zit inderdaad bij de knietjes en schenen. Zij noemt dat natuurlijk ‘been’, maar het is wel haar scheen waar ze op wees. En in haar armpjes. Voor haar is die pleister een troost, maar eigenlijk is het inderdaad niks! Ik doe er ook geen pleister op, maar gewoon een stukje wit tape dat toevallig in ons nachtkastje lag! Hopelijk duurt het niet te lang, want het is toch wel zielig. Maar misschien krijgt ze nu eindelijk wel wat langere beentjes!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ja ik herken het en het echt wel groeipijn hoor!
Aaron geeft geregeld pijn aan in de knie e been.
Ik weet nog wel dat ik het vroeger ook had en dan masseerde ons mam daar die plek en dat hielp vroeger altijd dus ik doe dat bij hem ook in d ehoop hem ook te kunnen helpen.

Neem het wel serieus want het is zielig voor Eva want het zijn echt pijntjes die een tijd aanhouden.

Gr, Danielle

Aaron heeft het denk ik nu snachts zo’n 4-5 keer gehad in ene periode van 2-3 maanden.

Moest ik nog effe zegen.