Groeimelk

Hallo,

Onze Jonas word volgende maand 1 jaar.
als we dan een fles groeimelk s morgens van 250 ml geven en s avonds ook een fles van 250 ml geven is dat genoeg?
Vervangt groeimelk de pap of moeten we nutrilon ook nog blijven geven?
want overal staat dat het de pap vervangt?
Hebben ze daar echt evenveel mee gegeten?

Groetjes,
Kim

fiere mama van Tibo*(°+10.12.2001) & Jonas (°09.08.2003)

hoi, groeimelk heb ik nog nooit van gehoord, de meeste mensen gaan gewoon over op gewone melk, ikzelf geef tot 18 maanden opvolgmelk van nutrilon(3)

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Ja maar Jonas eet nu nutrilon AR 2.
En die bestaat niet in nr 3

Groetjes,
Kim

fiere mama van Tibo*(°+10.12.2001) & Jonas (°09.08.2003)

Volgens de huisarts en het CB is het na het eerste jaar niet meer perse nodig om speciale melk te geven als de kinderen verder volledig met de pot en gevarieerd mee-eten.

Ik ben er zelf nog niet uit of het nu halfvolle melk of volle melk moet zijn. Het schijnt dat er meer voedingsstoffen in volle melk zitten, maar met het oog op overgewicht adviseert het voedingscentrum weer halfvolle melk. Ik varieer het gewoon af en toe.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Hee Armanda,

Jeetje, dat is idd erg veel, 3 liter melk voor Sylvan. Heeft ie suiker misschien?

Mats is nu 17 maanden en krijgt alleen 's ochtends nog 200c melk (met bambix) en 's avonds een bord yoghurt/vla toe. Tussendoor drinkt ie suikervrije limonade met een rietje, meestal minimaal 2 bekers ad 200cc. Ik geef hem zo weinig melkprodukten omdat ik meerdere malen had gelezen dat een kind voldoende heeft aan 300cc melkprodukten per dag. Anders wordt de voeding te eenzijdig.

ik heb ook nooit opvolgmelk gebruikt. na een jaar gaf ik hem gewoon melk. het kan trouwens gewoon halfvolle melk zijn hoor. met een jaar eten ze genoeg tussen door dat ze het niet meer nodig hebben. pap kun je ze gewoon geven met gewone melk. en sávonds een toetje. tussen de middag een boterham met een beetje melk. ik heb ook gehoord dat die opvolg melk tot 18 mssnden overbodig is… het c.b heeft tegen mij gezegt dat het eigenlijk alleen geld klopperij is.

maureen~~~~~~~~maureen

Dat zei het CB ook zo’n beetje tegen mij. Hetzelfde zeiden ze ook over fruithapjes voor de 6 maanden, is ook niet nodig, maar de fabrikanten willen natuurlijk zoveel mogelijk verkopen dus hoe jonger je ermee begint, hoe meer ze verdienen. Nutrix met circa 5 maanden is vroeg genoeg om ze te leren happen van een lepeltje.

Hallo,
Mijn dochter Iris is al 19 maanden en ze krijgt nog steeds friso nr3.Ik betaal me scheel aan die rommel maar ze is er dol op.Heb 1 keer geprobeerd om over te gaan op gewone melk maar toen werd ze gelijk ziek.(kan natuurlijk toeval zijn geweest maar ja dan wordt je gelijk weer voorzichtig he!)
Maar als ik er nu zo over nadenk…ga toch maar weer eens afbouwen.
P.s. ze drinkt 3 flessen van 180 ml met volkorenbambix en nutrix erin.
Groetjes eljada

fietjepietje dronk ook opvolg melk tot 24 maanden… nu zegt het cb met 3 jaar ze heeft zwaar overgewicht… dat neem ik dus maar met korrel zout! die verwijten het nu namelijke aan de opvolgmelk…

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Ja dat zou ik ook doen.
Dan moeten ze de kinderen met 1,5 jaar maar weer eens terug laten komen om tussendoor te wegen enzo.
Voor ze 1 jaar zijn moet je er voor elke scheet die je kind laat naartoe en erna hoef je ineens nog maar 1 keer per jaar.
Iris krijgt trouwens wel een beetje een dikke kop hoor dus…
groetjes Eljada

Ik heb zelf het advies van het cb gekregen om tot 2 jaar opvolgmelk (nutilon 3) te geven. Volgens mij is groeimelk hetzelfde, alleen weer een nieuwe variant. En nee, groeimelk vervangt geen pap, je kunt hier wel bambix of wat dan ook bij doen. Groeimelk vervangt alleen de gewone melk. Er zitten hierin meer vitamines enzo dan gewone melk.

Ik kreeg hier het advies van het cb dat Evianne na een jaar al gewone melk mocht ipv nutrilon. heb ik volle melk gekocht lekker van de boerderij ( zou ik wel verdunnen met water ) maar ze lust er niks van. Inmiddels heeft ze zelf bedacht dat ze ook geen fles nutrilon meer nodig heeft.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003