Meid, wat een verhaal over dat ziekenhuis zeg. Ik zag het gisteren al op je Hyves. Pfff. Gelukkig heb je geen suiker!
Weet je, als blijkt dat je beeb inderdaad flink is (wat is TE groot?), dan laten ze het meestal niet heel lang zitten. Eva was ook groot en ik heb dat aangekaart bij de vk, die toen een aantekening heeft gemaakt dat ze me niet te lang moesten laten lopen. Uiteindelijk kwam ze met 40+5 uit zichzelf en was ze 8 pond. Flink, maar nét 8 pond (4015) en ach, ze zag er prima uit. Op de een of andere manier schrikken mensen vaak als ze horen dat hun kindje waarschijnlijk wat groter is, ik ook. Ik dacht dat ik een soort monster kreeg! Maar wat maakt het eigenlijk uit? Ik heb zelf nooit hehoord dat grote baby’s meer kans zouden hebben op het benauwd krijgen hoor? Mijn neefje blijft 17 dagen zitten, maar die was toen nog maar een kleine 6 pond (vandaar dat ze hem maar lieten zitten) en die kreeg het toen wel benauwd…Maar of dat al bij 40 weken is? Volgens mij heeft benauwd krijgen meer te maken met het feit dat de kwaliteit van de placenta afneemt en er dus minder zuurstof komt. Op den duur. En niet door de kleine ruimte. Bij jou zit het in de familie, maar bij ons ook. Schoonzus heeft 3 kinderen van 9,5 tot 10,5 pond! Allemaal kerngezond. En een tweede hoeft niet per sé groter zijn dan de eerste: Max was 3615.
Ik zou het zeker aankaarten, zodat je er niet mee blijft zitten. Duidelijk zeggen wat je zelf zou willen en hopelijk luisteren ze naar je. Voor nu: even geen worries. Het komt allemaal wel goed hoor!
Groetjes Rainbow, trotse mama