Groeiecho gehad, geen zwangerschapsdiabetes!

Meid, wat een verhaal over dat ziekenhuis zeg. Ik zag het gisteren al op je Hyves. Pfff. Gelukkig heb je geen suiker!

Weet je, als blijkt dat je beeb inderdaad flink is (wat is TE groot?), dan laten ze het meestal niet heel lang zitten. Eva was ook groot en ik heb dat aangekaart bij de vk, die toen een aantekening heeft gemaakt dat ze me niet te lang moesten laten lopen. Uiteindelijk kwam ze met 40+5 uit zichzelf en was ze 8 pond. Flink, maar nét 8 pond (4015) en ach, ze zag er prima uit. Op de een of andere manier schrikken mensen vaak als ze horen dat hun kindje waarschijnlijk wat groter is, ik ook. Ik dacht dat ik een soort monster kreeg! Maar wat maakt het eigenlijk uit? Ik heb zelf nooit hehoord dat grote baby’s meer kans zouden hebben op het benauwd krijgen hoor? Mijn neefje blijft 17 dagen zitten, maar die was toen nog maar een kleine 6 pond (vandaar dat ze hem maar lieten zitten) en die kreeg het toen wel benauwd…Maar of dat al bij 40 weken is? Volgens mij heeft benauwd krijgen meer te maken met het feit dat de kwaliteit van de placenta afneemt en er dus minder zuurstof komt. Op den duur. En niet door de kleine ruimte. Bij jou zit het in de familie, maar bij ons ook. Schoonzus heeft 3 kinderen van 9,5 tot 10,5 pond! Allemaal kerngezond. En een tweede hoeft niet per sé groter zijn dan de eerste: Max was 3615.

Ik zou het zeker aankaarten, zodat je er niet mee blijft zitten. Duidelijk zeggen wat je zelf zou willen en hopelijk luisteren ze naar je. Voor nu: even geen worries. Het komt allemaal wel goed hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wat fijn dat het geen suiker is, scheelt toch weer een hoop zorgen denk ik.
Je krijgt niet voor niks groeiecho’s, je wordt vanaf nu dus al extra in de gaten gehouden. Spreek je bezorgdheid uit en overleg met de gyn wat jij wilt en maak daar afspraken over.
Mijn oudste dochter was 4870 gram en daarom bij mijn 2e ook goed onder controle met oa groeiecho’s. Toen met 36 wkn de schatting op dat moment aangaf dat het toen al een 8 ponder zou zijn mocht ik kiezen of ik ingeleid wilde worden in de 39e week of een keizersnede. Uitendelijk (gelukkig) een keizersnede en een zoon van 5170 gram (met 38wkn)!
Groetjes Nancy

Wat fijn dat het geen suiker is!

Volg je gevoel en leg het uit bij de gynacoloog. Ik denk niet dat een groot kindje kwaad kan, maar het aankaarten kan nooit kwaad.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

@Rainbow: Ik schrik niet van een wat grotere baby, maar ze loopt 2 weken voor he! Dat vind ik nogal wat…
Sylvie was 4110 gram bij 41 week + 5 dagen. En die liep bij elke echo keurig op schema en liep dus nooit voor op groei. Dus deze baby word zeker weten groter. Maar ik zou dus ook echt niet weten waar de grens ligt, wat te groot is en wat niet. Maar mijn vk heeft al gezegd dat ze zonder goede reden niet eerder strippen of inleiden dan nodig is. Zij zijn heel erg voorstander van natuurlijk bevallen (allemaal denk ik? ).

@Zwelgje: Jeeeee wat een grote baby’s

Ik vind het echt niet erg om van een grotere baby te bevallen, want mijn moeder heeft dat immers elke keer gedaan! En elke keer is ze met bijna 42 week bevallen, alleen met de laatste ging dat dus bijna mis.
Ik wacht eerst de groei echo van volgende week vrijdag af, dat is precies 2 week na de vorige groei echo.
Misschien loopt ze dan wel helemaal niet meer zo ver voor of juist nog veel meer. Dus daarom wil ik dat even afwachten.
Ik maak me nog geen zorgen hoor, ik laat me niet zo snel op de kast jagen.
Maar ik ben wel heel nuchter en hou wel overal rekening mee.
Ik weet zelf alleen echt niet wat ik graag wil en wat verstandig is. Ik heb op het moment ook niet dat mijn gevoel meer naar het een neigt dan naar het ander… Dus ik weet het allemaal nog niet, op dit moment maakt het me allemaal nog niet zo veel uit. Zo lang ze maar gezond en wel op de wereld komt

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Bo was 3160 gram en 50 cm toen hij met 33 weken geboren werd. Dus…als hij was blijven zitten, dan was het waarschijnlijk een 12 ponder geweest> Ik krijg dus ook hele grote baby;s!!! ook voor een deel door mijn suiker natuurlijk. 1 voordeel, ze weten al dat ik suiker heb, dus ik hoef niet voor die vieze test

Maar goed, er is mij bij de geboorte van Bo al gezegd, dat als ik een tweede keer zwanger ben, ze de baby zowiezo bij 37 weken gaan halen (wat bij Bo dus ook de bedoeling was ivm zijn grote) omdat hij dus met 33 weken ruim 6 weken voorliep op groei!! Ik had dus ook een onwijs grote buik, het leek alsof ik op het einde liep. Zelfs verpleegkundigen zeiden al, dat duurt niet lang meer, en als ik zei dat ik bv nog 8 weken moest, dan schrokken ze zich de pleuris!!

Ik zou het dus even overleggen met de gyn, en ook het verhaal van je moeder erbij halen. De gyn kan je dan goed informeren over hoe en wat, en je eventueel ook gerust stellen. Kijk ondanks dat het heel erg is van je oma, het was toen wel een hele andere tijd, geen prenatale screening, echo’s? nog nooit van gehoord toen!! Wat ik wil zeggen is, is dat de medische wetenschap ook een stuk verbeterd is in die tijd, en ze gaan echt geen risico nemen!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Fijn dat je geen zwangerschapssuiker hebt zeg. Maar wat een drama met dat ziekenhuis, goed georganiseerd allemaal, zeg. Pfff.

Dat andere ding gewoon aankaarten bij je vk/gyn, inderdaad. Kan nooit kwaad en dan maar eens zien wat er gezegd wordt.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Heel fijn dat het geen suiker is!!

Wat betreft een grote baby, Faye liep 4 weken voor zeiden ze… woog 3880 gr bij 54 cm lang…

Maar ik zou de falilie geschiedenies ZEKER aankaarten, al zouden ze er niets mee kunnen dan niet, maar het zou jammer zijn dat er bij complicaties je het jezelf kwalijk gaat nemen als het niet gezegt is!!!

Succes!!! En geniet ervan!

Groetjes mama Jade