Ben t groeiboekje kwijt met inentingskaarten. Iemand een idee of dwerg dan nog gewoon ingeent word?..
Groeiboekje en inentinskaarten kwijt
Dat denk ik wel hoor! Je zal vast niet de eerste zijn die dat boekje kwijt is! Het zou wel erg oneerlijk zijn als het kind dan geen prikjes meer mag Ik ben het voor elke controle kwijt… Maar gelukkig op het laatste moment ook altidj weer gevonden! Om het na de afspraak weer ergens neer te leggen waar ik het nooit vergeet! Hmmmmm wel dus
Bij ons CB hebben ze sinds kort alles in de computer staan, misschien bij jullie ook? Dan kunnen ze zo terug kijken wat hij gehad heeft en wat nog moet komen.
I hope so…
K heb t hele huis al op z’n kop gezet. Ik heb dus ECHT een vaste plek voor t ding, In de eerste la van de kast waar t groeiboekje van Eneah al kabouter ook ligt. DIE LIGT ER WEL, maar die MOET IK NIE HEBBUH…k mot die andere…
Hij ligt er ALTIJD!!! en nu niet.
grrrrrrr en ook niet in…en dan kan ik nog een lijstje van 20 plekkjes noemen waar ik gezocht heb. Alleen 1 plekje op dat lijstje ben ik vergeten…en dat is DE PLEK WAAR DAT KRENG LIGT. hehhehe
zo zijn we die frustratie even kwijt, die emoties gaan snel he ? Emoties, van ik wil mijn dwerg fijn knijpen naar de frsutratie over dat pokkending.
DE emoties vliegen hier het huis door…
Zittie ook niet in de tas die je de vorige keer meenam naar het CB? Daar vind ik hem geregeld terug Of in een vakje van kinderwagen of maxi-cosie?
Nope dat waren nummer 3 en 4 op t lijssie en niet in:
De auto
Lade van de slaapkamerkast
Lade van Ben zijn kast
Keukenlaatjes
Laadjes waar de administratie ligt.
Niet onder de bank
Niet in de maag van de hond want die kotst alleen leegevreten smeerkaas kuipjes op.
Niet op de eettafel of op enige andere tafel in het ganse huis
Niet in de overige lades van alle kasten in het huis
Niet onder ons bed of enig ander bed
Niet in de schuur ook niet in de tuin
Niet in de wasmand (jah je weet ut nooit)
Niet in de plee
Misschien toch bij iemand anders laten liggen waar ik de tas mee naar toegenomen heb offfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
op het consultatiebureau zelf…maar da denk k nie…
Ennnieweej thanks voor het meedenken!!!
Ha ha, heb ik ook wel es gehad. De hele dag rotgezocht, blijkt ie nog op het CB te liggen
Groetjes Bianca
hey
ik als super chaoot heb hem ook altijd op dezelfde plek, haha.
Maar ik heb niet de juiste entings kaarten gehad. Omdat Sarah’s pappa Braziliaan is moet ze ook een Hepatitis-B vaccinatie hebben. Maar omdat ze mijn naam heeft en hij nergens staat geregritreerd als vader hebben ze dus niet de juiste kaarten opgestuurd. Ik geef het gewoon aan bij t begin van de prikjes en dan krijgt ze ze als nog, geen probleem.
(Wel hebben ze het in het begin opgevraagd of Brazilie onder de “hepatitis landen” valt, maar Fabio heeft zelf zelfs Hepatitis gehad als kind :S)
DUS: ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen.
Je zal niet de eerste zijn, en zeker niet de laatste.
haha ben zelf Braziliaans, mijn kleine krijgt hepatitis B omdat zijn vader Albanees is niet vanwege mijn afkomst dus ik denk dat Brasil er niet onder valt!
kopt mijn man is ook albanees en de kids hebben die prik ook gehad dus denk dat het aan deze afkomst ligt en niet aan de braziliaanse maar goed als jij wilt dat ze die krijgt kan je dat idd gewoon aanvragen volgens mij
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
Ze hebben er nog speciaal voor gebeld, en daar zeiden ze dat het wel moest. Zeker ook omdat we er ooit op vakantie willen en dan moet ikzelf ook ge-ent worden (langer dan 3 maanden geloof ik)
Als het niet zou hoeven had ik het niet gedaan
Hier worden 2 soorten hepatitis door elkaar gehaald, even belangrijk om uit te leggen.
Hep A is inderdaad als je op vakantie gaat, dit kun je krijgen van verkeerd voedsel eten. Veel wereldburgers (vooral in Afrika en Azie) krijgen op enig moment in hun leven Hep A, in Europa kun je hier voor worden ingeent! Daar kun je dus voor kiezen!
Hep B, is voornamelijk een sexueel overdraagbare aandoening of via bloedcontact! Die word in Nederland veel aan mensen gegeven die in ziekenhuizen werken! omdat het veel besmettelijker is als HIV/Aids bijvoorbeeld.
Soms heb je ook een combinatievaccinatie. Zorg er overigens wel voor dat je ook je 2 of 3de booster vaccinatie krijgt anders is deze maar beperkt geldig!
In beide gevallen is hepatitis een ziekte die de lever aanvalt, van hep a kun je in veel gevallen volledig genezen, hep b is chronisch
Dank je wel, eindelijk een DUIDELIJKE uitleg!!
(Zelfs t cb weet het dus niet eens precies )