Groei echo's

Gister bij de VK geweest en alles was weer super! Het hartje was heel goed te horen en ze was lekker druk aan het zwemmen, de VK heeft haar goed zien bewegen!

Na alle controles kregen we een formulier voor 2 groeiecho’s, dat is bij onze Vk nu standaard als de zwangere een BMI ( Body Mass index) heeft van hoger dan 30. En de mijne is 32…
Ze bracht het heel voorzichtig, alsof ik niet wist dat ik te zwaar ben…

Ik moest zo lachen! Ik denk dat dit voor het eerst is dat ik ‘blij’ ben met mijn met mijn overgewicht! Anders hadden we niet nog 2x naar ons meisje mogen kijken…

Dus morgenavond hebben we de 1e groeiecho van 28 weken. En dan krijgen we er nog een bij 33 weken. Heerlijk!

Volgens mij ligt mijn BMI nog wel iets hoger, maar bij ons is dit niet standaard. Ik moest wel bij 24 en 30 weken suiker prikken. Waarschijnlijk krijg ik met 36 weken nog een echo om te kijken hoe de kleine ligt, omdat Merel in een stuit lag. Maar leuk om je kleintje weer ff te zien en fijn dat alles goed was.

Groetjes Natasja

Idd erg leuk dat je straks nog 2 echo’s krijgt. Ik heb met 20 weken de laatste echo gehad en krijg er met 32 weken nog een. Dit omdat het broertje van mijn man met 1 nier geboren is en hier later aan is overleden. (omdat de andere nier ziek werd) De 20 weken echo kreeg ik dus in het ziekenhuis om te kijken of er 2 nieren aanwezig zijn. En met 32 weken gaan ze kijken of de nieren goed gegroeid zijn.

Fijn ook dat alle controles weer goed waren.

Geniet ervan!

Groetjes,
Sandra

Elk ‘nadeel’ hep z’n voordeel hè Leuk!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Leuk om de kleine spruit weer te zien!

Ik was gister bij de VK en hoorde in de wachtkamer ineens allemaal dames praten over groeiecho’s rond de 30 weken… Dus ik tegen mn man (die gaat altijd mee): huh? die hebben wij niet gehad met 30 weken toch? Tijdens het consult vroeg ik dus aan de vk hoe dat zit met die groeiecho’s. Of je die alleen krijgt als je een bepaalde indicatie hebt ofzo. nee, wat blijkt: Ze hebben per januari een nieuw echo apparaat en hebben dus ook miv het nieuwe jaar besloten met 28 en met 32 weken een groeiecho te doen, standaard. Op oudejaarsdag was ik 32 weken… hahaha! Ik val er dus net buiten! jammer, want ik had best nog twee extra kijkjes willen nemen in mn buik!
Maar aan de andere kant schiet het nu al zo op bij mij. Over 2 weken heb ik een liggingsecho en daarna zie ik haar al bijna in het echt!

Wel grappig hoe je dat verteld… ze bracht het heel voorzichtig, alsof ik niet wist dat ik te zwaar ben! hihihi!

Laat je weten hoe het gegaan is?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ben ik precies blij met mijn gynaecoloog! Hier standaard om de vier weken een echo, in 3D. Keek er altijd heel erg naar uit.

@sophievdb: om de 4 weken?! Da’s zeker een luxe zeg! Is dat met een speciale reden of doet hij/zij dat bij iedere zwangere onder zijn/haar behandeling?

We hebben net de echo gehad en het was weer super! Ze ligt iets voor op schema, ze is nu 39 cm groot en weegt rond de 1240 gram. Dat zou gelijk zijn aan 30 weken zwangerschap, maar ben toch echt 28 weken!
Alles zag er goed uit, geen rare dingen gelukkig. We hebben weer mooie plaatjes en zelfs een filmpje van hoe ze slikt, draait en ook schopt.
We mogen nu met 32 weken weer, en waarschijnlijk ook met 36 weken. Dus nog 2 echo’s te gaan!

Nee, geen speciale reden, hij doet dit bij iedereen. Vond ik echt tof.

Leuk dat de echo goed was!

Ik krijg ook nog een extra echo. Volgens mij is dit een nieuwe landelijke regel dat elke zwangere vrouw met 32 weken een echo krijgt.
Mijn verloskundige zei dat ze deze echo nu extra gaan maken omdat ze zo nog meer te kleine baby’s eruit kunnen halen en de stuitliggingen.
Dus ik krijg met 32 weken een echo, is de baby dan te klein of ligt het niet goed dan krijg ik met 36 weken weer een echo.

Wel leuk even je kleine weer bewonderen

Jeetje zeg; ik zit echt te denken heb er wel 6 gehad geloof ik!
Eerste voor termijn bepaling rond 6 weken
Daarna 1 rond 12 weken
Daarna de 20 weken echo. Deze allemaal in NL
Toen kreeg ik een bloeding met 24 weken (In Malawi) dus weer een echo
en toen rond 34 weken weer (moest eigenlijk eerder, maar ik zat in Tanzania) En op het laatst nog omdat ze dachten dat J stuit ligging had en dat ze dachten dat ze een hele grote baby was (had een flinke buik, ze dachten boven 4 kg, uiteindelijk maar 3160 gram)! (Bij eerstgeborenen doen ze geen normale bevalling voor stuitligging hier!) Beetje overdreven vond ik dat moet ik heel eerlijk zeggen! Maar goed, je luistert met zoiets toch naar de doctor he!