Grijs worden wat te doen

nee het staat niet in het verkeerde topic onderdeel want mijn zoon van nog geen 3 is grijs aan het worden (voorbode van zwart haar) het is nu schat ik een haar of dertig en heb het een week geleden helemaal kort geknipt maar het komt er nu al doorheen.
iemand een idee wat ik eraan kan doen want dit kan volgens mijn man alleen maar erger worden en rustig een aantal jaar grijs blijven…
straks loop ik met een kind van 3 die helemaal grijs is!!!
natuurlijk ga ik het niet verfen maar misschien zijn er tips die geschikt zijn voor kinderen want als het straks flink af gaat koelen kan ik hem niet met een kaal hoofd laten lopen.

before you judge me, try hard to love me

jeetje wat bizar! ik zou daar echt mee naar de dokter gaan meteen echt!
of dat wel helemaal normaal is!
misschien heeft hij een bepaald hormoon of stofje tekort

dit vond ik op google (altijd makkkelijk)

Vraag: Hallo. Ik heb een vraagje: mijn zoon is slechts 13 jaar en ik vond bij hem reeds 6 grijze haren. Moet ik mij zorgen maken omdat hij nog zó jong is en reeds grijze haren heeft?

Antwoord: Wel, er bestaan héél wat redenen waarom het haar grijs wordt. Met gemiddeld méér dan 100 000 haren op iemands hoofd, zou het vinden van zes niet gepigmenteerde haren gewoon een afwijking kunnen zijn met een normale oorzaak. Soms kunnen ziekte, hormonale veranderingen, ontoereikende of gewijzigde voeding of stress de oorzaak zijn van grijs haar. Als je zoon andere symptomen van ziekte vertoont, neem je hem best mee naar een dokter om mogelijke oorzaken op te sporen. Tenzij er andere tekenen zijn van zwakke gezondheid, arme voeding of overmatige stress, heb je waarschijnlijk echter géén reden om overdreven bezorgd te zijn. Dit zou gewoon een kwestie van genen kunnen zijn of misschien gewoon een neveneffect van hormonale veranderingen tijdens de puberteit.

Als het een troost kan zijn, kan ik je vertellen dat ik toen ik jonger was een jongen kende die enkele grijze haren kreeg toen hij 10 was. Deze haren werden later afgestoten tijdens de normale haargroeicyclus en de nieuwe haren die verschenen hadden dezelfde kleur als de andere haren op zijn hoofd. Ik ben géén dokter en ik zal je ook niet vertellen dat er niets is om bezorgd over te zijn, omdat ik niet de medische deskundigheid of macht heb om een diagnose te maken of een symptoom te doen verdwijnen. Ik zou me echter niet overdréven veel zorgen maken, tenzij de grijze haren gaan overheersen of je andere symptomen opmerkt die wijzen op een mogelijk medisch probleem.

nee het komt meer voor in de familie
eerst blond dan grijs soms dan rood en dan zwart haar
maar ik vind het als ik eerlijk ben niet zo mooi staan het grijze hahaha
tja wat moet dat moet maar als het echt een aantal jaar zo kan blijven en hij straks naar school moet…kinderen kunnen hard zijn

mijn twee oudste hebben het nog niet maar ook die hebben er nog volop kans op
maar ik had gehoopt dat ze het grijze zouden overslaan ahaha

bijna tegelijk geplaatst maar ik denk niet dat het daaraan ligt omdat zowel mijn man als bijna al zijn broers dit hebben gehad dus ik weet dat de kans groot is dat dit mijn kinderen ook overkomt
alleen is hij wel erg jong want bij mijn man en zijn broers kwam het rond de twaalde pas en rond de 14 werd het of rood of zwart.

alleen het staat zo raar hahaha

ja oke… maar grijs betekend gewoon dat je haar zijn pigment verliest.
dat wist ik zoiezo al wel maar dat wordt in onderstaand bericht nogmaals bevestigd.
als het echt maar een paar haren zijn en je weet dat dat weer gewoon over gaat (als je er tenminste zeker van bent dat het niets ernstigs is want ga nooit van het gemak uit!) dan heb je speciale kinderverf voor in het haar te doen.
enne een paar plukjes van die kinderverf kan echt geen kwaad.
doe er blauw in ofzo stoer!

ik zag het haha!
ja goed maar toch, je kunt het altijd aan een kinderkapper navragen, of zij dit normaal vind op die leeftijd.
ik persoonlijk ook al zou mijn vriend het gehad hebben… zou ik het toch navragen, puur voor mijn eigen gemoedrust

o is dat zoiets als wat de kapper gebruikt?? want dat geeft zo enorm af altijd
maar het is nu schat ik een haar of dertig verspreid over het hele hoofd maar wellicht kan ik het dan afleiden met een blauwe kuif haha

ik zal wel even met de ha overleggen als het zich nog verder uitbreid en anders zal ik de kapper eens raadplegen

ja ik bedoel, als iets zijn pigment verliest hoeft dat niet per definitie erg te zijn, als het erger wordt zou ik dat zoiezo even navragen, zoiezo eigenlijk altijd wel just in case al is het alleen maar wat je moet doen als het erger wordt.
Rico heeft een wit vlekje op zijn buik (geen pichment dus)
die werd groter en op nog een ander plekje kreeg hij het dus ik werd ook al bezorgd. maar soms heb je dat.

Zou je graag een tip geven, maar ik had hier nog nooit eerder van gehoord.
Kan me voorstellen dat je het niet echt leuk vind als je kindje van 3 eerst echt grijs gaat worden voordat er een mooie zwarte kleur tevoorschijn komt.
Je kan het eens bij je eerstvolgende bezoek op het CB aankaarten of idd bij de huisarts/kinderkapper. Ik probeerde nog wat info voor je te zoeken op internet maar daar kom ik alleen berichtjes van moeders tegen wiens 3 jaar oude kindjes hun grijze haren bezorgen!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Tondeuse kopen en korthouden een idee?

M.

mama van jasper meestal is dat ook het geval maar hier net andersom haha

marselendiana nu heb ik het ook kort geknipt maar als het zo kouder word is dat niet zo prettig ook omdat hij geen mutsenkind is en dan word het toch wel erg koud aan het hoodfdje!

hoi,
ik had het zelf op mijn 16e…een hele pluk aan de voorkant,echter is dit bij mij nooit meer weggegaan. Mensen dachten altijd dat ik het zelf zo geverfd had.
Nu 11 jaar later is het wel uitgebreid hoor…haha

quote:
mama van jasper meestal is dat ook het geval maar hier net andersom haha

marselendiana nu heb ik het ook kort geknipt maar als het zo kouder word is dat niet zo prettig ook omdat hij geen mutsenkind is en dan word het toch wel erg koud aan het hoodfdje!

Dat snap ik, maar voorlopig is het nog niet echt mutsen-weer.
Oh, enne, als het echt koud is wil hij echt wel een muts op hoor.
Bij Hylke, die ook nooit een muts/pet/wat dan ook, op wil, bleef
de muts toen het echt koud was ook prima zitten.

(Er zijn ook van die mutsen te koop die je onder de kin kunt vastmaken.
Dan gaat ie niet zo snel af.)

M.