Griepspuit

ik kreeg vandaag een oproep voor damian voor de griepspuit omdat hij bij de longarts onder behandeling is…nu weet ik niet zo goed of ik hem moet gaan halen met hem…je hoort zo vaak dat mensen er juist ziek van worden.
HELP !!!

Lastig om een keus te maken, ik kan je geen advies geven. Sorry.
Anders moet je ff via google zoeken. Komen vast heel veel dingen naar boven.

Eigenlijk is een griepspuit een injectie met de griep. Je lichaam moet dan antiestoffen aanmaken om daar beter van te worden. Deze antiestoffen maken je sterker zodat je de echte zware griep (om het zo maar te zeggen) niet krijgt. Omdat je lichaam dan al genoeg antiestoffen heeft aangemaakt.

Mijn vriend krijgt hem ook elk jaar (is diabeet) maar heeft er nooit last van.

Succes met het maken van je keus.

Er worden meer mensen niet ziek van de griepprik dan wel,
dus wat dat betreft kun je het gewoon doen.
Blijft toch echt je eigen keuze.

Misschien even overleggen met huisarts of longarts.

M.

ik moest vroeger vanwege het feit dat ik cara patient was in hun systeem ook een griep spuit.
ik werd zieker van de griep dan van de spuit zelf.
ik had alleen een lamme arm

Ik krijg elk jaar de oproep voor mezelf (diabetes) maar ik neem hem nu niet omdat mijn eigen weerstand nog steeds erg sterk is, maar met zo’n kleintje tja als hij nog nooit griep gehad heeft maar wel tobt met zijn longen zou ik persoonlijk wel overwegen om het te doen al is het maar om een beetje weerstand op te bouwen.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

ik krijg hem ook ieder jaar, ben ook cara-patient geweest. Ik heb er eigenlijk nooit geen dol mee, behalve dan dat mijn arm pijnlijk en stijf wordt (zal de fybromyalgie wel zijn dan). Als ik dan toch griep krijg (niet direct na de spuit, maar verderop in het jaar), heb ik hem in veeeeeeel mindere mate en heel kort.

Grtz Von

ik denk dat ik hem toch maar ga halen met hem…naar goed heb nog tot de 13e om erover na te denken…vind het ook wel zielig voor zo’n ventje zo’n prik

Hoi,

Waarom overleg je ook niet even met de longarts erover. Ik weet niet in hoeverre hij problemen heeft met zijn longen.

Ondanks mijn pijnelijke arm en stijfheid haal ik hem toch elk jaar.Twee keer niet gedaan en toen werd ik zoveel zieker van de griep( veel hogere koorts veel meer last langer last last van mijn longen hogere en langere dosering nodig de puffen) dan als ik hem haal dat ik hem voortaan toch maar trouw haal.

groetjes,

lon106

quote:
ik denk dat ik hem toch maar ga halen met hem...naar goed heb nog tot de 13e om erover na te denken..vind het ook wel zielig voor zo'n ventje zo'n prik

Dat ventje krijgt nog veel meer prikken, toch?
(Neem aan dat hij alle vaccinaties toch wel krijgt…)
Dan maakt die ene ook niet veel meer uit.

En… Van dat prikje hebben ze maar even last
(vooral als je er zelf geen drama van maakt),
terwijl die griep, als ze die krijgen, toch wat langer ellende brengt.

M.

Ik krijg hem ook ieder jaar
En weet je een dktp prik doet veel meer zeer dan de griepprik

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

ik ben eruit ga het toch maar halen…
hij heeft idd alle vaccinaties gehad,ook mexicaansegriep.
Ben ook bang dat hij veel benauwder zal worden als hij de griep krijgt want vorig jaar was hij al erg benauwd zonder griep in de winter

Ik zou m ook halen als je arts dat adviseeert, anders niet.
Hoe dan ook is griep echt vervelend en een prikje zijn ze na een minuut alweer vergeten.

mijn ventje heeft ook een oproep gekregen en ik heb de ha gebeld. Ik dacht dat het ook niet echt nodig was. Maar de ha vond van wel omdat mijn kereltje het vaak aan zijn luchtwegen heeft. dus hij krijgt hem wel. Hij vertelde ook dat ze er niet echt ziek van kunnen worden. Een lichte verhoging een dag lang meer niet.