Grenzen uitproberen, bed afhalen

Hallo allemaal,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier was…
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Momenteel haalt Joël elke dag z’n hele bed af. 's morgens bij het wakker worden, 's middags en 's avonds voor het slapen gaan.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar vraag me af of iemand dit herkent.
Verder ben ik heel de dag politieagent aan het spelen. Een lastige leeftijd hoor, die peuterpuberteit. En elke straf die ik verzin, boeit hem niks. Hij lacht en gaat weer verder… Echt testen dus hier! Pfffff!
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Derde Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Nou echt het bed afhalen doet ze niet maar onze spruit kleed zich wel alvast uit als het te lang duurt. En soms hebben we dat niet in de gaten. Ze doet namelijk ook haar luier/ broekje uit en daar ze nog niet helemaal zindelijk is bestaat het gevaar dat ze gaat plassen. We hebben in het begin bij waarschuwingen gehouden maar nu straffen we haar ervoor ze moet dan voor straf aangekleed in bed blijven totdat ook mama of papa klaar zijn met aankleden. Uit de slaapzak mag van ons maar niet tot in d’r blootje toe. Vinden we niet nodig.
Nou is dat natuurlijk lastig bij jou als hij niets van straf aantrekt. Onze dochter vind staf toch wel iets verschrikkelijks nog. Al is zij haar grenzen ook behoorlijk aan het verkennen op het moment is ze echt brutaal en daardoor zit ze toch wel elke dag op haar staf stoeltje . Maar het gaat bij ons van het een naar het ander zo was twee weken geleden het gooien met speelgoed een issue en zat ze daar weer voor op haar straf stoeltje en zo verplaats het elke keer naar een ander gebied. en toch blijfik straf geven voor feiten waarvan ik vind die niet kunnen. en natuurlijk word ik er zat van. en vraag je je af of straffen helpt zeker als het elke dag is. Maar aangezien ze steeds op een ander gebied komt en bijv. het gooien met speelgoed nauwelijks of niet meer doet denk ik toch dat het op den duur helpt.

Ik kan je dus eigenlijk alleen meer heel veel succes wensen en misschien het sraffen blijven volhouden ze worden het echt wel een keer zat.

groetjes

lon106

Bedankt voor je reactie.
Ik gebruik de trap als strafplek overdag, maar als hij in bed moet blijven, ga ik hem daar niet zetten. Het is gewoon erg lastig. Ik had hem vanmiddag zonder dekens laten liggen. Hij ging dus niet slapen en was uiteindelijk erg koud. Dat vind ik dan ook niet echt een goede oplossing/straf.
Ik hoop dat meer mensen nog reageren.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Derde Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

OOOh, hier nog en hoor!!! Haalt ook niet zijn bed af, maar ben de hele dag politieagentje aan t spelen. Ben t soms ook echt zat!!! Hij moet van ons op de gang zitten. Vraagt dan om de 2 seconde of hij klaar is. Reageer er maar niet op.
Hij schreeuwt heel veel, gooit met speelgoed, weigert een middagslaapje te doen waardoor hij mega moe is en daardoor de rest van de middag aan het jengelen en piepen. Was vanochtend om 5:15 wakker en wilde bij papa en mama in bed. Mocht natuurlijk niet en hij heeft de hele boel bij elkaar gegild… thije ook wakker… zucht… en dan met zulke oogjes naar het kdv, ze zullen wel denken daar!! We houden er ook wel rekening mee dat hij net een broertje heeft natuurlijk, maar op een gegeven moment houd t op!! Wat ik nou doe is heel veel negeren, zolang dat kan natuurlijk. Of met een dreigende blik hahahaha. Dit gaat vast wel een keer over… en dan hebben we daarna de echte pubertijd nog aaaaaarrrghhhhh

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker