Granuloom

Onze baby heeft een granuloom. (simpel gezegd: wildvlees bij de navel -> uitstulping uit de navel - bolletje op een steeltje) Hij is met 5 weken voor het eerst behandeld, dmv aanstippen met zilvernitraat. Dit werd op het CB gedaan. 5 dagen later is het nog een keer gedaan. Toch lijkt het nog niet weg te gaan. Het is een heel naar gezicht. Donkerrood, vochtig en nu zelfs een beetje bloed. Zelf denken we dat het steeds weer aangroeid. We zijn er nog niet vanaf, maar houden jullie op de hoogte. Volgende week moet ik er nog een keer naar laten kijken en zullen ze het wrs. weer aanstippen.
Ik heb even een apart topic gemaakt. Dat is handig als iemand ernaar zoekt. (ik had er zelf nooit van gehoord en kan er op i-net erg weinig info over vinden)
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Marielle,

Ik heb er inderdaad ook nog nooit van gehoord, je ziet wel verschillende navels naar binnen of naar buiten maar zoals jij noemt ken ik het ook niet.
Zoals het CB ermee om gaat is dat standaard? Anders zou je ook eens je huisarts ofzo moeten informeren. Zeker omdat het er zo naar uit ziet, zoals jij beschrijft.
Ben benieuwd wat het CB volgende week ervan gaat zeggen.

Groet Vanessa mama van Senna.

Huisarts heeft het gezien en ook zilvernitraat voorgeschreven. Dit moesten we dan iedere dag (!) aanbrengen. Het CB vond dit erg raar, omdat zij er meestal een week tussen laten met aanstippen. Ik heb dus eerst even hun advies opgevolgd, omdat zij nu eenmaal veel babies zien en dit regelmatig meemaken. Ze hebben ook gewoon die stokje zilvernitraat in grote hoeveelheden in de kast liggen. De tweede keer aanstippen was toevallig thuis, de wijkvpk kwam langs omdat ik het naveltje niet vertrouwde, het leek weer aan te groeien. Ze ging even kijken of ze nog zilvernitraat in de auto had liggen en ja hoor! Het lijkt voor mij dus zo dat het wel vaker voorkomt of zelfs regelmatig! Maar goed, ik had er dus ook nog nooit van gehoord. We denken allebei dat het weer is aangegroeid na de 2e behandeling. Hopelijk wordt het geen snijwerk in het ziekenhuis! Ik moet er niet aan denken! We wachten nog even tot begin volgende week af.

Lilypie Tweede Ticker

Oh ik ken het ook niet, wat sneu!!
Hopelijk gaat het toch werken en is hij er binnekort vanaf!!

Succes en sterkte!!

Groetjes Nathalie & Co

Gisteren is Daniëls navel voor de 4e keer aangestipt met zilvernitraat. Er zit nu nog een heel klein steeltje, dat niet verkleurd bij het aanstippen. Dit zal dus waarschijnlijk niet op deze manier verdwijnen. We laten ons doorverwijzen naar een dermatoloog als het naveltje helemaal rustig is.
Het gekke is dat ik gisteren zelf voor nacontrole naar het ziekenhuis moest en aangaf nog veel pijn aan de wond te hebben. Nu zit er wild vlees op het litteken (van de knip aan de binnenkant) en werd ook ik aangestipt met zilvernitraat. Vreemd hoor! Ik had er echt nog nooit eerder van gehoord. Bij mij voelde het gisteravond wel direct beter aan. Het is wel een smeerboel hoor! Loop ik weer met die grote lappen voor! Nou, we zien het wel. Ik moet volgende week nog een keer om aan te stippen. Niet echt iets waar ik naar uitkijk of course!!

Lilypie Tweede Ticker

He hallo
wat fijn om eens iemand tegen te komen met hetzelfde. Mijn odchtertje van 6 weken heeft ook een granuloom. Vandaag voor de 2e keer aangestipt door cb. Waarschijnlijk volgende week weer. De huisarts wil er niets aan doen. De navel steekt ook best ver uit, niet echt een mooi gezicht. Zelfs mijn zusje kan er niet nakijken. wat als we straks gaan zwemmen? als je eigen familie het al vies vindt!. Er komt ook steeds viezigheid uit. Is het bij jullie nu al beter?

Lijkt me wel dat het inmiddels beter gaat, dit topic is 5 jaar oud.

Groetekes, Sje