Graag toch jullie mening, dank je wel

Hallo allemaal,

Ik had onderstaande stuk ergens onder een andere topig gezet, maar helaas geen reacties gehad, maar ik wil graag wel even jullie mening horen over het onderstaande:

Hallo allemaal,

Larissa zit duidelijk ook in een sprongetje en ze krijgt alweer de tweede kies!

We waren donderdag bij het CB en Larissa weegt nu 9.100 gram. Ze heeft qua gewicht altijd onder de curve gezeten, maar goed het is dan ook geen grote meid. Voor de rest doet ze het hartstikke goed. Nu zeiden ze bij het CB tegen mij dat ik Larissa minder melk moet geven. Ze krijgt nu: s’ morgens fles 180+6 schepjes/ s’middags 150+5 schepjes na de boterham, als ze warm heeft gegeten bij kdv soms niet en soms wel als ze slecht heeft gegeten, thuis eten we nooit warm tussen de middag dus deze fles krijgt ze voordat ze haar middagdutje doet en als laatst krijgt ze voor het slapengaan rond 20:00 uur nog een fles van 150+5 schepjes +2 lepeltjes rijstevlokken. Ik geef haar nu nog peuter groeimelk van Nutriolon, omdat ik vond dat Larissa het toch nog even nodig heeft en niet na 1 jaar al gelijk over kan stappen op de gewone melk. Volgens het CB moest ik en van de fles af en uit de beker laten drinken en s’morgens een boterham geven. Voor de dagen dat ik thuis ben lijkt me dat geen probleem de ander dagen sta ik al om 06:30 uur op en lijkt me niet dat ik zo snel nog een boterham bij Larissa naar binnen kan laten werken en melk uit een beken kan laten drinken! Hoe oud waren jullie kindjes toen jullie ze melk uit een beker lieten drinken? Wat vinden jullie geef ik haar teveel melk? Ik heb heel eerlijk gezegd nog niet geprobeerd om haar s’morgens een boterham te geven, maar ik denk dat ze me ook raar zal aankijken hoor…wat vinden jullie?

En nog iets, ik weet dat ze nu in een sprongtje zit, maar ze is echt niet normaal eenkennig! en dan hangt ze echt voor 99.999999999999999% van de tijd aan mijn broek. Ze wil niks van haar vader weten, terwijl ze zo gek is op hem normaal. Hij hoeft haar niet te dragen niks, het gaat met moeite. Maar zelfs als ze bij mij is en ze zit bij me op schoot, ze blijft maar dreinen. De laatste week gaat dat zo vanaf dat we donderdag thuis zijn, vanaf dat ze wakker wordt tot dat ze gaat slapen. En als ik haar negeer en niet draag, wat ze heel vaak wil, dan gaat ze echt hard zitten huilen. Daarbij kan ze me soms ook aardig pijn doen, ze bijt me, hiervoor doe ik voor straf wel in de box en zeg dat het niet mag, maar ze doet het nu zo vaak, soms negeer ik haar. Altijd als ze het doet, dan kijkt ze me wel aan van kijk eens mama ik bijt je toch. Soms dan trekt ze uit het niets aan mijn haren of knijpt me in mijn wang. Dit is echt iets van deze week. Ik zeg dan tegen haar dat het niet mag en dat ze mama moet aaien en dan doe ik het voor. Ze doet het na, maar soms na een tijdje doet ze het toch weer. Pffff had ergens iets gelezen over positief opvoeden en dat je niet alleen maar aan het negatief gedrag aandacht moest geven en soms moet negeren, maar dat werkt nu blijkbaar hier niet. Ik ben ook niet zo lekker deze week + de hele dag onafgebroken gedrein van Larissa…echt zit er nu wel een beetje doorheen. Ik weet ook soms neit meer of ik het moet negeren of moet straffen…

Our littel angel is Larissa

Een boterham is wel een goed idee denk ik. Anna had bij (naar ik meen) 6 maanden haar eerste boterham al op. Lekker met smeerworst of smeerkaas. Nu eet ze 's morgens twee boterhammen en tussen de middag ook. Ze krijgt alleen gewone halfvolle melk en geen opvolg melk meer.

Voor je tweede vraag lijkt mij het beste om te negeren, helemaal geen aandacht aan geven en niets tegen haar zeggen. Anna heeft soms ook van die nukken en dan negeer ik haar gewoon.
Wat betreft meer aan jou hangen en niets moeten hebben van haar papa, moet je ook niet zoveel zorgen om maken. Heb wel eens vaker gelezen dat dit meer ouders over komt. Het trekt vanzelf weer bij. Het kan best zijn dat ze na een tijdje het omdraaid en jou geen blik meer wrrdig gunt.

Succes!

Probeer als je een botherham niet lukt een bord brinta, dat deed ik tot ze 2 jaar was en zelfs nu nog af en toe.

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Hier aten ze al zeker een boterhammetje toen ze een jaar waren. Vanaf dat ze konden zitten en kauwen kregen ze die. Ook aten ze al op tijd warm eten en aten ze met ons mee tijdens warm eten.

Jep. zon sprongetje kan inderdaad inhouden "de hele dag aan mamas broek hangen". Heel vervelend maar dit gaat weer over, net zoals het even niets van papa willen weten. Ook dit is voor papa helemaal niet leuk en niet te begrijpen ( doet ook zo zijn best ) maar gaat ook weer weg. Verder is het bijten, haren trekken en weet ik wat iets wat je moet negeren. Zeg au en dat dit niet mag en zet de kleine deugniet van je af op een andere plek waarna je haar negeert verder. wellicht dat dit helpt.

Succes, want een sprongetje en ook nog kiezen krijgen, valt ook niet mee voor het kleine meiske.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Puk krijgt haar pap 's ochtends uit de fles. vind ze heerlijk. Ik laat het zo. Rste van de dag drink ze uit de tuit of gewone beker.

hoi loesie pas op met een tuitbeker, ze kunnen dan slechte voortandjes krijgen. Helaas heb ik met mijn dochter hier ervaring mee.

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Hoi,

Alex is nu ruim een jaar en krijgt eigenlijk nog maar één echte fles per dag!
´S ochtends een bord Brinta en een flesje water voor de dorst. Tussen de middag warm eten (hij eet moeilijk warm vandaar) en een danoontje, weer met wat water of roosvicee. ´S Middags fruit, rond zes uur twee boterhammen en een fles melk van 210 cc. Voor het slapen gaan soms nog een klein flesje melk of water (ligt aan zijn eetprestaties van de dag). Tussendoor niet teveel koekjes of liga, want ´echt´ eten gaat voor en daar is hij geen held in. Daar komt je tweede vraag om de hoek kijken… Alex is ook vaak een klein lastpakje dat je echt uit kan testen. Het is vaak moeilijk, maar ik probeer het te negeren. Inderdaad niet alleen aan negatief gedrag aandacht schenken maar juist positief gedrag overdreven prijzen. Vertel mij maar hoe moeilijk dat is als ik hem voor de triljoenste keer met zijn vingers uit de plantenbak moet halen of hem van de tv weg moet pakken… en over eten wil ik het niet eens hebben!

Succes. Dit weekend krijgen we stralend weer (wordt altans beweerd), dan voel je je meteen beter!!

als zer ouder dan een jaar zijn stoppen met tuitbkers en uit flessen gewoon van een bord laten eten en een gewone beker

ik weet ok wat de conceqenties hiervan zijn een ontszettend slecht gebit,je kind drinkt steeds kleine slokjes wat zuuraanvallen veroorzaakt op het gebit

Lieve dames,

Allemaal heeeeeeel erg bedankt voor jullie reacties. We gaan ermee aan de slag en zien wel weer waar het schip strand.

Groetjes,

Vartien

Our littel angel is Larissa

hallo,

Uit een beker drinken hebben mijn kinderen ook niet zo snel gedaan hoor, ik vind het ook veelste snel, volgens mij hebben ze nooit uit een beker gedronken bij mij. Ja nu is de jongste 2,5 en nu drinkt ze het wel gewoon uit een beker, en ik snap je echt. Als je werkt wil je dat je kinderen zo snel mogelijk 's ochtends iets binnen hebben gekregen, ipv uren treiteren voor een boterham of uit een beker proberen te laten drinke. eerlijk gezegd lijkt het wel alsof ze veel drinkt. Want ik heb een neefje van 1 jr en vijf maanden die drinkt nu nog2 of 3 keer, da weet ik nie precies, maar qua gewicht is het egt een mooie gewicht wat je dochtertje heeft.

Ik heb ook 2 kinderen die altijd aan mijn been hebben gehangen, ALTIJD, zowel 'snachts als overdag , mama, mama, mama. Dat je er soms benauwd van wordt is doodnormaal. Maar één ding, je krijgt deze dagen nooit meer terug, dus probeer er toch van te genieten, want voor je het weet is het baby ervan af…

Heel veel liefs,

Aylin, mama van Mert en Maral

A. A.

Tijs is net 1 jaar geweest en drinkt nog uit een tuitbeker en in de ochtend pap uit een fles. Nu lees ik hier dat dat niet meer mag i.v.m. tandjes en zuuraanvallen. Maar pap van een bord moet-ie niet en bij een boterham zit hij ook beteutert te kijken (alleen in de ochtend). Ik probeer hem te laten oefenen met een gewone drinkbeker, maar daar gaat meer erlangs dan erin. Dat gaat al een tijdje zo. Dus vandaar dat ik het afwissel met de tuitbeker. Is dat echt zo erg??

Hoi

Djayden (19 maand)krijgt smorgens een papfles,soms gaat ie leeg sosm niet,voordat hij even gaat slapen 150 cc melk(opvolgmelk),tussen de middag na het broodje ok 150 cc melk en voor het slapen gaan savonds ook 150 cc,op deze leeftijd is het zo vaak niet nodig maar hij geniet er zo van en het is voor hem een lekker knuffelmomentje.
daarnaast hoef je natuurlijk niet altijd te doen wat ze op het cb zeggen

gr diana