Hallo allemaal,
Ik had onderstaande stuk ergens onder een andere topig gezet, maar helaas geen reacties gehad, maar ik wil graag wel even jullie mening horen over het onderstaande:
Hallo allemaal,
Larissa zit duidelijk ook in een sprongetje en ze krijgt alweer de tweede kies!
We waren donderdag bij het CB en Larissa weegt nu 9.100 gram. Ze heeft qua gewicht altijd onder de curve gezeten, maar goed het is dan ook geen grote meid. Voor de rest doet ze het hartstikke goed. Nu zeiden ze bij het CB tegen mij dat ik Larissa minder melk moet geven. Ze krijgt nu: s’ morgens fles 180+6 schepjes/ s’middags 150+5 schepjes na de boterham, als ze warm heeft gegeten bij kdv soms niet en soms wel als ze slecht heeft gegeten, thuis eten we nooit warm tussen de middag dus deze fles krijgt ze voordat ze haar middagdutje doet en als laatst krijgt ze voor het slapengaan rond 20:00 uur nog een fles van 150+5 schepjes +2 lepeltjes rijstevlokken. Ik geef haar nu nog peuter groeimelk van Nutriolon, omdat ik vond dat Larissa het toch nog even nodig heeft en niet na 1 jaar al gelijk over kan stappen op de gewone melk. Volgens het CB moest ik en van de fles af en uit de beker laten drinken en s’morgens een boterham geven. Voor de dagen dat ik thuis ben lijkt me dat geen probleem de ander dagen sta ik al om 06:30 uur op en lijkt me niet dat ik zo snel nog een boterham bij Larissa naar binnen kan laten werken en melk uit een beken kan laten drinken! Hoe oud waren jullie kindjes toen jullie ze melk uit een beker lieten drinken? Wat vinden jullie geef ik haar teveel melk? Ik heb heel eerlijk gezegd nog niet geprobeerd om haar s’morgens een boterham te geven, maar ik denk dat ze me ook raar zal aankijken hoor…wat vinden jullie?
En nog iets, ik weet dat ze nu in een sprongtje zit, maar ze is echt niet normaal eenkennig! en dan hangt ze echt voor 99.999999999999999% van de tijd aan mijn broek. Ze wil niks van haar vader weten, terwijl ze zo gek is op hem normaal. Hij hoeft haar niet te dragen niks, het gaat met moeite. Maar zelfs als ze bij mij is en ze zit bij me op schoot, ze blijft maar dreinen. De laatste week gaat dat zo vanaf dat we donderdag thuis zijn, vanaf dat ze wakker wordt tot dat ze gaat slapen. En als ik haar negeer en niet draag, wat ze heel vaak wil, dan gaat ze echt hard zitten huilen. Daarbij kan ze me soms ook aardig pijn doen, ze bijt me, hiervoor doe ik voor straf wel in de box en zeg dat het niet mag, maar ze doet het nu zo vaak, soms negeer ik haar. Altijd als ze het doet, dan kijkt ze me wel aan van kijk eens mama ik bijt je toch. Soms dan trekt ze uit het niets aan mijn haren of knijpt me in mijn wang. Dit is echt iets van deze week. Ik zeg dan tegen haar dat het niet mag en dat ze mama moet aaien en dan doe ik het voor. Ze doet het na, maar soms na een tijdje doet ze het toch weer. Pffff had ergens iets gelezen over positief opvoeden en dat je niet alleen maar aan het negatief gedrag aandacht moest geven en soms moet negeren, maar dat werkt nu blijkbaar hier niet. Ik ben ook niet zo lekker deze week + de hele dag onafgebroken gedrein van Larissa…echt zit er nu wel een beetje doorheen. Ik weet ook soms neit meer of ik het moet negeren of moet straffen…
Our littel angel is Larissa