Graag tips met zoeken van goede oppas

Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede oppas voor mijn dochtertje van 1 jaar. Familieleden kunnen helaas niet oppassen. Het gaat dan voornamelijk om wanneer ze ziek is (ik kan niet altijd uren opnemen) of als ik extra moet werken. Wie heeft tips voor mij of weet een goede oppas in de omstreken van Breda.

Groetjes Jessica

Groetjes Jessica

Ik heb in onze buurt jonge meiden aangesproken en gevraagd of ze wel eens oppasten etc. Onze buurmeisjes passen vaak op. ( zijn 16 en 18) Maar alleen als de kinderen slapen.
Voor overdag is wel wat lastiger omdat je dan vaak hebt dat die jonge meiden zelf nog naar school gaan en dat je misschien liever een wat ouder iemand hebt. Dan zou ik daarvoor in de plaatselijke super een briefje plakken. Als er iemand reageert zou ik ook om een referentie vragen, zo weet je wat je in huis haalt!
groetjes en hoop dat je gauw een fijne oppas vindt!

Hoi Jessica,

Ik heb nog geen oppas maar alsjeblieft kijk goed uit, laat je goed informeren of win informatie in bij een oppasbureau en zorg voor referenties. Je laat je kleine meid toch maar bij een vreemde achter in jouw huis. Je kleintje moet veilig zijn maar jullie huis ook etc. Het fijnste zou zijn via via iemand die echt te vertrouwen is maar als je dat niet hebt laat je dan goed informeren!
Sorry moest reageren na het lezen van via de supermarkt etc…krijg ik buikpijn van. Maar ik heb zelf als kind iets meegemaakt wat ik een ander kindje echt niet wil laten overkomen vandaar een misschien iets te heftige reactie
groetjes,
Wendy

Ik zou ook heel voorzichtig zijn met advertenties en mensen via het net. Hier mochten de kindjes ook naar het KDV als ze ziek waren. Alleen zagen wij het niet zitten om met een ziek hummeltje te gaan zeulen. Jammer dat Breda niet naast mijn deur ligt, anders kon jullie heerlijke meissie zo bij me terecht. Ik denk nog na of ik iets weet.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ga gewoon eens praten met een gastouderbureau.
Er zijn genoeg gastouders die ook wel op deze manier oppassen.

Kostentechnisch is er dan vast ook wel wat te regelen,
want xx euro betalen per maand aan het gastouderbureau
terwijl je misschien maar een paar uur per maand gebruik
maakt van de gastouder is ook niet leuk.

M.