Graag advies!

hallo,

ik heb een dochtertje van ruim 20 maanden en ze is altijd een super vrolijk kind geweest.
sliep met 3 weken door, speelde altijd alleen. ze is alleen wat zeurderig als ze ziek word of is.
heb dus tot zover niets te klagen.
nu is ze sinds afgelopen donderdag echt onhandelbaar.
heel de dag loopt ze te krijsen, ze wil niets, je mag niets doen bij haar.
ze krijst soms zo hard dat ze er van gaat overgeven.
ik ben echt ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen.
heeft iemand tips of advies voor mij hoe ik dit moet aanpakken?

Welkom in de peuterpuberteit!

Toverwoorden: negeren, consequent zijn en geduld hebben.

Typ boven in beeld peuterpuberteit en je krijgt heel wat relevante topics. En verder doet peuterpuberteit intypen op Google ook wonderen!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Jan 2012 20:13:53

ik denk ook dat dit de peuterpuberteit is,join the club zou ik zeggen…mega irritant… maar het word wel beter,maar eerst is het erger… ik zou zeggen koop oordoppen (da maakt het negeren een stuk aangenamer) een keer flink gillen in een kussen…(wil ook wel eens helpen)en misschien wat bij pippy ook goed werkt, laat ze zo veel mogelijk zelf doen of jou meehelpen met boodschappen doen, met koken,geef ze opdrachten en prijs ze daar ook voor, ik merk dat als ik dat hier doe, dat ze een soort doel krijgt, naast het irritant en dwars doen… (moet zeggen dat ik dr soms ook lijp van word, en er nie elke dag zin in heb, maar merk wel echt dat ik haar dan veel meer stimuleer…dan dat ik het niet doe)

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik dacht ook dat het de peuterpuberteit was maar toen mijn zoontje zulk gedrag vertoonde had hij oorontsteking wat natuurlijk erg pijnlijk is. Zou ik toch ff nagaan of ze misschien niet ergens pijn heeft.
Zo niet dan is het echt de PP en sluit ik me qua tips aan bij de rest.

Groetjes Ramona