Gossie mijn kleine prinses :(

ik ging gisteren rond 23:00 uur naar bed, en Demi huilde, nou ja huilde 1 huiltje en ze sliep weer verder.
Dus ik ook mijn bed in, 1 uur huilen, ik gaan kijken, tjee ze had het hardstikke warm, ik had haar een gewone pyama aan en een zomerslaapzak, dus ik besloot om haar pyama uit te doen en dan een t-shirtje aan.
Schone broek nog wat drinken en hup naar bed… ja dat had ik gedacht, huilen huilen, huilen werd inmiddels krijsen Ik d’r uit bed gehaald en even bij ons genomen, even was ze vrolijk maar een paar tellen later was het weer brullen, ik dacht zal d’r eens even temperaturen, had ze koorts 38.9 normaal heeft Demi 36.5 dus dit was behoorlijk voor haar! Nou zetpilletje gepakt, maar ze bleef maar huilen, ik dacht wie weet heeft ze honger, ik een beetje voeding gaan maken beneden, 60 cc om te beginnen, ja hoor die dronk ze helemaal op, ik nog 100 cc bijgemaakt, en die dronk ze voor de helft op, ik was hier wel blij mee want echt gewoon drinken wilde ze niet, tja en met koorts moet ze toch goed drinken.
Nou weer naar bed, en weer huilen, het was inmiddels half 4 (!) ik viel zowat om en arno ook…
NOu ze huilde dus weer, maar wel anders als daarvoor, dus ik zei tegen arno laat ze maar even huilen, dan valt ze zo in slaap, en ja hoor na 5 minuutjes was ze vertrokken.
Nou en ze werd (gelukkig) pas om 9 uur wakker vanmorgen, daar was ik wel blij om, dat het niet 7 uur was, zo konden wij nog mooi een extra uurtje slapen…
Het was weer een nachtje van rep en roer dus, ben helemaal gammel, bah…
Heb d’r vanmorgen getempten toen was het gezakt de koorts, maar rond half 12 was het weer 38.6 en heb d’r net getempt en net was het 39.1 dus het blijft maar stijgen
Al met al weet ik dus niet wat ze heeft…
Ze heeft vanmiddag maar 1 uurtje geslapen, en ik haalde ze net dus uit bed met die hoge temp, ik voelde het gelijk al dat hij hoger was
Ik probeer nog even uit te zingen zonder zetpil, want volgens de huisarts is dat beter, om haar lichaam zelf te laten vechten tegen de koorts. Of zouden jullie wel een zetpilletje geven?
Ze speelt nog nu en is redelijk opgewekt, kijkt alleen een beetje sip uit d’r oogjes.
Als het te erg word of ze gaat echt huilen, en nog meer koorts krijgen dan geef ik d’r maar een zetpilletje…

Oh dit is niks voor mij hoor, vind het maar niks als mijn prinsesje ziek is, ik heb het dan liever zelf, maar ja dat zal iedere moeder hebben…

Bedankt voor het luisteren ik moest het ff kwijt…

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

Hoi Nathalie,

Zielig he zon ziek kleintje, hoe oud is Demi nu? Mijn zoontje Skye is nu bijna 8 maanden en is een paar weken terug ook voor het eerst echt ziek geweest.
Ik ben normaal gesproken ook heel voorzichtig met zetpilletjes geven maar hij was zo zielig dat ik er toch maar 1 gegeven heb.
Heel veel beterschap voor Demi!!

Kim

Hoi Nathalie

Die kleintjes krijgen vaak snel hoge koorts, en als ze nog speelt ed, ja dan denk ik dat t allemaal nog wel mee gaat vallen en dat ze vannacht misschien al het ergste heeft gehad

Ik ben dus tegen zetpillen, het lichaam geeft JUIST koorts om van de bacterie af te komen en met een zetpil onderdruk je dat en duurt het totale ziek zijn dus langer. En bovendien is de weerstand dan niet geprikkeld, en zal de volgende keer ziek zijn dus ook langer duren.

Eva was van de week ook een hele nacht wakker, zielig hoor als ze zich niet lekker voelen

Suc6 ermee, Els

Ach… arme kleintje… zo zielig hè?

Ik geloof dat de meningen over zetpillen in medicijnenmannenland erg verdeeld zijn. Ik heb al een paar keer gelezen en gehoord dat je gerust een zetpil kunt geven omdat de koorts niet zo’n grote rol in het ziekteproces zo spelen en dat je d.m.v. een zetpil een koortsstuip kunt voorkomen. Lastig van zulke dingen is dat er zoveel verschillende meningen zijn en je er zelf de balle verstand van hebt (dan praat ik over mezelf). Maar goed… wij geven dus wel een zetpil bij hoge koorts en ook als ze zich echt ellendig voelen.

Nou, heel veel beterschap voor je princesje, ik hoop voor haar dat het snel over is.

Groetjes Marielle

hoi nathalie

het is inderdaad zo dat koorts de manier is voor jouw kindje om virussen te bestrijden, zodat ze er 'imuum’voor wordt, aan een koortsstuip zou ik nie zo gauw denken hoor! Ik heb me laten vertellen door het cb dat het het beste is om af te wachten tot de 39,5 en dan pas een pilletje geeft. Succes ermee, een knuf aan je prinsessie!

Suus (Faye/19-08-1976)
mammie van Milan Thiamo (20/11/99)& Andora Faith (07/09/01).
http://communities.msn.nl/mamshoekje

Ben inderdaad ook niet zo voor zetpilletjes. Ik heb me laatst door de huisarts laten vertellen dat koorts ook niet echt zakt op een pilletje, en als ze inderdaad nog speelt valt het mee. Ik geef meestal een pilletje als Lucas zich echt rot voelt.

Heel veel sterkte hoor, ben het met je eens, je zou het zo overnemen.

Groetjes Miriam

Nou zonder zetpil is niet gelukt, ik vond 39.8 te gek worden, dus rond 3en toch maar een zetpil, maar de koorts bleef maar stijgen, we zijn om 7 uur nog naar de dokter geweest, ze heeft (weer) oorontsteking
Dus ze heeft weer een pencilinekuur gekregen, zielig hoor, ze wilde haast niet dlapen, alleen maar bij mij liggen, maar ja met die koorts, ik geef ook warmte af natuurlijk zuchtin het begin eerst nog 39.5 koorts, maar om kwart voor 9 begon het op te lopen tot 40.1 weer een uurtje later, was het 40.5, tjee ik vond het maar niks, wij dus toch weer de dokter gebeld, wat we nu het beste wel of niet moesten doen.
Dus Demi uit d’r slaapzak, het dekentje van haar bedje af, en vervangen door een lakentje…
Tjeee ze wilde maar niet slapen, dus de nacht zag ik somber inkwart voor 12 inmiddels, ik viel om van de slaap, maar Demi bleef maar huilen, ze wilde alleen maar bij mij liggen en dan sliep ze wel, maar ik vond dat geen goed idee, ten 1e ze had 40.5 koorts, en ik geef ook nog warmte af, dat leek me niet gezond om te doen, en ik zou zo ook geen oog dicht doen…
nou eindelijk om 12 uur kreeg ik het voor elkaar om d’r in haar eigen bedje te laten slapen…
Ze heeft geslapen tot 8 uur (!) Om half 6 schrok ik wakker oh even kijken of alles goed is daar, want ik had nooit verwacht dat ze door zou slapen, nou ze lag heerlijk te slapen, voelde nog wel warm aan, maar goed ze sliep
Nu is ze nog wel een beetje sip, maar ze stond vanmorgen te dansen (!) haha in de box, er is muziek op tv en Demi danst mee…
Maar dat zegt niks, want gisteren met ruim 40 koorts kon ze nog steeds naar papa zwaaien en in d’r handjes klappen…
Net was haar temp 38.5, hopelijk zakt hij alleen nog en niet meer stijgen…
Eten wil ze ook niet echt, half boterhammetje 30 cc opvolgmelk, en gelukkig wel 3/4 potje fruit, zit lekker veel vocht in

Dit was weer ff een update!!

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

Hoi Nathalie,

Oh, heeft ze een oorontsteking, dan vind ik het niet raar dat ze niet wil slapen. Wist je dat de druk op je oren hoger wordt als je ligt, bij een oorontsteking betekend dat alleen maar veer meel pij. Misschien dat je kleintje daarom ook moeite heeft met slapen. En dat dan samen met die hoge koorts. Misschien een tip, leg het hoofdeind wat omhoog, bv door een handdoek onder het matrasje te leggen. Die tip heb ik van mijn vriendin, haar jongste heeft heel vaak oorontsteking gehad en daar hielp het wel een beetje bij.
Moet eerlijk zeggen, heb begin dit jaar ook een keer een hele nacht met Lucas gezeten, had toen ook bijn 40 graden koorts, volgens mij gaat dat tegen de ochtend vaak wat beter en gaan ze weer slapen.
Maak je maar niet te druk over het eten, drinken is wel belangrijk.

Sterkte ermee hoor!
Groetjes Miriam

Ik vind zo ie zo dat jij op dat moment moet bekijken of ze een zetpilletje nodig hebt of niet, als ze echt ziek is zou ik haar gewoon een zetpilletje geven, als ze levendig zijn dat zou ik af wachten maar ik dank altijd als ik me ziek voel neem ik ook wat in, je hoeft niet voor ieder wisse wasje een pil te geven maar als ze ziek zijn geef ik jordy toch echt een zetpilletje en dat is zeggen en schijven 2 keer gebeurd. maar goed ieder zijn keus natuurlijk, ik zeg altijd maar de ouders kennen het kind het beste dus natalie al jij denk dat ze dat nodig heeft of niet doe wat je voelt en denkt, weer zo iets dat je met je gevoel moet werken hihi moeilijk he…

heel veel beterschap voor je meisie en een hele dikke kus van jordy…