Gordijnen dicht

Sinds zaterdag slaapt morgan slecht op de dag. Het duurt lang voor ze in slaap is en dat is niks voor haar en zover is weet alleen thuis. 'S avonds is ze wel altijd zo vertrokken.

Nou bedacht ik me ineens iets vanavond. Wij doen nooit op de dag haar gordijn dicht, dus haar kamer is verlicht zeg maar. Terwijl op de creche de slaapruimte wel donker is en 's avonds haar eigen kamer natuurlijk ook. Zou dit het kunnen zijn waarom ze niet slaapt thuis?? Ja na 1 a 1.5 uur mieren, maar ze is dood en dood moe. Te moe om te eten terwijl ze al haar andere flessen wel drinkt.

Ik kan het helaas niet testen want ze gaat morgen naar de creche. Maar heeft iemand er ervaring mee?? Op zich kan ik ze wel dichtdoen, haar ritme zal er niet versoort door raken omdat het op het kdv ook donker is, maar ik vind het wel raar dat dat ineens zo uit kan maken.

Groetjes,

Michèle

Er wordt meestal geadviseerd om overdag de kamer niet té donker te maken.
Is het in de slaapruimte op het kdv wel echt donker dan?

Wij doen overdag de gordijnen wel dicht, maar die zijn erg dun,
dus laten best wel licht door. Hiermee haal je wel de ergste felheid eruit.
Dat kan zeker helpen.

gewoon uitproberen!

M.

wij hebben hele dunne gordijnen en daarachter rolgordijnen omdat er lampen branden op het balkon achter rico’s raam.
soms als hij moeilijk wil slapen doe ik de rolgordijnen voor de helft dicht dat het dus schemerig is. ik weet niet of je rolgordijnen hebt? maar dat zou dan wel kunnen schelen ja. je kunt het altijd proberen.
ze heeft haar rust juist nu erg hard nodig en voor die paar dagen maakt dat echt niet uit. maar helemaal donker zou ik het niet maken, hooguit dus schemerig. hier helpt het in ieder geval goed

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja op het kdv is het eigenlijk vrijwel donker op de slaapkamer. Gek genoeg heeft ze er geen last van want ze slaapt 's nachts ook prima op de dagen dat ze daar is. En ze heeft een zwart rolgordijn, dus het is verduisterd maar lang niet zo donker al op de dag. Want er komt wel wat licht langs het gordijn. Misschien zaterdag toch maar uitproberen want dat is de eerste dag dat ze weer thuis is. De rest van de week zit ze op het kdv. Want ze heeft haar slaap echt hard nodig. Zeker nu met haar tanden enne ze is net als ik. Ze eet niet meer en krijgt waarschijnlijk daardoor ook koorts door de oververmoeidheid. En ik combi met alles is het net een gloeiwurmpje nu.

Groetjes,

Michèle

hier ook overdag de gordijnen dicht maar zijn maar dun en snacht’s de rolluiken dicht en dan is het echt donker!

groetjes gytha

Wij doen ook zowel overdag als s’nachts de gordijnen dicht. Maar de gordijnen zijn dun en hebben een lichte kleur, dus er komt nog aardig wat licht doorheen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier overdag ook de gordijnen dicht hoor. En dan is zijn slaapkamertje schemerig. 's nachts is het echt donker.
Ik maak me trouwens een beetje zorgen over de zomertijd die er aan komt. Joey gaat nu om 19.00 uur naar bed, en dan is het buiten al behoorlijk schemerig. Maar als de klok straks weer een uur terug gaat, gaat hij in het daglicht naar bed. Zullen die kleintjes daar last van gaan krijgen? Dat hij bevoorbeeld denkt dat hij voor zijn middagdutje naar bed gaat, en dus na 2 uurtjes wakker wordt?

Groetjes Anouk

het zo wel kunnnen maar hoeft niet persee
ik heb er nu al last van smorgens is het nou eerder licht en voorheen wou ze pas om 8 uur de fles en nu is ze om 6 uur al iets wakker omdat het dan al licht begint te worden en wil ze o m 7 uur de fles dus dat is afentoe wel even aanpassen

Ik weet ook niet goed of het wel of niet korter slapen echt met het licht te maken heeft.
Op de slaapkamer van mijn zoontje zijn de gordijnen altijd bij het slapen gaan dicht. Zowel overdag als 's avonds. Het zijn geen verduisteringsgordijnen, dus overdag is het licht in zijn kamer (niet fellicht, want de gordijnen dempen natuurlijk de felle zonnestralen) en 's avonds is het uiteraard donker.

Op het kinderdagverblijf zijn de slaapkamers bij ons ook donker, maar Dani slaapt daar hetzelfde als thuis, dus dat licht zou dus niet uitmaken. Dan is het meer de interne klok volgens mij.

Wat ik me wel afvraag is of de kindjes straks in de zomerperiode (wanneer het al om 5 uur licht is en pas laat donker) of zij dan ook een ander dag-nachtritme gaan krijgen. Maar ja daar komen we vanzelf achter

Nu is het natuurlijk ook zo dat kindjes overdag steeds minder gaan slapen, dus ze periodes van wakker zijn worden steeds groter en de slaapjes wat korter.

Ja dat doe je goed hoor! Als ze moe zijn dan moeten ze lekker naar bed. Heeft dan toch ook geen zin om ze wakker proberen te houden, want daar worden ze alleen maar jengelig van.

Ik vind het ook leuk dat ze nu wat langer wakker zijn. In het begin was het wakker worden, verschonen, flesje, nog heel even spelen en gelijk naar bed. Maar nu is Dani meestal ongeveer 1,5 uur wakker. Als ik dan merk dat hij ineens gaat jengelen en niet meer wil spelen dan is het 9 van de 10 keer bedtijd.
In het begin was is ook bang dat hij eerder wakker zou worden en wat ik dan moest doen tot voedingstijd, maar nu merk ik dat ik hem meestal nog wel kan vermaken tot die tijd.

Grappig he hoe snel dat verandert. Het wordt echt alleen maar leuker hoe ouder ze worden

Morgan was vanmorgen nog een beetje uit haar hum. Maar ja ze heeft vanacht ook liggen rommelen. Wat je al zei Wil. Op de dag rot slapen is in de nacht ook rot slapen. Mamma is dus ook een beetje moe

Maar goed ze is op het kdv en als het goed is slaapt ze daar wel gewoon in het donker. Ik ga thuis nu ook maar inderdaad der gordijn op de dag dichtdoen. Maar ja dat is zaterdag pas.

Groetjes,

Michèle

Hier overdag ook de gordijnen dicht. Het dag- en nachtritme heeft 'ie inmiddels allang te pakken, dus dat maakt niet meer uit. Het is wel een verduisteringsrolgordijn, maar het verduistert lang niet zo erg dat het overdag pikdonker is. 's Avonds en 's nachts is het hoe dan ook donkerder natuurlijk. Gewoon doen dus zou ik zeggen.

Groetjes!

Ja ik ga het ook doen, ik hoop alleen dat ze een beetje bij gaat trekken want ze is elke avond nu helemaal op alsof ze helemaal niet slaapt. Maar dat zal wel bij de tanden horen.

Groetjes,

Michèle

Helemaal eens Mriek!
Bij een kindje wat nog heel erg klein is, wordt idd geadviseerd om overdag de gordijnen open te laten in verband met het dag/nachtritme. Maar op een gegeven moment hebben ze een goed ritme en dan maakt het geen bal meer uit hoor.
Wij doen dan ook de gordijnen dicht overdag, ik kan zelf ook niet slapen met veel licht.
Hoop dat de kleine Morgan snel weer lekker slaapt overdag, het kan ook met de tanden te maken hebben hoor Michele wat je zelf al zegt.
Hier zijn het kiezen die aan het zeuren zijn, pffff zal blij zijn als hij zijn hele gebit compleet heeft!

Groetjes van Christa

Ja wisselen is een stuk minder rot.

Groetjes,

Michèle