Gordelroos/wondroos


#1

Ik werk in de zorg. Nu afgelopen weekend gewerkt…

Ben ik net door gebeld teamleidster dat er 2 cliënten ziek zijn. En wel de ene gordelroos andere wondroos. Ik heb plekjes/baasjes verzorgd.gelukkig handschoen aan… Maar toch…

Kan het gevaar voor mijn en mijn ongeboren kindje? Zouden jullie verloskundige bellen?

Lees op internet bij open plekjes… Dat weet ik dus niet?? Open of dicht… Was erg vurig en pijnlijk…


#2

Ja, ik zou sowieso de verloskundige bellen voor ruggespraak.

Groetekes, Sje


#3

Ik zou zeker even gaan overleggen met je verloskundig.
Beter een keer uit voorzorg onnodig gebeld als negeren met mogelijk toch gevolgen voor jou of je kindje…

Gordelroos komt van het waterpokkenvirus/herpes, iedereen die dat gehad heeft heeft dit virus slapende in zn lichaam en in een enkel geval word het virus opnieuw geactiveerd en komt het terug als gordelroos. Kan wel gevaarlijk zijn voor pasgeboren baby’s, hoe dat precies in de zwangerschap zit weet ik niet. En aangezien dit dus eigenlijk iets viraals is, goed om even na te vragen hoe het zit met besmettelijkheid.

Wondroos is iets bacterieels en niet besmettelijk, mogelijk alleen wanneer jij wondjes zou hebben (misschien is dat wat je op internet hebt gelezen, open plekjes op je eigen handen?), waardoor er een kans is dat de bacterieen jouw huid kunnen binnen dringen), maar aangezien je handschoenen droeg is die kans wel heel erg klein te noemen.

Laat je even weten hoe het afgelopen is?
Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#4

Ze gaan het overleggen. Hoor morgen meer. Het heeft geen direct gevaar omdat ik het kindje nog even bij me moet dragen. Het is in ieder geval erg gevaarlijk aan begin/einde.zwangerschap…

Toch wilde ze het nog overleggen en hier op terug komen… Dus morgen meer bekend.

In het verleden had iemand het virus (koortslip) en is kindje in geboortekanaal besmet geraakt met dodelijke afloop. Ze neemt het dus wel echt serieus…


#5

Wat heeft vk er verder nog over gezegd?

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt


#6

Geen gevaar alleen bij baby’s en geboorte…


#7

Gelukkig!

Liefs, Anne


#8

Gelukkig maar!
Je kan idd nooit voorzichtig genoeg zijn…

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers