Toch fijn te lezen dat Jasper niet de enige is… ![]()
Ik vind het echt wel lastig hoor, ik negeer wel veel dingen, maar dat gooien wil ik hem eigenlijk toch wel zien af te leren… Hij gaat ook naar het KDV en daar gooit ie ook met speelgoed, en ik wil natuurlijk niet dat hij andere kindjes pijn doet.
Hij heeft 1x een kindje in de teen gebeten! Aan de ene kant kan ik me wel een beetje voorstellen hoe dat is gegaan, echt niet opzettelijk of bewust, maar jasper onder de tafel en zo’n aantrekkelijk teentje van een kindje aan de tafel heen en weer te wiebelen…
. Jasper moest toen thuis (met hulp natuurlijk) een kaartje maken voor dat kindje want ik vond het zo vervelend…wat zou die mama wel niet denken?! Gelukkig is dit bij 1 voorval gebleven en is hij verder niet gaan bijten… maar met het spullen gooien kan ie andere kindjes ook flink pijn doen!
Het gooien met z’n drinkbeker heb ik niet zo heel veel moeite mee (behalve dat die antilek vervolgens wel lekt, grrr) …die moet ie gewoon weer oppakken en op tafel zetten en als ie dat niet doet dan doen we dat even samen. En anders zet ik m even weg.
Maar het zinloos gooien met blokken, speelgoed, afstandsbediening of eigenlijk alles wat ie maar in handen krijgt en gooien naar mensen daar zeg ik tot dusver wel steeds iets van (en als het heftig is moet ie op z’n stoutstoel), Als ik er echt consequent op blijf reageren zoals nu, dan voel ik met net zo’n politieagente (nee jasper, niet doen jasper, mag niet jasper… ik hoor het mezelf zeggen), Plus dat ik hem vervolgens weer moet afleiden met iets anderen en ik zowat heel de dag bezig ben jasper te vermaken. (over het algemeen heel gezellig, maar ook weleens vermoeiend!).
Misschien moet ik het inderdaad toch maar eens een tijdje helemaal negeren, eens kijken of het dan toch minder wordt, ben bang van niet, maar misschien is het hem nu ook wel om de aandacht te doen… maar ja, het gooien op mensen/kindjes, dat kan ik echt niet gaan negeren…
Tja soms best lastig dat opvoeden ![]()
Dank voor het meedenken, er komt vast nog wel een vervolg op…
Groetjes Carolien.