Gooien met avondeten

Rens zit weer eens lekker in z’n sprong. Nu heeft hij weer iets uitgevonden. Als meneer geen zin heeft in z’n eten dan gooit hij zijn bord aan de kant(vanavond letterlijk plastic kinderbord kapotgegooid) of hij grijpt een hand eten en gooit dat dan weg. Bord niet meer bij hem op de stoel zetten werkt niet echt want hij eet niets als hij niet zelf mag eten. Nu pak ik bij dit gedrag zijn bord af en beland hij met kinderstoel en al op de gang(enigste manier dat hij weer kalmeert met zo’n driftbui) en dan krijgt hij nog een kans. Als hij weer aan de gang gaat dan pak ik het af en is z’n kans verkeken. Toetje bied ik wel altijd aan(gaat niet altijd op)
Inmiddels heeft hij in een week tijd vaker zonder als met eten op bed gelegen. Hoop dat ik het zo een beetje goed aanpak. Iemand nog tips?

Hier heeft Jurian dit ook gedaan… lepel met eten en al door de huiskamer, beker drinken hup ook op de grond gooien… Je wordt er eerlijk gezegd zelf beetje radeloos van. Het is heel belangrijk om dit gedrag te negeren … maar hier wel regelmatig even goed toegesproken en hem met kinderstoel en al op de gang gezet. Sorry maar hier valt er dan niet veel met mama te sollen… Gelukkig vond hij het niet leuk op de gang en kon dan ook flink kermen. Er waren momenten dat het hem niet leek te deren dat hij op de gang gezet werd… dat vond ik wel jammer … want dan maakt hij er er een spelletje van.

Hier heeft het ruim een maand geduurd en nu nog maar zelden gelukkig…

Lilypie In verwachting Ticker

ik zet rico’s bordje s’avonds niet op zijn tafelblad maar op mijn schoot, puur omdat ik weet dat ie anders misschien gaat gooien of met zn handen overal in gaat zitten
met zijn boterhammen staat het wel gewoon op zn tafelblad en ook met zn fruit omdat hij dat zelf eet.
misschien is dat een optie? gewoon niet op het tafelblad zetten totdat hij zich weer kan gedragen
arm mannetje wel sneu he die buien die ze hebben. komt goed hoor!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Naar mijn mening pak je het goed aan. Klooien met eten is bij ons één waarschuwing en als 'ie het dan nog doet is het bordje weg. Jammer dan. Toetje geven we wel gewoon. Da’s een nieuwe kans zeg maar en als 'ie dan weer klooit…dezelfde wijze als met het eten vervolgens. Het wordt beter, dit is echt uitproberen. Consequent blijven in je aanpak, hij leert vanzelf dat 'ie beter kan gaan eten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja precies toetje moet je niet gebruiken als straf of beloningssysteem,
ofja moet iedereen voor zich weten natuurlijk.
maar het hoort net zo goed bij de maaltijd,
net wat Mriek zegt: nieuwe kans.
meestal eten ze dat dan wel op maar dan merken ze stiekem nog wel dat ze eigenlijk nog honger hebben.
en het toetje is dan op.
pech gehad. morgen weer een dag.
rico is al dagen aan het nee neehen met eten en na 3x nee is het bordje weg.
5 min later probeer ik het nog es, en dan na 2x nee bordje weg. dan krijgt ie m ook niet meer terug en 15 min later probeer ik dan zijn toetje te geven.
die gaat of op of halverwege.

en dat heeft zijn vruchten trouwens afgeworpen want vandaag heeft hij zelfs anderhalf bordje leeg gegeten + een toetje!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 23 Mar 2010 21:03:59

Je aanpak ziet er goed uit, je bent duidelijk: tot hier en niet verder
Wij hebben ook een moment gehad dat Julian alles van zijn bord afgooide met zijn vork er achteraan. En aangezien hij zelf wilde eten, zijn we gaan ‘dreigen’: of je eet netjes en als je dat niet doet, gaat mama jou voeren of krijg je niet te eten…’ Na een weekje ofzo had hij het door en deed hij het wat netter (onder luide complimentjes van ons natuurlijk ). Doet hij het nu weer, dan halen we zijn bord weg en leggen we stukje voor stukje op zijn blad. Dat werkt hier goed. Een bord op onze schoot zoals Inge het doet, gaat hier helaas niet goed. Julian duwt dan met zijn kinderstoel net zo lang tegen de tafel tot hij met zijn voeten bij het bord op schoot kan en gaat er dan lekker doorheen met zijn voetjes haha. (goed voor zijn sensomotorische ontwikkeling denken we dan maar )

Succes en hou vol!

Klinkt heel stom maar ik ben er zelf ook makkelijker in nu na de operatie. Die dag heeft hij nl heel veel gedronken en maar heel weinig (2 toetjes) gegeten. Verder geen vast voedsel… en hij deed het er niet minder om snachts. Oh ja hij had natuurlijk wel narcose gekregen… maar persoonlijk heb ik meer moeite met niet drinken dan niet eten.

Lilypie In verwachting Ticker

Wij hebben dit ook, niet willen eten met eten of met het bord gooien. Dan pak ik het ook af.
Het duurt bij ons eigenlijk zo lang. Ik kan me niet eens herrineren wanneer hij voor het laatst goed gegeten heeft!

ik wacht het nog even af. anders ga ik het cb inschakelen. Van hun moest ik nog even wachten totdat de buisjes iin zn oren zaten en als het daarna nog niet ging moest ik aan de bel trekken.