Gooien en spullen in de mond stoppen

Heb even een vraag mbt het gooien van dingen. Bo heeft naleijk de gewoonte sinds een paar weken om met alles te gaan gooien. Van bekers tot speelgoed, tot steentjes die hij in de tuin vind, echt vreselijk!!
Eerder deed hij het alleen met zijn beker. Elke keer zeg ik op een boze toon dat dit niet mag, en ik pak het speelgoed bij de tweede waarschuwing ook af (of het drinken of what ever hij mee aan het gooien is,) Heb alleen niet het gevoel dat dit helpt. Sterker nog, meneer gaat het nu express doen. Dit houdt in dat hij je aankijkt op een hele ondeugende manier, zijn arm naar achteren doet, op dat moment zeg ik al , pas er op, dat mag niet, en hi gooit alsnog. Hij kijkt mij dan met een blik aan zo van, ik heb lekker toch gegooit en wat wil je er nu aan doen?? Tot nu toe zeg ik elke keer dat hij heel stout is, en dat mama boos is, en dat het niet mag etc. Totaal geen indruk laat ik achter.
Ik begin het egenlijk best vervelend te vinden, want straks komt bv mijn zus hier met haar baby van 4 weken oud, en ik ben dan zo bang dat bo iets op haar gaat gooien, welis waar per ongeluk maar toch!! Ik stop bo nu ook al vaak voordat hij gaat gooien (meestal zie je het al wel aankomen) maar meneer pakt dan wel wat anders, en dan loop ik dus de hele dag er achter aan, wat heel vermoeiend is om er voor te zorgen dat hij met niets gooit.
Mijn vraag is dus, wat kan ik er aan doen??

Volgende vraag, wij hebben in de tuin siersteentjes. Die lagen er al in voordat wij het huiskochten. Bo is nog in de fase dat hij af en toe dingen in de mons stopt. Ook daar zeggen we wat van, maar de laatste tijd, stopr hij alleen steentjes in zijn mond, die wij er dus elke keer uit halen. Het is echetr nu al zo ver, dat hij een steentje pakt, recht voor je gaat staan, en als het ware “dreigt” met een glimlach om zijn mond, dat steentje in zijn mond te doen. (houdt dan het steentje voor zijn mond, en wacht dan tot wij er wat van zeggen) Op het moment dat wij er wat van zeggen doet hij het in zijn mond. In mijn beleving komt dit dus neer op uitdagen. Eigenlijk hetzelfde als het gooien. Wat kan ik hier aan doen, zodat hij dit afleert? Steentjes weg doen is geen optie. Ja dat kan wel natuurlijk, maar eigenlijk vind ik dat hij moet leren om die steentjes met rust te laten, en al helemaal niet in zijn mond te doen. Welke tips hebben jullie?

liefs woezel

wat een kleine dondersteen!!!
ik zou hem na de eerste waarschuwing op een strafplekje zetten
want blijkbaar neemt hij je niet serieus als je zegt dat het niet mag.
even op de gang het aantal minuten van zijn leeftijd.

before you judge me, try hard to love me

Ik zou zker een strafhoekje gaan maken nu en verder heel erg consequent zijn en heel strak blijven. Morgan gooit ook en dan heeft ook de poppen aan het dansen. Overigens vraagt zij nu ook mamma weggooien en dan moet je goed kijken waar je ja tegen zegt want je bent zo je sleutels en afstandsbediening kwijt.

Groetjes,

Michèle

Ik heb laatst het perfecte advies gekregen qua de hoek: pin je niet teveel vast op: anderhalf jaar is anderhalve minuut de hoek. en : 2 jaar oud is 2 min de hoek.
ze vond het grote onzin want het gaat puur hierom: Bo moet in de hoek, je zet hem terug laat hem hooguit een keer 10 seconden staan als hij er zelf niet uitloopt lekker laten staan natuurlijk… maar ga op den duur gewoon naar m toe en leg uit waarom hij in de hoek stond, laat het hem goedmaken met een kusje oid en vraag of hij beloofd het niet meer te doen.
Op den duur weten ze: ik doe iets stouts dus ik moet in de hoek.
sommige kindjes zijn ook echt niet gevoelig voor de hoek (rico b.v.)
doe gewoon iets wat wel werkt.
als ze gaan jengelen zit je goed
Rico vind achterstevoren in de kinderstoel niet leuk en hij vind in de box moeten niet leuk. doe wat werkt want anders is het verspilde energie.
De hoek hoeft echt niet meteen zoveel minuten. leer stapsgewijs en bouw het op.
Rico gaat zelf al in de hoek staan als hij iets stouts heeft gedaan. Dat is best handig
enne papa deed het vanochtend heel handig, die dreef Rico in de hoek en ging er voor staan, met zijn rug naar Rico toe… nou TOEN werd Rico echt heeeel boos, maar het was zo over en hij deed het niet meer… het gaat erom dat je ze dan even beperkt in hun bewegingsvrijheid zei papa hahaha!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Qua straffen sluit ik me aa nbij de rest.

Wat die steentjes betreft heb je al geprobeert wat hij doet als je wegloopt of net doet dat je niet dat hij een steentje heeft. Want nu heeft hij alleen maar lol want hij krijgt aandacht. Wel in de gaten houden natuurlijk of hij het niet echt in zijn mond stopt. Maar wel zo dat hij het niet ziet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Jup, inderdaad eerst een keer waarschuwen, 2e keer afpakken en in een strafhoekje.

Qua dingen in zijn mond doen (steentjes), vind ik het lastig, Seth heeft ook van die periodes, en vooral met stenen. Ik pak het dan gewoon af, en dan heeft hij geen steen meer. Maar in jullie geval is het lastig.
Ik zou het denk ik ook proberen te negeren, zodat hij weet dat hij er geen aandacht meer mee krijgt.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ohja de stenen… dat heeft rico op vakantie gedaan, NIET leuk ik schrok me wezenloos ik was bang dat hij ze door zou slikken en wat dan?!
ik zeg gewoon elke keer: gooi maar weg rico: BAH!
en dan zegt hij: bah! en gooit het weg
op den duur zat dat er geowon in en als hij nu iets in zn handen heeft wat daar niet thuis hoort, omdat het linea recta zn mond in kan verdwijnen zeg ik dat ook en dan gooit ie het ook weg.
straffen kun je niet echt met die dingen denk ik, omdat het echt normaal is dat ze dat doen, is ook een beetje onderzoeken en dat doen ze vaak via de mond, eigenlijk als baby al. alleen nu pakken ze gevaarlijkere dingen omdat ze gewoonweg de kans hebben om dat te pakken. het is niet zo dat het echt veranderd is van baby tot nu. Toen konden ze gewoon nergens bij en kwamen ze niet buiten. ofja wel buiten maar ze liepen niet rond

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Misschien kun je er een vies smaakje aan maken, Woezel. Mara zat ook overal aan en stopte alles in dr mond. Een paar weken terug pakte ze de Autan anti muggen spray van mn nachtkastje en zat er meteen met haar mond aan. Ze vond het zo ongelofelijk vies, want ze heeft sinds die tijd niks echt niks meer in dr giegeltje gestopt.
We hebben er stiekem wel om moeten lachen trouwens. Ze trok me toch een postzegels, hihi.

XxX Mamsje Didi