Goeie les gehad

Gister zei mervin nog nu morgan lopen kan is ze echt een handenbindertje. Nou dat werd gister bevestigd. Ik was in de keuken bezig en morgan zat achter me te rommelen.

Ineens hoor ik aai aai kikki (mickey) mamma aai aai. Dus ik denk leuk ze is mickey weer aan het knuffelen, 2 seconden later bedenk ik me dat mickey halverwege de trap lag te slapen. Dus ik draai me voorzichtig om, om morgan niet te laten schrikken en ja hoor daar staat ze halverwege ze trap breed lachend de kat te aaiten en te knuffelen.

Ik heb haar rustig van de trap af getild en in de kamer gezet en rustig gezegd dat ze dat niet meer mag doen. Mijn hart zat wel in mijn keel want voor hetzelfde geld kukkelt ze zo achterover als ze niks zegt maar er wel weer af wil.

Dus de les was geleerd: ALTIJD HET HEKJE ERVOOR EN DE DEUR DICHT!!!

Groetjes,

Michèle

Dat was zeker schrikken zeg! Jesse stond 2 maanden geleden ook opeens op de trap. Pfff gelijk hekje geplaatst ( die hadden we nog alleen boven)

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ze zijn zo watervlug hè? Schrikken! Heeeeeel herkenbaar hoor.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ook hier herkenbaar, Ik stond boven de was op te vouwen en Chris zat beneden, en noah loopt zo naar boven :S Ik schrok me kapot!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Ze zijn indd watervlug
En goed dat je het besef had dat je heel stilletjes moest doen, bij de meeste toch een schreeuw uit reactie.
Goed hoor!!!
Dus ondanks dat je geschrokken bent heb je het prima opgelost, mag je je eigen best een schouderklopje voor geven

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

“Je kind is altijd 1 stap verder dan jij denkt”. Wijze les van mijn kraamhulp.
Fijn dat het goed afgelopen is.

Groetekes, Sje

Hier ook een traploper.
1 knie erop en met het andere been afzetten en zo steeds verder omhoog.
Ik heb geteld hoelang het duurt voor hij helemaal boven is…23 seconde!
Ik loop er dan wel achter en wij hebben 3 traphekjes geplaatst met zijn 11 maanden toen hij ging kruipen.
Maar naar beneden mag hij nog nietalleen.

Ja…Michele…ze zijn snel!..hihihi

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Misschien een appartement iets om over na te denken

Gr, Daniellle

Lilypie Tweede Ticker

Nou ja als ze het echt leuk vind mag ze van mij best naar boven alleen dan wel met iemand erbi natuurlijk. Naar beneden lijkt mij inderdaad nog niet zo’n succes.

We moeten alleen donderdag naar me schoonzus en zwager, en dat wordt goed opletten want die hebben geen traphek. Hun redenering is hij lazert maar een keer goed naar beneden dan leert ie het wel af. Dus opletten want ze hebben wel katten.

Groetjes,

Michèle

Leuk he kids
Hihihi
ik had ook het zweet op mn bovenlip staan hoor
En het erge Wij hadden al wel een hekje maar hij liep toch de trap nog niet op…
Wel dus Stond hij leuk naar me te zwaaien halverwege de trap
Stay cool Rustig naar boven, niets aan de hand
Ahhhhhhhh
Ze zijn inderdaad altijd stap verder dan wij denken

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Heel herkenbaar verhaal. Wij hadden voor Tim zijn 1e verjaardag al traphekjes geplaatst, omdat hij zo de trap op klom. We kwamen 1 hekje te kort, dus die zouden we die week kopen. Dan maar even in de gaten houden als we boven waren. Totdat ik een keer met hem boven was en mijn man me riep dat ik snel moest komen, omdat hij hulp nodig had. Ik snel naar beneden en zo stom niet aan Tim gedacht. Totdat ik me beneden bedacht dat we voor de zoldertrap geen hekje hadden. Ik dus meteen naar boven en zag hem gelukkig niet op de zoldertrap. Dus ik in alle andere kamers kijken, was hij ook niet. Totdat ik luid geschater van zolder hoorde. Was hij dus de zolderkamer al in gekropen. Hij zat keihard te lachen en deze mama had de tranen over haar wangen lopen.
Dat laatste traphekje is er dus ook snel gekomen en we moeten met Tim niet ergens komen waar een trap is, want hij probeerd er meteen op te klimmen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Dat was dus mijn schrik ook later Sandra wat als ze niks gezegd had en naar boven was gegaan. Je weet niet waar je moet zoeken dan.

Overigens was pappa gister met haar boven en hij was in haar kamertje hoort ie haar ineens hard lachen. Was ze op ons bed geklomen en daar kroop ze rondjes op en ze ging languit op het dekbed liggen. Ze had het prima naar der zin

Groetjes,

Michèle

Ja, je schrikt je echt rot.

Haha dus het is al een echt klimgeitje geworden. Hier had Tim na de trap ook al snel het bed en de bank ontdekt. We hebben hem dus maar meteen geleerd hoe je het bed of de bank afkomt. Dat doet hij gelukkig ook netjes. Hij draait zich op zijn buik en laat zich dan van het bed of de bank afglijden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Dat probeer ik nu met morgan ook. Al moet ik zeggen zij loopt gewoon letterlijk van de bank af hoor dus klimmen stimuleer ik echt niet. Al wil ze ook wel eens miepen om er af te komen en dan helpen we haar wel, inderdaad eerst op je buik en dan voetjes op de grond, maar ze is zo eigenwijs… vraag me af van wie ze dat heeft.

Groetjes,

Michèle

Hier NOG geen last van trappen en traphekjes… tja dat wordt gelijk maar traphekjes aanschaffen als we daar wonen! De kiddyqaurd (of hoe die ook heet gaat het denk worden).

Hier wel eentje die heel netjes zijn drinken op de bank wil opdrinken (net als papa en mama) en dan netjes zijn beker op een onderzetter zet en dan heel netjes de bank afgaat. Heb het hem nooit hoeven te leren… lijkt wel aangeboren

Maar je houdt je hart dan ook vast … want ik dacht daar gaat hij. Wilde even kijken hoe hij het zou doen… Hij kreeg natuurlijk hard applaus van ons

oej haha bijdehante tante! ik vind echt dat Morgan als een tierelier gaat hoor! stappen en trappen klimmen.
kikkie aai haha lief.
wij hebben geen trap dus hier zal het niet gebeuren.
Lief dat aai zeggen he, rico zegt dat altijd tegen mij: mama aai. en dan aait ie heel lief. gisteren was ie aan mn tand aan het trekken. en toen maakte ik zo’n draken geluid en hij vond dat prachtig hard schateren en het hield maar niet op (zn pasta was inmiddels koud geworden haha)
hij is ook helemaal verzot op ballen.
het is de HELE dag "bal! bal! baaaaal!!!
en dan wijst ie er ok naar. hij is ontzettend druk ook. dus dan waait ie van links naar rechts om ook maar een glimp van een bal te krijgen.
ook de hond is erg in trek. net als dat morgan die kat zo geweldig vind heeft rico dat met de hond. alleen dan zonder trap
rico kruipt achter de hond aan en wil dan op m klimmen
ja ik vertrouw die hond van ons niet 100%, maar goed ik vind dat geen 1 hond voor 100% te vertrouwen is.
dus ik moet m dan ook wel wegpakken. Onze hond is vaak te gulzig namelijk, omdat ze zo zenuwachtig is. dan weet ze niet goed hoe ze met rico om moet gaan en dan lijkt het net of ze rico soms wil happen, maar dan doet ze het toch niet…
opletten opletten dus

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Nov 2009 14:45:52

Ha ha ha ja al is dat klimmen dus minder goed voor je hart Inge. Maar ze gaat inderdaad weer vlot, zijn die sprongen weer ergens goed voor. Al vraag ik me af wanneer ze duidelijker gaat praten. Ik moet zeggen ik begrijp meestal wel wat ze bedoeld, maar een ander echt niet. Ook wel grappig want we kunnen bijvoorbeeld in de tram de grootste lol hebben en andere denken dat ik gestoord ben

Enne hoe lief onze katten ook zijn Inge ik vertrouw ze ook niet 100% omdat het dieren zijn. Laatst kreeg ze ook een knauw van Diablo omdat ze hem geknepen had. Kun je dat beest niet kwalijk nemen. Maar ik let wel goed op.

Groetjes,

Michèle

Gelukkig hebben wij geen trap

Maar toen wij het weekend weg waren, en bij opa en oma klimt hij rustig zelf de trap op!
Inderdaad opletten geblazen!
Gelukkig is het goed afgelopen
Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

@Michele; ja duidelijk praten doet rico ook nog niet hoor, volgens mij duurt dat nog wel een poosje voor ze echt duidelijk praten.
mijn broer kon op de kleuterschool zijn eigen naam nog niet eens zeggen.
dan vroeg de juffrouw (verzin effe een naam he)
hallo ik ben juf hetty, wie ben jij?" en dan zei mijn broer altijd “JIJ” hahaha.
en toen ie eindelijk zn naam wilde zeggen, (hij heet Rob) zei hij: RRRRRRRROBBIEEEEEEEE"
haha echt ik moet er nog steeds 0ntzettend om lachen.
hij noemde mij ook nog toen ie 3 was Ninnes in plaats van Inge.
en onze tante heet Nel zei die altijd ANTE NIJS
vrachtauto was " Akwakwa"
hij was best laat met duidelijk praten, ik was weer best vroeg. maar was ook pas 2 toen ik duidelijk dingen kon zeggen. en toen ook al korte zinnen.
op het kinderdagverblijf waar ik werkte, waren de meeste kindjes 2.5 jaar.
zelfs zij praatte nog niet altijd even duidelijk geeft niks dus.
Rico zegt tegen lamp “baap” of "bap"
en de p echt met een uitgesproken spuug P. haha
hij kan de L dus niet goed zeggen als de letter met een L begint, wel als ie met een L eindigt want BAL lukt dan wel het is of baal of bal.
hij zegt ook hondje (niet heel duidelijk) hij zegt dan: hodjuh! en tegen schoentje zegt ie ook hoendjuh als ie dus hondje zegt maar dan tegen zn schoen en nouja je volgt me wel… haha toch?
hij zegt ook mama constant. en papa eigenlijk niet.
heeft ie wel gedaan. hij zegt alleen papa als ie de deur uit is.
gek he.
hij wil nu ook oma gaan zeggen maar dan is het "mmmmmmmaaa"
de o lukt dan ineens niet, dus maakt ie de m maar heel lang alsof het er dan meer op lijkt

Het duurt inderdaad lang voor kindjes echt duidelijk kunnen praten. Dat zei een collega van mij ook, zij is logopedist. Eerst 2 woordjes achter elkaar en zo verder. Maar het duurt best lang voor ze klanken goed kunnen uitspreken. Het verbaasde me dan ook heel erg dat Morgan maaaaaanden terug opeens ‘pij…en’ zei Michele. Ja, ik weet het nog! Dat zijn ook nog eens klanken die ze niet snel zeggen!

Maar ik weet ook wel wat Eva bedoelt. Nou ja, soms dan. Wat heel lief is, ze zegt steeds als iets valt ‘Oh-oh’, zoals de Teletubbies. En wel heel goed papa en mama en bah en dada. En nog wat woordjes als ‘op’ ofzo, niet altijd even duidelijk. Ik herken niet alles wat ze zegt, soms is het ook echt nog baibai, ne-ne-ne. Het zijn lang niet altijd woorden nog. Oh ja, ‘ja’ kan ze ook goed zeggen en ‘ne’ als ze iets niet wil. Dan schudt ze ook ‘nee’, maar soms doet ze iets dan wel! Ze weet niet altijd dat je ‘nee’ zegt als je iets niet wilt zeg maar.

Vanmiddag zaten we op de bank. Ik zeg: ‘Mama kus?’ Maar in plaats van een kus, deed ze haar armpjes helemaal om mijn nek en gaf ze me echt zo’n HUG! Lief he?

Groetjes Rainbow, trotse mama