Goedemorgen

Hai, ik ben Esther en mama van Jayme (wordt in mei 4 jaar) en Alec (in januari 1 jaar geworden). Ik ben op deze site terechtgekomen in mijn zoektoch naar oplossingen voor de plotselinge angst van Jayme. Hij schudt de hele dag met zijn voeten want hij denkt dat daar beestjes op zitten. Ook durft hij niet op de bank te zitten omdat hij denkt dat daar allemaal spinnen onder vandaan komen. Ik heb wel gelezen dat deze angst vaker voorkomt bij peuters/kleuters dus ben ik op zoek naar bruikbare tips zodat ik hier op een goede manier mee om kan gaan.

Dus: heeft iemand nog goede tips voor mij? Alles is welkom! En alvast bedankt voor de moeite natuurlijk.

veel groeten van Esther

Gewijzigd door - Ellepel op 15 Feb 2006 17:17:03

Hoi Esther,

welkom op ikkeben, helaas heb ik geen oplossing behalve dat je eens langs de huisarts zou kunnen gaan misschien.
Ik ben trouwens Jolanda, getrouwd met Dennis en wij hebben 2 kinderen; Lisa & Cas.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

Hoi Esther gezellig dat je ook op deze site ben gekomen ,ik ben zelf ook net een paar dagen geleden op gekomen.Ik ben lynn en heb 2 dochters Britt en Zoë.
We zullen elkaar vast nog wel een keer tegen komen op het forum.
Maar ik heb geen tips voor je misschien wel bij het cb als je ze belt.

groetjes lynn mama van britt en zoë

He Ellepel (is een bijnaam voor mij)

Ik heb oook geen ervaring!

Welkom hier, ik ben Ellen en ben 28, getrouwd met Jan en samen hebben we 2 kids.

Groet, Ellen
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

en ook ik heb hier geen ervaring mee.
Het lijkt me niet echt en leuke situatie en al helemaal niet als je niet weet wat te doen.
ik zou ook eens een huisarts raadplegen.

ik zal me ook even netjes voorstellen
Ik ben Marianne 23 getrouwd met Niels 22 en samen hebben wij een zoon Ruben van 12-7-2005

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

hier nog een moeder die hier geen ervaring mee heeft!!
vervelend hoor!! weet het cb niets of een dokter??
nou in iedergeval succes!!

ik ben trouwens janneke en getrouwd met ole samen hebben we een dochter hannah zei is de 9 maanden gepasseerd!!
lieve groet janneke en hannah

Ook geen ervaring mee,!!

Ik ben Mariska, getrouwd met Nick, en mama van 6 meisjes, Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin.
Welkom hier Ellepel!!!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

Hoi Esther, als eerste van harte welkom hier op deze gezellige site.
Ik ben Sam 32 jaar getrouwd met Ida en trots vader van Shakira (3) en Fajah (1)
Het probleem wat je beschrijft is niet alledaags en wij hebben het ook nog niet meegemaakt. Een verklaring zou kunnen zijn dat de fantasie van Jayme een beetje een loopje met hem neemt. Dat is op zich helemaal niet erg, maar als je het niet vertrouwt kun je altijd ff met de ha overleggen.
Heb wel een paar vragen voor je…
Heeft hij dat al lang? '
En heeft hij net voor die tijd enge dingen gezien op tv of ergens anders??
Dat zou misschien een verklaring kunnen zijn voor zijn gedrag…
Probeer er in eerste instantie over te praten met hem, misschien dat je wat los kunt krijgen… Het is verder heel normaal, fantasie en angsten horen nu eenmaal bij de ontwikkeling van je kind

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

en Fajah (17-11-2004)

Hallo ikke ben Astrid en er staat vanalles van mij bij de topic "nieuwelingen"en bij mamma van. Ik zou serieus met het probleem eens naar je huisarts gaan, ik heb er verder totaal geen ervaring mee. Ben wel erg benieuwd wat je huisarts er eventueel van zegt. Heel veel succes en ik hoop dat je een oplossing zult vinden.

Ellepel, idd… even mee naar de huisarts gaan!
Misschien weet hij iets over dit soort angsten!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin