Goede tips voor het vinden van een baan in de zorg

Ja, ik weet het Januari duurt nog even, maar ik ben toch al bezig met rondkijken! (kan nooit vroeg genoeg zijn toch) Nu merk ik dat de banen voor HBO-v verpleegkundige nogal gelimiteerd zijn! (ouderenzorg& wijk in brabant) Iemand een goed adres, of een goude tip voor een leuke baan/ organisatie in Regio Noord-Brabant/ Utrecht in de zorg?

www.brabantzorg.net

Fijne site om banen in de zorg te zoeken.

Bij veel forensische psychiatrische instellingen zoeken ze ook vaak mensen met een HBO-V opleiding.

2Simzoe, klopt, maar je moet het maar wel willen. Ik heb ook bij een forensisch psychiatrisch klinkiek gewerkt, en nu ik een kind heb, zou ik dat echt niet meer kunnen!!
bij orthopedagogische woongroepen zoeken ze ook vaan HBO opgeleiden.
Bij “gewone” vberzorgingstehuizen is niveau 2 al vaak voldoende, af en toe niveau 3. dus dan kom je wel moeilijk uit de slag als je HBO hebt, want dan ben officieel te hoog opgeleid!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hey,

Je diploma is goud waard meid!
Heb een tijd als intercedente gewerkt bij een bemiddelingsbureau in de zorg en echt de HBO-V ers zijn dun gezaaid hier in regio Utrecht (en de andere vestigingen hoorde ik er ook vaak over) Ik kon voor deze mensen dan ook altijd een vaste baan vinden.
In het ziekenhuis kun je aan de slag, de psychiatrie (propersona), verslavingszorg (Iriszorg!) De ouderenzorg is minder want dan ben je te hoog opgeleid.

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Ik werk in Wijk en Aalburg bij stichting pro seniore … maar denk voor iemand met HBOV te saai … Voor mij is het ook wel saai, maar werk maar 16 uur en kinderen zijn belangrijker dan mijn werk. Daarom stappen minder gedaan en terug in leuk maar niet uitdagend werk.

psst bij ons komt wel de Koningin de opening doen 12 oktober !!!

Woezel: Waar heb je gewerkt? Ik werk bij de Pompestichting (hoort nu ook bij ProPersona). Ik heb een aantal jaar op een groep gestaan met mannen met een persoonlijkheidsstoornis, maar nu niet meer. Ik handel nu de administratie rondom de behandeling van een patiënt bij ons.
Wel te saai voor me, heb HBO Pedagogiek gestudeerd in Tilburg.
Hoop ooit weer in “mijn” werkveld te kunnen werken. Maar heb besloten te wachten met solliciteren tot de jongste in september volgend jaar naar de basisschool gaat.

@Simzoe, ik heb bij Oldenkotte gewerkt, op een afdeling wat de voorloper van long stay was. Ik vond het erg leuk om te doen, maar persoonlijk vind ik het werk wat ik nu doe vele male leuker, omdat je niet constant er op bedacht hoeft te zijn dat er iemand aggressief wordt. Natuurlijk komt dat hier ook wel voor, en op het vaste terrein zelfs regelmatig, maar toch voelt dat anders dan in Oldenkotte.

liefs woezel

Ik ben dus HBO-V’er met ruime ervaring in tropische ziekten; HIV/Aids, Malaria, Tuberculose. Ik wil alleen voor geen goud in het ziekenhuis aan de slag. Dat wilde ik vroeger altijd, maar lijkt me helemaal niets. Vooral niet nu ik een kind heb.

Ik zou graag iets van vastigheid willen met uren (ja ik weet dat dat moeilijk is in de zorg) Ik heb ook een sterke multi-culturele competentie; natuurlijk door mijn werk hier etc. Ik zat eerder te denken aan; Wijkverpleegkundige in multiculti wijk, GGD (SOA/ HIV) maar daar vind ik zoiezo geen vacatures op het moment, vaccinatie VPK, ofzoiets! Moeilijk hoor.

Ik wil wel voor minimaal 32 uur in de week aan de slag (behalve als het nachtdiensten zijn dan liever 24/28) Ik vind het zo moeilijk, ben dan natuurlijk alleenstaand met kind, dus vind maar eens voor alle tijden oppas, dus iets van structuur lijkt me fijn, maar goed vind maar eens iets.

Ik heb trouwens wel altijd in een verpleeghuis gewerkt toen ik op de HBO-V zat, en iets van een leidinggevende functie; met betrekking tot het ontwikkelen van protocollen, clientencontact etc, lijkt me ook niet verkeerd, maar ik vind het wel echt heel moeilijk. Je prijs jezelf natuurlijk ontzettend uit de markt door te zeggen dat je niet alle diensten kunt/ wilt werken!

Oldenkotte ken ik wel. Ik werk nu ook voor de longstay. Het is er de laatste jaren wat agressie betreft niet beter op geworden in de TBS, dat vind ik ook. Dat is ook de reden dat ik van de groep ben gegaan. Op het laatst stond ik gemiddeld 2 a 3 keer in de week in ME pak om iemand te isoleren die niet mee wilde werken. Ik besefte me dat ik dat niet wilde en kon toen binnen de kliniek een andere functie bekleden zonder weekend- en avonddiensten.
Het blijft wel een interessante doelgroep.

@Simzoe, zo ging dat bij ons ook, en dat wil ik nu op dit moment, niet meer. maar de doelgroep blijft zeker interessant, en voor een deel werk ik er nog steeds mee, waar ik nu werk wonen ook tbs-ers , sommige wel met dwangverpleging maar met vrijheden. maar het is hier anders, en isoleren gebeurt op het terrein nog wel met enig regelmaat, maar we hebben de ene cursus na de adnere cursus dat we dit op een zo client vriendelijke manier moeten doen, wat inhoudt dat er dus geen pijn prikkels gegeven mogen worden. ook een prettig iets, want dat is best mogelijk, als je genoeg personeel hebt.

liefs woezel