Wie heeft er nog tips voor een goede digitale fotocamera?
Gewoon zo’n compact ding, dus geen spiegelreflex.
Prijsklasse 100-200 euro.
Eisen: meer dan 12 megapixels, groot beeldscherm…
Goede fotocamera
Ik heb onlangs een casio Exilim (als je het zo schrijft) gekocht.
Die bevalt ons goed. Hoewel ik het wel jammer vind dat ik achteraf niet voor de 10 of 15x zoom, overigens van hetzelfde merk, ben gegaan. (heb nu 5x zoom)
Even goed laten informeren bij een goede foto zaak, ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je eigen wensen zijn mbt fotografie. En ook even informeren naar een snelle reactie tijd (vooral als het gaat om foto’s van kinderen is het handig dat je camera ook acuut reageert wanneer jij de knop indrukt! )
Groetjes Carolien.
Gewijzigd door - Mama van Jasper op 08 Jul 2011 16:53:51
Wij hebben ook een Casio Exilim, een goed toestel met veel opties en makkelijk in gebruik.
Groetjes,
M
Wij hebben allebei, spiegelreflex en compact. Allebei van Canon. Vriendlief wil niets anders en ik moet zeggen dat ik het een fijne camera vind. Wij hebben een Ixus en die was minder dan € 200.
Groetjes Natasja
Ik heb ook een spiegelreflex van Canon, maar mijn “altijd bij willen hebben” camera is een panasonic Lumix. Een onwijs fijne camera voor niet al teveel geld.
Wij hadden ook een casio exilm en waren er kei tevreden over totdat de lens niet meer terug ging in het toestel en er ook amper meer uitkwam. Na wat onderzoek bleek dit een bekend puntje van deze casio. Door dit euvel stelde hij ook niet scherp meer en was de camera onbruikbaar. We hebben nu net dus een nieuwe. Veel gespeurd op inernet naar reviews, testen van oa de consumentenbond en weet ik wat en onder andere gelet op sluitertijden-optisch of digitaal zoomen-optisch image stabilizer- gebruiksgemak en uiteraard de prijs. Uieraard moest hij ook een accu hebben ipv batterijen. Daarbij kwamen we uit op de canon powershot A 3100 IS. Tot nu toe zijn we er heel tevreden over. Voor een kleine 8 dollar heb ik dan ook nog 2 extra accu`s besteld via internet, want hier kosten die een stukje meer.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Koop geen Sony Cybershot iig!
Die hebben wij en ik ben er helemaal niet tevreden over… Reageert heel traag en is lastig op het goede punt scherp te stellen. Heb je dus een mooi fotomomentje… voordat de foto gemaakt is, is het natuurlijk alweer voorbij, zeker met kinderen.
Maar we hebben hem nog geen jaar… dus vind t beetje zonde om m nu alweer te vervangen
Wij hebben een pannasonic lumix 12x optische zoom.
Hij is super ik ben er heel blij mee, lekker compact is ook altijd handig.
Succes met een keuse maken.
Greetz Cora
@Suzsje, die had ik dus en zelfde irritante problemen als jij! Was ruim een jaar oud, maar met hoog irritatiegehalte, dus heb dat ding verkocht en nu op zoek naar betere!
quote:
Koop geen Sony Cybershot iig!Die hebben wij en ik ben er helemaal niet tevreden over… Reageert heel traag en is lastig op het goede punt scherp te stellen. Heb je dus een mooi fotomomentje… voordat de foto gemaakt is, is het natuurlijk alweer voorbij, zeker met kinderen.
Maar we hebben hem nog geen jaar… dus vind t beetje zonde om m nu alweer te vervangen
Ook wij hebben hem gekocht en stuiten op hetzelfde probleem Suzsje.
vreselijk irritant. Ook wij willen een nieuwe en hebben deze bijna 2 jaar nu dus het kan wel weer Rico’s peet oom heeft een heeeele goede camera, die kan foto’s maken terwijl je beweegt en toch heb je dan een stilstaande foto. echt perfect dus en knipt ook meteen als je indrukt. ik zal eens navragen welke dat is. als je geeintereseerd bent?? laat ik het wel even weten welke het is?
Ben heeeel benieuwd!
Vooral met kids wel handig als je bewegende beelden toch stilstaand kunt opnemen!
Ik wacht het af…