Goed nieuws voor mezelf en minder voor mn moeder

vandaag hebben zowel ik als mijn moeder de uitslagen gekregen.
Ik mbt mijn bloed waardes, en mijn Moeder mbt haar schouder.
ze heeft namelijk verkalkte spieren overal en kan sinds vorige week haar arm nauwelijks meer bewegen. (ze heeft het al maandenlang. en ook ontstekingsremmers, pijnstilling…fysio de hele mikmak)
Nu is eruit gekomen dat ze een Frozen Shoulder heeft.
Aangezien ze al met medicatie etc etc is behandeld en dit alles niet geholpen heeft…sterker nog ze juist bijna helemaal niets meer kan met 1 arm en met de ander gaat het ook steeds minder… enfin. ze moet morgen naar de dokter omdat ze waarschijnlijk geopereerd moet worden.
na alle ellende van de laatste tijd die wij hebben meegemaakt krijgt ze dit er ook nog is bij. wat balen wij van de hele situatie rondom haar. zo zielig allemaal. er was al bekend dat ze dan 2 tot 5 dagen in het ziekenhuis moet liggen terwijl dit eigenlijk het moment helemaal niet is dat dit zou gebeuren, simpelweg om wat ik al vaker heb laten vallen ivm een prive situatie die nogal heftig is. maar goed dat is het dus mindere nieuws.

nu afsluiten met wat beter nieuws.
ik heb mijn bloeduitslagen voor de 3e keer binnen.
eindelijk lijken mijn waardes te herstellen.
mijn witte bloedcellen waren verhoogd, die mochten niet boven de 10 uitkomen en waren de vorige keer bijna 11. dan vraag je je toch af van goh… hoe kan dit dan als ik niet ziek ben of ben geweest.
nu is het in ieder geval iets gezakt naar 9,9. dat is tenminste iets positiever dan de vorige uitslag alhoewel ik nog niet gerust ben, omdat bij 10 ze normaal gaan kijken wat er mis kan zijn dat je “soldaatjes” zo aan het werk zijn.
en ja die 0,1 procent… tja dat is dan toch effe slikken van: het komt toch wel goed omdat het iets beter is dan de vorige keer… nu hopen dat het over 3 maanden nog verder gezakt is.
enne… wat wel echt SUPER is is dat mijn lichaam vitamine d afbreekt. dat is niet tof natuurlijk maar wel dat mijn waarde de laatste keer 25 was die 75 moest zijn en nu door de juiste “shotjes” die ik elke maand krijg mijn waarde naar 95 is gestegen YEAHHH!!
het helpt alleen geen bal dat is minder…ofja ik merk er niets van maar het is wel positief in de zin dat ik nu niet zo gemakkelijk een been oid zou kunnen breken. want met zo’n lage waarde had dat met gemak gekunt.
ik heb ook een chronische verklaring gekregen want na onderzoek is er toch uitgekomen dat het chronisch is. dus op de verklaring staat; chronische reuma.
ik mag nu dus onbeperkt naar de fysio, yoga, reuma zwemmen etc…
top!

He wat balen allemaal zeg! Voor je moeder, maar natuurlijk ook voor jou.
Je doet wel heel stoer met ‘nu even beter nieuws’ maar chronische reuma is nou niet echt goed nieuws lijkt me…

Sterkte en een knuffel van deze kant!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@Mamavanjasper: nee je begrijpt het verkeerd, het staat er idd een beetje stoer haha, maar ik heb natuurlijk gewoon FM. maar dat is al chronisch opzich, maar om gedurende het hele jaar fysio en hulp te krijgen moest ik wel een chronische verklaring krijgen snapje? dat ik die kreeg was het goede nieuws
en dat mijn waarde van vit d zo goed vooruit is gegaan was ook goed nieuws haha!
achja en over het mindere nieuws, ik zei eind 2010 al; 2011 wordt een heel moeilijk jaar voor ons. dus ik ben voorbereid op alles eigenlijk wel wat kan gebeuren gezien wat er allemaal al gebeurd. Sla me er wel doorheen met ups maar eerlijk is eerlijk…veel downs. Ik doe mijn best het zo positief mogenlijk te laten verlopen, zeker ivm Rico. alleen is de ppt nu wat moeilijker. sowieso omdat een ppt soms gewqoon moeilijk is maar omdat ik wat minder kan hebben is het even doorbijten nu.

Aha dan snap ik het! Fijn dat je die verklaring hebt gekregen.
Hoop dat de Fysio en extra hulp je goed zullen doen!
Kan me voorstellen meid, je hebt al heel wat voor je kiezen gehad, ook met Rico’s gezondheid, en als je eigen lichamelijke gezondheid niet optimaal is dan is zo’n klein peuterpubertje behoorlijk heftig. Dat is het zowieso al Jasper begint me al een beetje voor te bereiden op de PPT…

Hopelijk kan je het vast houden zo positief mogelijk te denken,
maar als het even niet meer lukt dan kan je hier altijd je hart even luchten!

Sterkte met alles,
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

ja ik heb eerder het gevoel dat de meeste onderhand zoiets hebben van: komt zij weer aan. maargoed misschien zit ik er ook helemaal langs, ik bedoel het is ook gewoon veel. en dan te bedenken dat ik eigenlijk niet eens de helft vertel hier op het forum gewoon omdat het hier nie tthuis hoort.

maar idd fijn van die verklaring, ik moet nu elke dag oefeningen doen, en ik heb spierpijn
maargoed ik hoop dat het zijn vruchten gaat afwerpen

Oehhh Frozen Shoulder… dat heeft mn pa ook gehad… verschrikkelijk veel pijn heb je dan… Mn pa heeft er een spuit voor gehad, wat niets hielp… en hij is ook geopereerd… heeft uiteindelijk niets geholpen… het is gelukkig zelf weer weg getrokken.

Een vriend van ons heeft het ook… ook operatie gehad… ook niets geholpen, en loopt al ruim een jaar bij de deur… Nu gaat het weer beter met hem, en kan hij weer aan het werk…

Sterkte voor je moeder…

en wat een goed nieuws voor jou :smiley:

Liefs, Melanie

dankjewel melanie, inderdaad ja zij heeft ook een spuit gehad maar dat hielp ook bij haar niet, sterker nog het is veel erger geworden en haar spieren zijn aan het verkalken (wat dus inhoudt dat je spier in feite “bot” lijkt te worden)
nu zitten er zenuwen en pezen klem en ja goh wat sneu voor dr allemaal.
ze hebben nu besloten andere ontstekingsremmers en pijnstilling te geven en de fysio aan te passen en als het dan binnen nu en 1 mnd niet over is mag ze gelijk geopereerd worden… maar als ik jouw verhaal zo lees is die kans dat dat werkt ook zo goed als nihil… weet je hoe dat in mijn ogen komt? dokters laten patienten te lang doorlopen met dit soort klachten
zij loopt er al ruim een half jaar mee (opbouwend naar hoe he tnu is dan he) en nu nog… zelfs NU… hoe zij beweegt enzo naaahh ik snap er geen jota van hoe kunnen ze dit nou nog af willen kijken! in die maand dat ze het nu weer willen gaan proberen kan het wel zo goed als mislopen dat er dadelijk helemaal niets meer te redden valt.
echt artsen…af en toe!!!

Ja uit verhalen om me heen, kan ik zeggen dat een operatie niet helpt… maar ja dat is misschien voor je moeder anders, dat weet ik natuurlijk niet.
Maar laat je moeder er in iedergeval goed over na denken, en vooral veel informatie vragen, want een operatie is niet niks… en ook daardoor kan het erger worden dan het al is.

En inderdaad net wat je zegt… ze laten mensen altijd te lang met iets doorlopen dat klopt helemaal… tja sommigen hè!!!

Liefs, Melanie