Goed gekeurd!

Gisteren mochten wij ook weer naar het consultatie bureau met Bo, ivm 2 jaar en 1 maand (wat hij nog niet helemaal is, maar goed) consult.
Hij is weer helemaal goedgekeurd, alle opdrachtjes deed hij goed, blokjes bouwen, benoemen en aanwijzen van verschillende lichaamsdelen bij een pop, en een stukje lopen. Hij kon genoeg woordjes zeggen. Het was een vervangende verpleegkundige, en natuurlijk zat er een brief bij van de instantie waar wij in afgelopen januari mee te maken hebben gehad. De afsluit brief. Helemaal niet erg, maar kon dus opnieuw ons verhaal doen, wat natuurlijk wel weer wat oud zeer doet oprakelen. Ze zei echter meteen dat ze Bo een open, sociaal en vrolijk ventje vond en dat er helaas mensen zijn (doelde op de mensen die bij ons toen het alles ing gang hebben gezet) die rare en onbegrijpelijke dingen doen, en dat die mensen ons vertrouwen in anderen helemaal hadden afgebroken, en dat het tijd kost om dat weer terug te krijgen. Ze begreep dus ook waarom wij het zo moeilijk vonden om de keuze voor een ander kdv te maken, omdat we eigenlijk met moeite weer iemand echt vertrouwden, en dan alles weer anders moet en je weer van voren af aan begint. maar ze was er zeker van dat het goed kwam. En wij ook wel hoor
Het is alleen vervelend dat ondanks dat het toendertijd allemaal snel was afgesloten, en je probeert het achter je te laten , het dan nu weer naar boven komt. En met 2,5 wanneer hij naar de arts moet daar , zal het nog wel een keer naar boven komen, waardoor je het nog niet echt kan afsluiten snappen jullie dit nog??
Maar goed, komen we ook wel weer overheen!!!
VErder was hij 14,8 kilo en 94 cm (beentjes niet helemaal recht zoals gewoonlijk dus heb twijfels of dit wel echt klopt, maar goed)
Qua gewicht volgde hij netjes zijn groeilijk, wat lengte betreft na m de groei iets af, hij groeit dus nog wel, maar minder hard dan eerst, dus je zag de lijn dus ook heel iets meer buigen dan het gewicht. Was allemaal prima zei ze, maar eenmaal thuis denk je dan toch na, en dan vraag ik me toch af hoe dit kan…,… is dat normaal dat de groei iets afneemt? of zal de groeispurt nog komen?
Tevens heb ik gevraagd of het ormaal is dat Bo om de 2 maandjes ofzo, een dag of 2 korts heeft (tegen de 40,0 aan) maar verder geen ziekte verschijnsleen, eet en drinkt goed. en of dat nou normaal is. Maar dat was het dus zels langere periodes achter elkaar met alleen verhoging is ook normaal.
En ik moest hem in een paar woorden omschrijven. Waar dat goed voor is, weet ik niet, maar ik heb hem omschreven als een vrolijk, lief, sociaal en ondernemend ventje, die een behoorlijke sterke wil heeft, en als hij iets wil, dan dit ook echt lang volhoudt!

Al met al, Bo is er glansrijk door heen gekomen!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wat fijn dat hij goed door de test is gekomen! Kan me voorstellen dat het voor jullie niks is dat heel het verhaal weer opgerakeld wordt. Gelukkig is het goed afgesloten en was er veel begrip voor jullie situatie. maar ja, je wilt het toch eigenlijk gewoon helemaal achter je laten.

Volgens mij hoef je je over de groei je helemaal geen zorgen te maken. Ik denk zelfs dat hij vrij groot is voor zijn leeftijd. Het is logisch dat hij niet in dit tempo doorgroeit.

Nora moet pas 8 januari weer. Dan is ze al bijna 2,5!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Fijn dat alles weer goed was, en net wat Liske zei over die groei je eigen niet druk maken, stel dat hij in dit tempo door zou gaan dan krijg je een reus Dylano haalt de 94 cm niet hoor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Klopt, bo is idd een lange jongen, dat zei ze gisteren idd ook. Het is ook niet zozeer dat ik me zorgen maak dat hij niet genoeg groeit, want hij is gewoon nog steeds lang, maar het is meer de combi van lengte en gewicht. iedereen zegt dat hij gewoon goed is en helemaal niet dik, en dat is ook zo, maar ik denk nu wel, wordt hij nu niet te dik… Ben geneigd om alle snoepjes weg te halen, en alleen maar gezonde dingen als tussendoortje zoals fruti of tarwe biscuit. Maar goed, is ook niet helemaal eerlijk aangezien hij nu af en toe iets heel lekkers mag (smarties doosje ofzo). En hij krijgt best vaak een sapje (dubbelfris ofzo) ipv ranja of diksap. Is misschien ook maar beter om niet meer te doen want bo drinkt in principe ook water als hij dorst heeft. Dus misschien de sapjes maar even achterwege laten… Is maar goed dat we nu aan peuter gym doen!! hahahahaha
Wat betreft idd dat de lijn van zijn lengte wat meer gebogen wordt ipv behoorlijk schuin omhoog, is idd logisch denk ik, want wat michelle ook zegt, ze blijven niet altijd op deze manier doorgroeien!! Het wordt van zelf minder het groeien, en dan krijg je vanzelf dat de lijn wat meer gebogen wordt ipv wat rechter omhoog.

liefs woezel

wat goed Wil! Bo is een knappertje!
hee maar ik snapte niet helemaal wat je zei over dat benen strekken.
Rico mag nu gewoon op zo’n plaat staan en dan komt er zo’n plaatje omlaag die stopt bij zn hoofd en dan kunnen ze zien hoe lang hij is.
ook moet hij geowon op de weegschaal staan en er niet inliggen. hoe zit dat bij jullie?
Ik snap dat je door het oprakelen oud zeer krijgt. LOGISCH het is niet eens oud zeer het is nog maar zo kort geleden gebeurd, en als je al onzeker van jezelf bent is het niet meer dan logisch dat het misschien wel langer duurt en heftiger is dan voor iemand die wat zekerder is en lak heeft aan alles.
dat zegt juist over jou dat je een geweldige moeder bent.
Bo doet het super, jullie doen het super. eigenlijk kan de rest (je weet wel wie) kapot vallen (Bij wijze van dan he want anders heb ik het dadelijk weer gedaan)

@Inge,
Nee Bo moest nog steeds liggen op dat ding waar ze als kleine baby ook op liggen om gemeten te worden. Het zelfde geld voor het wegen, ook nog steeds op dat ding waar een kleine baby ook op gelegd wordt. Vond dat zelf niet zo handig want bo wou dat helemaal niet meer, en aangezien hij ook goed kan staan natuurlijk en ook op commando stil staat (bij wijze van dan he, als je netjes vraagt even stil staan, dan doet hij dat op een dergelijk moment wel)
leek het mij handiger om gewoon op een weegschaal te staan en langs een meetlat staan, maar goed, ze deden dit dus zo. Ook goed!!
Wat betreft het oud zeer, het is idd nog niet eens een jaar geleden. Natuurlijk was het toendertijd allemaal onzin wat er gebeurt is, en dat werd gelukkig al snel duidelijk toen, maar dat neemt niet weg dat je gewoon ontzetend bewust bent van wat 1 iemand al teweeg kan brengen als diegene niet de beste bedoelingen heeft (netjes gezegd toch??) Het waarom, daar denk ik nog vaak aan. We hebben wel een vermoeden, maar dat is nooit bevestigd, en dat knaagt soms wel die vraag. Maar goed, voltooid verleden tijd, dus niet meer aan denken!!

liefs woezel

Fijn dat hij zo glansrijk door de keuring is gekomen! En probeer inderdaad die hele toestand maar achter je te laten, al wordt het niet makkelijker doordat het toch weer besproken moet worden.

Enne, hier worden ze op deze leeftijd staand gewogen en gemeten.

Groetjes,
M

@Mriek, precies, achter ons laten, en eigenlijk hebben we dat ook, op zulke momenten na dan.
Ennuh, waarom ze dan bij ons dat nog dan liggend doen, ik weet het niet, maar na mijn idee is dit niet helemaal goed, want Als wij thuis bo meten (tegen de muur en een potlood streepje , dan is hij niet 95, maar 97 cm, wel met schoenen natuurlijk, dus het zal wel rond de 95,5 liggen.
Maakt verder ook niet uit hoor, maar vind het stiekem wel jammer dat het niet echt correct wordt gemeten zo.

Effe wat anderes, sneeuwt het bij jullie ook al zo erg??? Hier sneeuwt het toch, jemig en dikke vlokken!!! Bo keek net uit het raam, en zei, mama kijk, sneeuw vlokken!!! hahahahhaha, wat een ventje toch he!!

liefs woezel

De volgende keer gewoon even aankaarten, van dat staand wegen en meten. Hier begint het net lichtjes te sneeuwen, hier in het noorden was het de hele dag tot nu toe droog.

Groetjes,
M

Super dat Bo weer goed is gekeurd.

Hier meten ze vanaf 1,5 jaar al staand tegen de muur aan.

Bo is wel mooi in verhouding hoor.
Niks te zwaar.

Hier wel een mannetje wat te snel door blijft groeien,normaal neemt rond de 2 jaar de groei idd wat af.
Maar mijn ventje blijft elke maand 1 cm groeien,wat niet goed is voor zijn gewrichten en spieren.
Zo was hij met zijn 2de jaar 1m01 en 23 kilo.
met 3 jaar was hij 1m11 en 25,8 kilo en nu(godzijdank) is hij met 3,4 jaar 1m15 en 22 kilo.

Hij is nu bijna 4 kilo in 4 maanden afgevallen en daar hebben we heel lang over gedaan,de ka zei dat hij nu weer keihard de lengte in gaat schieten,dat zien ze vaak met kindjes die te zwaar zijn,dat ze dan keihard de lucht in schieten en dan eindelijk goed op gewicht.

Je mannetje doet het goed wees maar super trots op hem.

En idd de volgende keer aankaarten dat je alles staand wilt doen,dus wegen en meten.

groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Wat fijn dat Bo weer helemaal goedgekeurd is. Hij ligt dan idd qua lengte boven gemiddeld. Tim was de laatste keer 97 cm, maar hij was wel wat ouder dan Bo toen we zijn geweest. Hier wordt vanaf 2 jaar staand gemeten en gewogen. Maar goed die ene cm die Bo misschien langer is, daar zou ik me ook niet druk om maken. Het belangrijkste is dat hij het heel goed doet en dat hij lekker groeit.

Groetjes,
Sandra

Ik begrijp uit je topic dat je een hele nare ervaring achter de rug hebt en herinner me nu ook weer dat je een hele lieve reactie hebt gegeven toen ik even niet wist wat ik met onze ’ oude’ gastouder aan moest. Snap nu een beetje het hoe en het waarom daarvan. Heel fijn voor jullie dat het nu weer zo goed gaat en daar moet je lekker van genieten meid! wat anderen ook zeggen of vinden, ALs jij maar weet dat het goed zit!!!

mama1980

Lilypie Second Birthday tickers