Goed bedoelde cadeautjes die ik niet wil


#1

Wij krijgen regelmatig van buren, collega’s etc. spullen waar zij niks meer mee doen. Lief bedoeld, maar ik hoef het eigenlijk allemaal niet. Ik krijg tweedehands kleding waar ik helemaal niet van hou. Er zitten soms best leuke dingen bij, maar 9 van de 10x vind ik het verwassen, geen leuke modellen en kleuren en doe ik er dus helemaal niks mee. Ik voel me dan verplicht om iets terug te geven, al is het een doosje Merco ofzo. We hebben al zo veel kleding en speelgoed enzo en ik kan onderhand een bibliotheek beginnen met alle boeken. Ik hou gewoon echt niet van tweedehands kleding…Ik heb al een paar gezegd dat ik daar niet van hou, in het algemeen, maar toch krijg ik het steeds opnieuw. Ik wil mensen niet voor het hoofd stoten, maar wat moet ik er allemaal mee? Ik bewaar het even in de garage en geef het dan aan een goed doel, maar eigenlijk is het van de gekke dat ik weer met de troep zit eigenlijk…hoe pak ik dit tactisch aan zonder bv de superaardige buren niet te passeren?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#2

Ook ik krijg best veel van familie (2e hands),op een gegeven moment had ik echt zo iets van… He…Ik krijg alle afdankertjes, want er zit eigenlijk nooit echt goed spul bij… en ik krijg dan t gevoel dat mijn kinderen niet genoeg kleding hebben…Nou sorry mijn kids hebben allebei meer kleding in hun kast dan Chris en ik samen… en ik ben toch echt een vrouw die van shoppen houdt!

Maar ik heb nu gezegt…Nee sorry de kids hebben de kast al vol…past niks meer bij!
Ik zou het ze gewoon zeggen Rainbow!

Liefs, Melanie



#3

Gewoon vriendelijk, doch duidelijk zeggen. Er zit niets anders op.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#4

Haha, niet te veel over nadenken joh!
Als je gewoon vriendelijk zegt dat je echt genoeg hebt, en het voorhal heerlijk vind om zelf te shoppen (ja toch??) voor Eef, dus ze er beter iemand die het nodig heeft blij mee kunnen maken… Dan is dat toch helemaal niet kwetsend?

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#5

Hier krijgen de kids ook best veel. Vaak leuke dingen maar er zitten vaak ook wel dingen bij die ik minder mooi vind. Maar ik pak het eigenlijk wel altijd aan. Vooral kleding voor het buitenspelen voor Rens vind ik erg handig. Dat is echt een baggerventje. Wat ik niet wil geef ik weer door aan een goed doel of iemand die het goed kan gebruiken.
Maar ja wij hebben niet zo heel veel te besteden dus dan ga ik niet zeggen dat ik het niet hoef omdat er vaak toch ook goede dingen bij zitten die ik wel kan gebruiken die ik anders misschien ook niet meer krijg.


#6

“Hartstikke lief dat je aan ons denkt, maar we hebben echt meer dan genoeg, er zijn vast mensen die het veel beter kunnen gebruiken.”

Aardig, niet ondankbaar en duidelijk!

Je kunt het!

Liefs



#7

Ik zou ook zeggen “ow jeetje…ik heb dez eweek al zoveel gekocht voor Eef dat ze nu echt niks meer nodig heeft”

Dan zal je buuf zelf wel wat terug zeggen en dan zeg jij " ja ik koop zelf altijd zoveel dat hun kasten altijd uitpuilen.".

Dan zal ze de hint toch voort wel snappen?

Gr, Danielle


#8

ik zou het ook gewoon zeggen, ik krijg veel van mijn tante, en daar zitten echt wel leuke dingen tussen, maar zeg ook gewoon tegen haar, als ik het niks vind, da doe ik in de humanabak, en dat vind ze natuurlijk prima… anders krijgt ze het weer terug…

speelgoed krijg ik eigenlijk niet… want als ik het dan nie leuk vind, dan gaat het van de voordeur naar de achterdeur en in de kliko…

zou het gewoon zeggen, voor hetzelfde geld, kunnen ze er iemand anders wel echt blij mee kunnen maken !

Pippy is geboren 17.07.2009


#9

Tja, ze weten hier dat ik shopaholic ben (alleen qua kleding) en dat de kids dus meer dan genoeg in de kast hebben hangen, maar toch geven ze het onder het mom van: ‘Het is altijd makkelijk!’ Nou, mijn garage ligt straks vol! Hinten is blijkbaar niet duidelijk genoeg? Meestal neem ik het wel aan, omdat er bv laatst ook een superhandig IKEA-kastje bij zat waar we veel plezier van hebben, en de rest gaat via the backdoor weg…

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#10

haha ik ken ook iemand die elke keer kleren geeft, en meestal vind ik het echt lelijk haha. maar goed het is een oude vrouw (Dus je kan al bedenken wat voor iets het is) ja ik heb meerdere malen tegen haar gezegt: nou ik vind het super lief van u dat u aan mijn dochter denkt, maar mijn dochter heeft echt genoeg kleding.
en dan zegt ze: ja maar ik vind het zo leuk om aan jullie te geven.
Ja sorry maar hier gaat het marktplaats op gratis af te halen, of gewoon de kledingbak in!
die vrouw is inmiddels nu 75 ofzo: dan komt ze hier en zegt ze is dat dat rokje wat ze van mij heeft gekregen! het staat haar zo leuk. maar goed dat rokje komt dus niet van haar af.
ik heb het meerdere malen gezegt dat mn dochter genoeg heeft, maarja ook als wij niet thuis zijn hangt er een zak met kleding aan de voor deur en dan denk ik o nee he.

Liefs Xandra