Rico is alweer een tijdje verkouden maar hee dat is niets nieuws.
Gisteren tussen kwart over 9 en kwart voor 10 (ben de tijd door de drama vergeten) hoorde we allemaal geluidjes, we dachten in de eerste instantie dat het op tv was maar twijfelde toch dus hadden we hem op mute gezet, toen was het weer stil dus wij de tv weer op geluid zetten. op den duur een oorverdovend gehuil, ik ga meteen naar rico toe en hij zat helemaal onder de kwijl dus ik dacht die heeft overgegeven. papa kwam er ook meteen bij en toen werd al vrijsnel duidelijk dat rico niet goed kon inademen (wel uitademen) het werd steeds erger en ik heb 3 pufjes ventolin gebruikt maar het werkte niet voldoende en werd alleen maar erger, wij begonnen in paniek te raken natuurlijk want het was echt zo zielig en we konden niets doen, dus ik wilde de dienstdoende arts bellen maar ik wist het nummer niet meer en ik kon niet meer typen op de laptop van het trillen dus belde ik maar 112, uiteindelijk ging ie 1 keer over en vond ik het nummer toch en belde daarheen en ik moest 1 kiezen voor levensbedreigende situaties. ja ik vond dit behoorlijk heftig dus ik koos voor optie 1, we mochten gelijk naar de spoedeisende hulp en daar na onderzoek bleek hij een pseudokroep aanval te hebben met een acute benauwdheid. hij was daar meteen beneveld met medicijnen en zuurstof en na een paar uur nam het goddank af. toen hebben ze hem nog eventjes geobserveerd en mocht hij gelukkig weer mee naar huis. we moeten hem komende dagen wel in de gaten houden omdat het vanavond of morgen bij wijze van terug KAN komen maar dat hoeft niet. als hij er geen acute benauwdheid bij krijgt kan het opgelost worden met stomen maar dat werkte gisterenavond allemaal niet meer. dat was me de schrik even wel zeg pff!
Gewijzigd door - MamavanRico op 09 Dec 2011 13:21:07