Gisteren naar spoedeisende hulp geweest

Rico is alweer een tijdje verkouden maar hee dat is niets nieuws.
Gisteren tussen kwart over 9 en kwart voor 10 (ben de tijd door de drama vergeten) hoorde we allemaal geluidjes, we dachten in de eerste instantie dat het op tv was maar twijfelde toch dus hadden we hem op mute gezet, toen was het weer stil dus wij de tv weer op geluid zetten. op den duur een oorverdovend gehuil, ik ga meteen naar rico toe en hij zat helemaal onder de kwijl dus ik dacht die heeft overgegeven. papa kwam er ook meteen bij en toen werd al vrijsnel duidelijk dat rico niet goed kon inademen (wel uitademen) het werd steeds erger en ik heb 3 pufjes ventolin gebruikt maar het werkte niet voldoende en werd alleen maar erger, wij begonnen in paniek te raken natuurlijk want het was echt zo zielig en we konden niets doen, dus ik wilde de dienstdoende arts bellen maar ik wist het nummer niet meer en ik kon niet meer typen op de laptop van het trillen dus belde ik maar 112, uiteindelijk ging ie 1 keer over en vond ik het nummer toch en belde daarheen en ik moest 1 kiezen voor levensbedreigende situaties. ja ik vond dit behoorlijk heftig dus ik koos voor optie 1, we mochten gelijk naar de spoedeisende hulp en daar na onderzoek bleek hij een pseudokroep aanval te hebben met een acute benauwdheid. hij was daar meteen beneveld met medicijnen en zuurstof en na een paar uur nam het goddank af. toen hebben ze hem nog eventjes geobserveerd en mocht hij gelukkig weer mee naar huis. we moeten hem komende dagen wel in de gaten houden omdat het vanavond of morgen bij wijze van terug KAN komen maar dat hoeft niet. als hij er geen acute benauwdheid bij krijgt kan het opgelost worden met stomen maar dat werkte gisterenavond allemaal niet meer. dat was me de schrik even wel zeg pff!

Gewijzigd door - MamavanRico op 09 Dec 2011 13:21:07

Tjonge wat een schrik zeg! Pffffffffff…
Fijn dat alles nu weer wat beter gaat. Alle sterkte.

Groetekes, Sje

Dat lijkt me inderdaad ook heel eng. Je hoort het ook regelmatig bij te vroeg geborenen en ik ben heel anstig dat ons het ook een keer gaat overkomen. Goed dat je direct 112 hebt gebeld (en later natuurlijk de SH), maar ik zou ook niet meer fatsoenlijk kunnen typen volgens mij. Sterkte met jullie kereltje!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Jeetje, das wel heftig geweestd dan!
Logisch dat je in paniek bent…moet er niet aan denken!

Hoe is Rico er nu zelf onder?

Beterschap met je mannetje!

Gr, Danielle

wat een schrik, beterschap

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Jeetje wat een verhaal, pfff! Zou me doodgeschrokken zijn! Goed dat je hebt gebeld!

tja rico is er niet zo happy mee, hij zegt wel nadat we er vandaag en gisterenavond nog over gesproken hebben dat de dokter hem beter heeft gemaakt, maar op dat moment moesten ze hem met 3 man vasthouden en toen NOG ging het nauwelijks. hij moet nu 4x daags ventolin met voorkamer hebben maar jullie snappen denk ik ook wel dat het kereltje er een halve trauma aan over heeft gehouden…en dat ventolin nu dus in zijn ogen not done is. hij is op dit moment heel erg moe en hij is natuurlijk nog ziek, het werd immers veroorzaakt door een of ander virus, waar ze helaas niet zoveel aan konden doen, het enigste wat ze voor hem konden betekenen was zuurstof op het moment dat hij zo benauwd was.

Ook hier nog een keer: heftig zeg. Ik hoop dat het niet opnieuw gebeurt, wat zal de schrik jullie in de benen zitten zeg.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Jeetje, wat heftig! Gelukkig heb je adequaat gereageerd, beterschap met de kleine man …

Oh wat erg zeg… Wat maken jullie wat mee met jullie kleine man… Ik vind het echt zo sneu voor hem! Heeeeeeeeeel veel sterkte en beterschap en dikke knuffel voor jullie allemaal. Hopelijk gaat het snel de goede kant op!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Heftig zeg. Beterschap.

Groetjes Ramona

Had het al op facebook gelezen maar ook hier nog een keertje. Beterschap en hopelijk blijft het bij deze ene keer.

Liefs Michelle

ow meid dat is schrikken
Hoop dat hij goed opknapt en laat 2012 eens jullie jaar worden

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

pff het is zo lastig nu, omdat ik weet dat het dus de dag (of dagen) erna terug kan komen (ook al hoeft het niet) kijk ik zowat elk uur bij m, vond het zo naar om mee te maken en heb telkens het gevoel en de drang even te checken. heb m wel ventolin gegeven voor het slapen in de hoop dat dat helpt.
.

Jeetje meid, wat een verhaal!

Ik kan me voorstellen dat jullie en hij er allemaal een trauma aan over gehouden hebben!

Heel veel beterschap met hem!

Hoe is de nacht gegaan?

Liefs Michelle

vanacht is wel goed gegaan hij is 1 keer hoestend en huilend wakker geworden maar gelukkig zonder benauwdheid, ik sliep papa was erbij. nu hoest hij nog meer dan gisteren, is wel vrolijk (as always!!!) maar wordt steeds meer snotteriger en hoesteriger, weet niet of ik het los moet zien vvan de pseudokroep.

Weet je nog dat topic laats dat ik schreef dat onze dochter daar toen ze net 1 was, een week mee in het ziekenhuis heeft gelegen?
Heftig hoor dat kroep. terwijl het redelijk ‘onschuldig’ is.
Heb trouwens niet je hele topic doorgelezen, maar het stomen naast een hete douche is inmiddels redelijk achterhaald. Buiten in de frisse lucht geeft kinderen meer lucht dan! (Al ga je dat waarschijnlijk niet midden in de nacht doen)

Manderijn

Weet je nog dat topic laats dat ik schreef dat onze dochter daar toen ze net 1 was, een week mee in het ziekenhuis heeft gelegen?
Heftig hoor dat kroep. terwijl het redelijk ‘onschuldig’ is.
Heb trouwens niet je hele topic doorgelezen, maar het stomen naast een hete douche is inmiddels redelijk achterhaald. Buiten in de frisse lucht geeft kinderen meer lucht dan! (Al ga je dat waarschijnlijk niet midden in de nacht doen)

Manderijn

nee maar dan zou ik op het balkon kunnen gaan staan.
ja want stomen kan averechts werken als een kind b.v. bronchitus of astma heeft. maar het enge van alles is eigenlijk nog dat het ook nog om epiglottitis had kunnen gaan, het enigste verschil is dat bij epiglottitis gekwijld wordt en bij kroep dus niet volgens mij, en de temperatuur is bij kroep rond de 38 en bij epiglottitis veel hoger.
het gekke is dat hij 38 had maar WEL kwijlde, dus dat paste weer niet bij kroep, pff. heftig allemaal ja…