Gioia kan lopen!

Jawel, ze staat al heel lang, en loopt ook al heel lang om tafels heen etc. oversteken doet ze ook al. ze was er vroeg bij, met geloof ik 7/8 mnd deed ze dit al, dus ik dacht: die loopt voor ze 1 is zeker!
maar geen verdere vorderingen, dus wij dachten: nee hoor, ze doet het netjes, en gaat lopen als ze jarig geweest is.

dus niet, sinds van de week ineens, van de ene op de andere dag loopt ze. zo vreemd: ze kon het echt niet, en ineens: loopt ze zo een stap of 7, heel doordacht, haar evenwicht bewarend. en sindsdien kan ze het.
doet het nu ook heel de dag. maar is te enthousiast: denkt ze dat ze ook wel hoera kan doen, of met haar beker zwaaien tijdens het lopen, en nee: dat gaat nog niet

maar dat vind ik altijd zo bijzonder, ene dag kan ze het nog niet, dag erna heeft ze het onder de knie. net of ze eerst goed heeft rondgekeken, zo van: hoe doen ze dat toch? en dan pas als ze weet hoe dat werkt: o, dat kan ik ook wel! en gaan

leuk hoor, en wat ziet ze er dan groot uit!

dus nu loopt ze dus toch voor ze 1 is. de grapjas.
houd zich helemaal niet aan het grote babyboek, want het hoeft nog helemaal niet maar het is erg leuk om te zien.

sinds van de week probeerd ze ons ook na te praten. bij het zingen: 1234 hoedje van hoedje van, dan doet ze op het eind: een tee die vr, en als er iets op tv duidelijk gezegd word, zegt ze het na.

dus ze is druk zeg! lopen, en napraten!

en naar de kinderopvang va volgende week, allemaal kinderen om haar heen, waar ze van kan leren, dus dan gaat het denk ik nog harder!

het duurt trouwens toch al niet al te lang meer, en loopt ze harder als ik! ik ga zo’n tuigje kopen denk ik, met zo’n lijntje. als we dan buiten zijn, en ze wil effe lopen, dat ze der niet als een speer vandoor is, haal ik nooit meer in

knoop haar gewoon aan de andere kant van de lijn van Hondje vast, en dan kunnen ze elkaar uitlaten

Mo

hahaha samen met het hondje aan een lijntje, dat zou me een gezicht zijn. Bijzonder als ze gaan lopen ineens. Van Evianne dachten we ok dat ze net voor een jaar zou gaan lopen want ze was immers ook vroeg met de rest. Dit werd net na 1 jaar, maar net zoals bij Gioia leek het wel alsof ze de rest eerst goed had bestudeerd en het pas deed toen ze dacht Dat kan ik ook. Nou nu gaat er een hele nieuwe wereld voor dr open en voor jullie ook. Als ze even geoefend heeft hoef je dr niet voortdurend meer te tillen, dat lijkt me heerlijk voor je. Gefeliciteerd met jullie wandelend meisje in ieder geval !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Wow!! Goed van jou Gioia!!!
Je bent wel een snelle meid hoor
Nog net geen 1 jaar en dan al lopen en zelfs al napraten!
Dat tuigje straks is nog helemaal niet zo’n gek idee van jouw mamma

Groetjes, mamma van Stephan

die ontwikkeling gaat echt met sprongen he? tenminste hier wel. van de een op de andere dag kan ze een heel aantal nieuwe dingen.

ze heeft zo’n staaf, waar je ringen op kunt stapelen. eerst kon ze ze er alleen maar afhalen. en van de een op de andere dag zag ik haar ook bezig: was ze ze er op aan het doen.
niet eerst echt oefenen ofzo, maar ineens. niet dat dat dan ineens helemaal vlekkeloos gaat ofzo, maar ineens word ze wakker, en heeft ze weer een nieuwe mogelijkheid. spannend iedere keer.
het lijkt ook iedere keer een periode stil te staan zeg maar, en dan ineens kan ze in een aantal dagen een aantal nieuwe dingen. leuk!

en Elly: ja: jullie hadden wel een primeur! zelfs pappa had het nog niet gezien dat ze het echt deed, dus die zag het met jullie voor het eerst, en opa’s en oma’s hebben het ook nog niet eens gezien

mo

Wat goed zeg los lopen.
En dat al voor je een jaar bent, goed hoor.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

zooooo vlotte tante goed hoor gioia