Gioia is gek

Echt waar, ze kan namelijk nu zelf gaan staan. En daar laat ze het niet bij, die denkt meteen dat ze kan lopen, dus laat ze los, doet een stap en fli… op haar plaat. dikke bult op haar hoofdje, maar dat houd haar niet tegen, ze deed het meteen nog een keer.
En tegenhouden kan niet, ze weet nu dat ze kan gaan staan, dus dat is ze heel de tijd aan het doen nu, met zo’n trots gezicht.

Wat kan ik hier nou toch weer aan doen? wat denken jullie: zou ik haar moeten helpen met proberen te lopen zodat ze het snel leert, of echt met vallen en opstaan? ze maakt echt geweldige klappers, omdat ze aan lopen helemaal nog niet toe is, met haar ene voetje staat ze nog op haar teentjes.
Ze vind het zelf heel leuk, maar zulke klappers! ze valt ook gewoon recht om zeg maar, dus het zal wel niet bij die ene bult blijven vrees ik.
matrassen op de vloer, dat is misschien een oplossing

Goed zo Gioia! Knap hoor dat je hebt leren staan. Maar doe alles wel even één voor één: eerst staan, dan lopen langs tafel, dan pas los lopen. En anders moet mama maar allemaal kussen aan je vastbinden, dan doet het vallen niet zo zeer!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ik weet trouwens niet of op teentjes lopen betekent dat ze er nog niet aan toe zijn om te lopen. Heb je dat van een arts of wijkverpleegkundige gehoord? Mats doet het nu af en toe namelijk ook nog.

ikzelf heb wekelijks fysio therapy, en die zei dat het een reflex is, die nog weg moet.
daaruit leidde ik maar spontaan af dat ze dus nog niet aan lopen toe was, maar hij zei ook dat die reflex er nog best lang (jaren) kan zijn, en dat veel ouders zich er dan zorgen over gaan maken, wat niet hoeft omdat het erbij hoort.

maar die tip van die volgorde zal ik haar doorgeven, eerst staan, dan langs de tafel lopen en dan pas los lopen, misschien heeft ze er wat aan

ik heb al weer lopen schuiven in huis, ze gaat bij de tafel staan, dus ik heb de omgeving daar leeggehaald, zodat ze niet met haar hoofdje ergens anders op kan vallen. voor de rest weet ik het niet, en wacht ik in spanning af wat ze nou gaat doen. de weddenschappen lopen hier al dat ze voor de 9 mnd lopen kan, maar of ik daar nou vrolijk van moet worden?

he wat gioia goed maar je moet niet te snel gaan hoor maar ik vindt het heel knap van je en op die tenen lopen heeft tanja ook gedaan het was een grapig gezicht maar het gaat van zelf over

groetjes marielle mama van tanja

Evianne kon ook al erg vroeg staan en langs de tafel lopen. Iedereen zei dat ze wel snel zou lopen, nou dat heeft toen toch weer effe geduurd gelukkig. Ze liep net na dr eerste verjaardag zelf. En inderdaad Goia, eerst staan, dan langs de tafel, dan aan 1 hanje en dan pas zelf lopen hoor. Je hebt nog tijd genoeg meis. Hahahaha pappa en mamma moeten er ook aan kunnen wennen.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Elke keer als ik deze topic-titel lees, komt het volgende in mijn hoofd op:
haha, Gioia, ja Gioia die is gek
Mo is zelf al niet zo lekker
maar Gioia is nog gekker
maar Gioia is nog gekkerder dan gek!

Jeeeee Mo, dat lijkt me ook wat! Hihi!
Hoe moet je dat nou voorkomen??
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet zo goed weten.
Vind het stiekum wel erg eigenwijs klinken hoor Zo’n ukkie en dan al willen lopen

Heel veel succes met deze voortvarende dame!

Groetjes, mamma van Stephan

ja hoor, gaan ze der nog over zingen ook!
nu is ze bezig met overpakken, bij de box gaan staan, en dan gaan hangen, en reiken naar de bank! op zich beter natuurlijk, maar ze heeft nog geen idee van afstanden. benieuwd hoe blauw ze vanavond is!

het is wel lachen om te zien, ze is er zelf namelijk mega trots op, en staat echt te gieren van de lach, ook als ze valt vind ze dat niet zo’n probleem, en gaat gelijk weer verder.

ze was net ook al een poging aan het doen om in de tv kast te klimmen, omdat ze de teletubbies blijkbaar van dichtbij wilde zien. toen dat afgelopen was staakte ze haar actie ik lach me gek hier inmiddels.

wel benieuwd wanneer ze dat vallen zat gaat zijn, maar ik vrees dat ze dat niet doorheeft, dat dat een logisch gevolg is van haar acties.

Hoi Mo,

Heeft ze ook speelgoed als een kinderwagentje of zo’n kar van de blokkendoos waar ze achter kan lopen? Dan heeft ze houvast en is ze toch mobiel?!?!

Groetjes Dennis

ze heeft een kinderwagentje, maar dat rolt nog te makkelijk, dan gaat ze voorover omdat zo’n ding te hard gaat.
maar ze heeft het zelf al opgelost: ze heeft een speelgoed bak, en daar gaat ze bij staan, en dan schuift ze dat ding de kamer door! mooi hoor, zo komt ze een heel eind.
het gaat echt heel hard nu, iedere dag komt er iets bij! ze loopt nu al om de tafel heen, gisteren had ze nog moeite om de hoek om te gaan, nu doet ze ook dat net zo makkelijk.
en opstaan ging van de week nog wat moeizaam, nu hoeft ze er lijkt het niet eens meer bij na te denken.
ze gaat ook heel makkelijk zitten vanuit stand.
en dus dat lopen, om de tafel en achter haar speelbak, ze zet haar voetjes al heel goed neer.
ik ben benieuwd wanneer de eerste losse stappen zullen volgen, ik kan me niet voorstellen namelijk dat ze nu “stopt” zeg maar, ze is veel en veel te nieuwsgierig.
ze begroet ons s ochtends nu ook staand in haar bedje, staat ze te roepen: mamamamamamamamam, net zo lang tot er reactie komt, papa kan ze nog niet, jammer, dus ik zal er uit moeten

effe een foto van Gioia, ze kan nu al zo goed staan:

leuk he?
groet, Mo

Zoooo, grote meid Gioia!!!
Staat wel heeeeel stoer hoor!
Enne…mamma kan nu dus de foto in haar banner aanpassen

Groetjes, mamma van Stephan