Gioia is boosaardig!

en kwaad, en huilt, is woest!
heel de middag.
ze was niet te troosten, ook niet af te leiden met liedjes, speelgoed of wat dan ook!
het enige dat ze deed: richting kachel om het mikka eruit te pulken (mag niet) overal op en onder klimmen om toch nog bij snoeren te komen (mag ook al niet) hondje uit zijn mand pesten, en er dan zelf in gaan (ook dat mag ze niet. en in de gordijnen hangen (en jawel: dat mag ze ook niet)

de laatste maand, als ze iets gaat doen wat niet mag, dan roep ik, dat het niet mag, en als ze dan opkijkt, ga ik haar afleiden. 9 van de 10 keer lukt dat dan. als ze niet weggaat, of doorgaat, dan ga ik naar haar toe, zeg nog een keer dat het niet mag, en haal haar daar dan weg.

vandaag deed ze dus echt alleen maar wat niet mocht, en werd woedend als ik haar dan corrigeerde.
afleiden met speelgoed: kreeg ik het speelgoed naar mijn hoofd. afleiden met drinken, vloog de beker door het huis.
ik heb haar vanmiddag wel 30 keer bij de kachel vandaan gehaald, iedere keer zij dus woedend.
gillen, krijsen, helemaal overstuur, uit kwaadheid.
en dan op naar het volgende wat niet mag.
haar bij me nemen hielp niks, resultaat: ze ging mijn gezicht open krabben (enne: ja, dat mag dus niet)

ze bleef maar aan de gang, en ik dus ook, met haar corrigeren, weghalen, pogen af te leiden. maar niks hoor, ze werd steeds kwaaier.

niks aan de hand verder, voor zover ik kan zien, niet ziek of anders wat.

en na 4 uur dit fenomeen had ik het dus gehad, blijkbaar, want ze zat bij me op schoot, me te krabben en mijn ogen uit te steken, en toen heb ik heel erg hard in haar oor gebruld: nu is het over, je mag het niet!!!

hier schrok ze enorm van (en ik dus ook) en toen was ze helemaal overstuur.
toen kon ik haar wel beethouden, en troosten met haar sopje, na een drie kwartier nasnikken viel ze in slaap, en nu drinkt ze bij pappa de fles.

haar boosheid lijkt over.

maar ik weet dus niet wat ik moet doen in zo’n situatie, ja: consequent zijn. maar ik ben zo geschrokken van mezelf, dat ik zo hard in haar oor brulde, waar ze zo van overstuur is geraakt. en dat heb ik dus gedaan!

wie heeft er tips, ze is 11 maanden, en snapt langzamerhand wel dat er dingen zijn die je niet mag doen. met corrigeren en afleiden is het normaal zo over. maar nu dus de hele middag.

op een gegeven moment dacht ik: ga jij maar lekker in je box zitten klieren, maar ja: daar zat ze dan, helemaal in paniek en boos. en toen dacht ik: daar moet ik de box ook niet voor gebruiken, dat moet een veilige speel plek zijn.

kortom: help!

mo

Tsja, dat was het eerste wat in mij opkwam, wat Elly al zei net: een verlaatte reaktie op het logeren bij opa en oma.

Verder vind ik het al knap dat je het zo lang netjes hebt volgehouden met afleiden etc.

En tsja…nu weet ook Gioia dat je eens een keer écht te ver kan gaan
Enne…dat overleeft ze echt wel hoor!

Maar ik snap heel goed dat jij je er zelf niet echt prettig bij voelt, dat je uit je dak ging.
Maar à la: jij bent ook maar een mens hoor!!!

Even lekker knuffelen zometeen en dan morgen weer een nieuwe dag!

Groetjes, mamma van Stephan

Yep, was ook mijn eerste gedachte dat het een reactie zou zijn op de logeerpartij. Het voordeel van mamma`s is dat je ze op hun donder kan geven en dat ze dan toch ook bij jouw weer komen uithuilen. Ik denk dat die uitbrander voor jouw erger was dan voor haar. Ik vertel meestal waarom iets niet mag, zo zegt ze zelf bij opa en oma al 'HEET" tegen de kachel. Ze is er nog nooit aan geweest, maar ja of dat altijd zo zal blijven ? Ik merk vaak dat uitleg ook wel werkt ook al verstaan ze je nog niet. Succes met de kleine deugniet, morgen gaat het hopelijk weer beter.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

ze is nu na een tukkie en een fles, en effe spelen (zonder aan de kachel etc te zitten ) naar haar bedje.
weer helemaal rustig. gelukkig maar, kon zelfs weer een glimlach vanaf. ikke weer helemaal blij

maar ben best geschrokken, dat ik zo boos op haar werd, omdat ze toch nog zo klein is.
en ik kreeg idd dat ze wat aan het testen was, want ze deed niks wat wel mocht, alleen maar rottigheid dus. en dan af en toe kijken, naar mijn reactie.

nou ja: die heb ze dan gekregen moet ik maar denken.
maar ik zit nou wel te denken: ik moet toch een manier verzinnen waardoor ik het als ze weer eens zo’n middag gepland heeft, ik het anders aan kan pakken.

dus ik zat al te denken, dan moet ze maar effe uitrazen op een plek ergens anders, maar ja: wij hebben een wreed interessant huis der is overal wel wat te doen, purschuim scheuren in de gang, de prullenbak aflebberen in de keuken etc etc.

dus ik denk dat ik de volgende keer haar uit laat razen, en gewoon uberhaupt niet reageer, zet ik haar vast tussen het meubilair, dat ze nergens bij kan. zoiets.

en kan ze daar lekker brullen.
mo

Maak je maar niet te druk.
Ik denk niet dat het direct de “naweeën” van de logeerpartij zijn.
Ik herken het heel goed.
Ze loopt nu ook naar het jaar, hikt misschien wel tegen nieuwe sprongen aan.
Dadelijk gaat ze lopen en dan wordt het voor jullie allebei (voor jou ook weer moeilijke momenten) toch wat makkelijker.

Tsja, veel mensen zullen het niet met me eens zijn, maar dat was ook de tijd dat Lucas een tikje op zijn vingers kreeg.
Want blijven herhalen en afleiden werkte gewoon niet meer.
En het hielp. Heb hier nooit iets weggezet.
Bleef overal netjes vanaf, ook als we bij iemand op visite waren.

Ik denk dat veel kinderen dit doormaken (weet het bijna zeker, hoor het eigenlijk van iedereen).
Het gaat ook weer over, enne… ze blijven je uittesten, je hele leven lang.
Ik ga mezelf maar na!

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Mo schreef:

quote:
dus ik zat al te denken, dan moet ze maar effe uitrazen op een plek ergens anders, maar ja: wij hebben een wreed interessant huis der is overal wel wat te doen, purschuim scheuren in de gang, de prullenbak aflebberen in de keuken etc etc.

dus ik denk dat ik de volgende keer haar uit laat razen, en gewoon uberhaupt niet reageer, zet ik haar vast tussen het meubilair, dat ze nergens bij kan. zoiets.

</BLOCKQUOTE id=quote>

Sorry, dit is even helemaal “off topic” maar Mo…echt…ik moet zo vaak (glim-)lachen om jouw humoristische manier van schrijven
Wilde het al veel eerder zeggen, twijfelde, maar nu weet je het dan toch

Gewijzigd door - Bieb op 19 Jan 2005 23:53:50

lekker is dat, leedvermaak. ik me druk maken, en jij zit te gillen van de lach!!!

Hahahaha!!!
Nou, ik zat niet te “gillen” van het lachen dit keer (gaat errug lastig met een keelontsteking ) maar ik moet er idd wel vaak om lachen
Maar da’s alleen maar een complimentje toch? (weet jij ook wel )

gioia is er weer helemaal overheen hoor. gelukkig maar. is ook beter voor de kachel, moet nu op zoek naar mikka, het word nog wel gemaakt, maar kom er maar eens aan.
zal mijn vader eens op pad sturen, die vind altijd alles wel.

enne bieb: moest ik effe typen na je berichtje hoor de slechtheid in mij

mo

Hihihi, is goed hoor Mo

Maarre…nou wil ik weleens weten wat Mikka is hoor (???)
Ik vroeg het me al eerder af maar niemand die er naar vraagt.
Schijnbaar weet iedereen dus gewoon wat mikka is en ikke niet

Hihihi ikke weet ook niet wat mikka is hoor, ben benieuwd !!! Ennuhmmmmmmm Mo ? Ik kan ook vaak erg hartelijk lachen om je schrijven, heerlijk ga zo lekker door!!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

nou ja zeg! cultuur barbaren!!

geschiedkundig ononderlegde persoonlijkheden!!

haha, wij hebben een antieke kachel, vroeger een kolenkachel geweest, wij stoken hem als houtkachel.

in plaats van glas zit daar mikka voor, in het deurtje.
het is een soort kunsttstof. en het is best stevig, al is het dun, maar door de jaren heen, met veel stoken word het dunner en teerder. en dan moet er dus nieuw in. vooral dus als Gioia dan haar vingertjes er doorheen steekt. hoe ze het nou weer door had! precies waar het mikka zwak was ging haar vingertje erdoor, en dan kan je het dus mooi helemaal lospulken. het is niet scherp ofzo.

tot zover de eerste teleac cursus: antiek stookgedrag, door mo

deel twee zal zijn: we hebben ook een plattebuis kachel en als er mensen binnenkomen vragen ze: wat is dat in vredesnaam
hij staat tijdelijk in de opslag, omdat gioia’s box ook ergens een plekkie moest hebben natuurlijk.

ja, mijn moeder had gelijk toen ze de kachel zag toen ik hem net had gekocht: heeeeeeeee, zoeen hadden wij thuis ook! en toen idd hetzelfde badverhaal. 8 meiden hadden ze, plus paps en mams, kan je nagaan
mo