Gina Ford?

Hallo allemaal

Ik heb een kleine vraag: Is er iemand bekend met het boek van Gina Ford - De tevreden baby? Ik wil eigenlijk het boek kopen, maar weet niet echt of het wel helpt. Ik heb ook het boek van RiaBlom en dat lijkt geheel het tegenovergestelde te zijn dan Gina.

Alle info is welkom!

Groetjes
Michelle

Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)

Ik ken het boek niet. Even googlen maakt me ook dat ik het niet 1 2 3 zou kopen. Ik kreeg ooit het boek oei ik groei kado, vond het eigenlijk onzinnig totdat er bij een lastige periode bleek dat de sprongetjes overeen kwamen met onze moeilijkere momenten. Als ouder van een eerste kindje, voel je je daardoor erg gerust gesteld en dat heeft ongetwijfeld dan weer een terugslag op je kindje. Dus ook met ons 2e kindje hebben we het boek er wel eens bijgepakt. Ongeacht of het waar is of niet en of ik er in geloof of niet, stelde het me wel gerust en waren de periodes gemakkelijker door te komen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Lieve Michelle,

Ik heb het boek van Gina Ford. Ik heb eerst 3 maande borstvoeding gegeven, en toen Larissa last kreeg van buikkrampjes en het al zeker 4 nachten huilen huilen was, en overdag haast geen slaap, ging ik op internet zoeken en ben haar boek tegengekomen. Ik ben dezelfde dag nog naar de stad geweest om het te halen omdat ik dacht ik het zo wel zou oplossen om haar door te laten slapen. Eenmaal thuis ben ik gelijk aan de slag gegaan. Er staan schema´s in bijhorende bij de leeftijd van je kind en daar zou je je aan moeten houden. In de schemas staan ook tijden dat je moet afkolven. Nou ik was constant bezig met dat schema. Geef nu de ene borst dan weer de andere, nu wakker houden nu laten slapen en nu zelf eten en nu kolven…pffffffffffffffff. En dat zou in moeten resulteren dat ze maar in het begin maar een keer zou komen s´nachts en daarna zelfs zou gaan doorslapen. Nou mijn dochter heeft zich precies maar één avond aan gehouden en verder niet. Ik begon zelfs te twijfelen of ik wel genoeg melk had, terwijl het juist uit mijn borsten spoot, echt waar.

Ik ben toen gestopt met het boek, maar heb wel een principe van haar overgenomen, ik begon de dag altijd op een vast tijdstip namelijk 7 uur en dan ging ik gewoon ongeveer om de 3 uur voeden. Ik legde haar in bed zodra ik zag dat ze begon te gapen of in haar ogen te wrijven. Tussen de middag liet ik haar wat langer slapen. Ik deed haar altijd in de avond in bad en dan voeden en hup naar bed. Als ze niet zelf wakker werd wakker maken voor een voeding rond 11 a 12 uur s´nachts en dan kijken hoe laat ze de nacht kwam. Al gauw had ze een ritme dat ze maar 1 keer kwam s´nachts en gelukkig daarna doorsliep tot de volgende ochtend.

Ik wil je niet afschrikken hoor ik heb op internet ook verhalen gelezen van baby´s die haar schema´s nauwkeurig volgden. Mijn meisje heeft een iets sterker wil en jah de ene keer drinken ze wat minder dan de andere keer, en zijn ze ook wat moeier of juist niet. Ik kijk gewoon naar Larissa en hou ongeveer een schema aan die bij haar past.

Ik heb het boek hier liggen, voor een leuk prijsje mag je het van mij hebben of je mag het ook lenen en dan retourneren als je alleen maar nieuwsgierig bent naar de inhoud.

Hoop dat je wat hebt aan mij verhaal.

Groetjes
Vartien

Our littel angel is Larissa

Hoi Vartien

Bedankt voor je reactie. Ik wil graag op jouw aanbod ingaan om het boek een keertje te lenen. Al is het maar voor een paar daagjes. Ik hoor nl zoveel succes verhalen, maar ook weer veel negatieve dingen. Ik denk zelf dat elke baby anders is en dat je het zelf het beste doorhebt wat de kleine wil, maar ik ben wel geinteresseerd in Gina’s verhaal.

Bedankt nogmaals voor je reactie en tot hoors,
Groetjes
Michelle

Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)

Hallo Michelle,

Natuurlijk mag je het boek van mij lenen, alleen het wordt een duur grapje. Ik heb het boek gekocht voor € 17, en als we het heen en weer gaan sturen als pakket gaat dat jou € 14 uur kosten heb ik net uitgezocht…

Kijk maar…

Our littel angel is Larissa

Wat fijn om te lezen dat er ook iemand is bij wie Gina Ford niet lukt. Ik ben een aantal dagen bezig, maar ik vind het zo onnatuurlijk om onze dochter wakker te houden, terwijl ze wil slapen. Bij mij spuit de melk er ook uit. Dus het was voor mij ook zo raar om dan extra bij te gaan kolven om de borstvoeding “op peil te houden”. Ik denk dat ik Michelle’s advies ga volgen en ook gewoon weer terug naar elke 3 uur overdag voeden. 7 uur opstaan en 's avonds in bad. Ik denk dat dat regelmaat genoeg is. Voordat ik met Gina begon, lachte onze dochter veel (ook wel veel huilen), maar nu zie ik haar alleen maar huilen.

Ik heb alle boeken van Gina Ford (in het Engels) en heb er erg veel aan gehad net zoals een aantal vriendinnen van mij. We hebben allemaal de routines niet heel strikt gevolgd maar wel de richting aangehouden en vonden dat heel prettig.
Onze kinderen (4 stuks) zijn allemaal gaan doorslapen tussen 6,5 en 8,5 week oud en zijn allemaal doorslapers, goeie alles eters en makkelijk zelf spelende kinderen.

Ford is geen boek voor kinderen die iets mankeren: reflux, excessief huilen, eetproblemen vanaf dag één etc maar verder vind ik het erg prettig omdat het richting geeft EN aangeeft waardoor problemen mogelijk door ontstaan.

Of een boek helpt? Dat weet ik niet… het geeft hooguit een steuntje in de rug.
En oja, Gina Ford is handig om direct na de geboorte te gaan gebruiken (binnen 6 weken) daarna moeten er meer patronen doorbroken worden en dat is echt moeilijk en zwaar. Het kan zeker wel maar het vergt echt veel doorzettingsvermogen.

Gewijzigd door - Zwaantje op 24 Jul 2009 10:10:42