Lieve Michelle,
Ik heb het boek van Gina Ford. Ik heb eerst 3 maande borstvoeding gegeven, en toen Larissa last kreeg van buikkrampjes en het al zeker 4 nachten huilen huilen was, en overdag haast geen slaap, ging ik op internet zoeken en ben haar boek tegengekomen. Ik ben dezelfde dag nog naar de stad geweest om het te halen omdat ik dacht ik het zo wel zou oplossen om haar door te laten slapen. Eenmaal thuis ben ik gelijk aan de slag gegaan. Er staan schema´s in bijhorende bij de leeftijd van je kind en daar zou je je aan moeten houden. In de schemas staan ook tijden dat je moet afkolven. Nou ik was constant bezig met dat schema. Geef nu de ene borst dan weer de andere, nu wakker houden nu laten slapen en nu zelf eten en nu kolven…pffffffffffffffff. En dat zou in moeten resulteren dat ze maar in het begin maar een keer zou komen s´nachts en daarna zelfs zou gaan doorslapen. Nou mijn dochter heeft zich precies maar één avond aan gehouden en verder niet. Ik begon zelfs te twijfelen of ik wel genoeg melk had, terwijl het juist uit mijn borsten spoot, echt waar.
Ik ben toen gestopt met het boek, maar heb wel een principe van haar overgenomen, ik begon de dag altijd op een vast tijdstip namelijk 7 uur en dan ging ik gewoon ongeveer om de 3 uur voeden. Ik legde haar in bed zodra ik zag dat ze begon te gapen of in haar ogen te wrijven. Tussen de middag liet ik haar wat langer slapen. Ik deed haar altijd in de avond in bad en dan voeden en hup naar bed. Als ze niet zelf wakker werd wakker maken voor een voeding rond 11 a 12 uur s´nachts en dan kijken hoe laat ze de nacht kwam. Al gauw had ze een ritme dat ze maar 1 keer kwam s´nachts en gelukkig daarna doorsliep tot de volgende ochtend.
Ik wil je niet afschrikken hoor ik heb op internet ook verhalen gelezen van baby´s die haar schema´s nauwkeurig volgden. Mijn meisje heeft een iets sterker wil en jah de ene keer drinken ze wat minder dan de andere keer, en zijn ze ook wat moeier of juist niet. Ik kijk gewoon naar Larissa en hou ongeveer een schema aan die bij haar past.
Ik heb het boek hier liggen, voor een leuk prijsje mag je het van mij hebben of je mag het ook lenen en dan retourneren als je alleen maar nieuwsgierig bent naar de inhoud.
Hoop dat je wat hebt aan mij verhaal.
Groetjes
Vartien
Our littel angel is Larissa