Gillend wakker worden

Hoi,

Me zoontje wordt nu al een paar dagen gillend wakker… Ik troost hem dan en geeft hem soms een slokje drinken… maar na 1,5 uur begint het weer van vooraf aan… Zolang ik bij hem in de beurt bent gaat het goed maar anders niet…

Hij wil ook alleen maar door mij getroost worden en niet door zijn vader want dan gaat ie nog harde huilen…

Als ik hem bij mij neer leg is er niks aan de hand en slaapt ie (oke hij zit wel me zijn handje in je mond ofzo hihi) maar dat is niet de bedoeling s ochtends mag ie bij ons in bed liggen maar voor 6 niet… (dit ook alleen maar in het weekend…)

Anna heeft nu zo’n periode. Kan 's avonds niet in slaap komen. De eerste twee nachten hebben we haar uit bedje gehaald en getroost en afgeleid, maar de afgelopen nacht hebben we haar laten liggen.

Ze begon heel erg hard te huilen, ik ben na ongeveer een kwartiertje naar haar toe gegaan en een aai over de bol. Je moet het niet te gezellig maken, want dat hebben ze gelijk door! Even een aai over de bol en ik heb nog even het muziekje aangedaan boven haar bedje. Heb haar even recht gelegd, want ze wringt zich in allerlei bochten! Toen ik haar kamertje uit liep, begon ze nog harder te huilen. Na ongeveer tien minuten ben ik weer bij haar geweest en weer een aai over de bol. Ja hoor, toen ik weg ging weer huilen geblazen! Toen ik na 5 minuten weer wilde kijken… sliep ze!! Het werkt toch! Eerste keer na een kwartiertje kijken en aai over de bol, daarna na tien minuten kijken en aait over bol en dan na vijf minuten. Bij Anna was het na twee keer al goed, maar je kunt het een keer proberen.

Bij jullie in bed is naruutlijk wel heel erg gezellig. Kindjes willen vooral veel gezelligheid om zich heen. Aandacht vinden ze heerlijk! Je kunt het een keer proberen en hem gewoon in zijn bedje laten liggen en het vooral niet gezellig maken. Misschien kun je het ook eens proberen (als dit niet lukt) bij hem op het kamertje te blijven zitten. Verder niets zeggen en hem ook niet aankijken maar dat hij je wel ziet.

Succes!

kan verlatingsangst zijn.
zou veel kiekeboe spelletjes spelen.
En wat ik in mijn omgeving hoor is dat ze op die leeftijd allemaal een periode hebben van slecht/onrustig slapen.

Zou hem gerust gaan stellen en ook weer gaan.
Ik zou hem niet bij jullie in bed leggen want ze zijn overal zo aan gewent!
en je leert het ze dan niet meer af.

succes groetjes Gytha

Wilde al druk adviezen gaan typen maar het verhaal van Judith geldt ook voor mij. Joep is van dezelfde leeftijd als Anna en heeft precies hetzelfde gehad een paar weken terug. Even doorbijten, het gaat over. Maar ‘trap er niet in’ en haal je kindje niet uit bed!!!

Hoi,

Hebben ze dit met 5 1/2 maand ook? Die van mij is al 14 dagen 's nachts aan het spoken, wordt om de 2 uur gillend wakker. We laten haar gewoon liggen en gillen, maar het gaat maar niet over! Vanacht heb ik ten einde raad maar wat drinken gegeven, toen sliep ze daarna wel door.
Maar gaan we haar nu niet ‘verwennen’? Ze drinkt op de dag voldoende en krijgt 's avonds nog een papfles voor het slapen gaan.
Of gaar dit ook weer over, het duurt wel errrreg lang, puff!

jantje