Gillen

Nora heeft een nieuwe manier om haar peuterstreken vorm te geven: Gillen…

Echt, ze kan het bloed onder mn nagels vandaan halen op deze manier. IK heb veel hoofdpijn en kan dat hoge gegil dan echt niet gebruiken. Eerst was het alleen uit frustratie, maar nu ook mij recht aankijken als ik zeg niet gillen en dan gaan gillen… grrrr…

Maar goed, paar keer in de kinderstoel in de hoek en daarna even wat afleiding gezocht en het ging wel weer. Maar vlak voor het naar bed gaan ging ze weer…

Meer peuterpubers of diva’s die dit doen? Of laten jullie lekker gillen?

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Mijn dochter van 3 heeft dat ook een tijdje gedaan. Na wat mislukte technieken (boos worden, op de gang zetten waar ze vervolgens nog harder ging gillen) heb ik de volgende succesvolle methode ingezet: omdraaien en van haar weglopen. Praat pas weer met haar als ze gestopt is. Ik hoop dat het voor je werkt! Ik hoor het graag en succes!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers

Bij ons hielp: gillen doe je buiten, binnen doen we zachtjes. Gilde hij toch, dan zei ik: ga je schoenen maar pakken, dan zet ik je even buiten zodat je daar kunt gillen. Na een paar dagen was hij er mee klaar, want eigenlijk was ie gewoon op zoek naar ‘mama even gek en boos krijgen’ en dat lukte niet…

Maar weglopen en negeren lijkt me ook een goed idee.

Bovenstaande tips vind ik allebei hartstikke goed! Het is puur aandachttrekkerij en daar is onze diva natuurlijk een ster in. Ik ken dat vreselijke gegil, echt zo hoog dat je oren er pijn van doen. Vooral papa kan er niet tegen, het doet echt pijn aan zijn trommelvlies. Laatst deed ze het in de AH omdat ze haar kar weg moest zetten. Nou, iedereen keek alsof ik met mijn nagel over een schoolbord ging. Echt zo van: aaaaaaargh. Nora is niet de enige dus. Kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is als je al hoofdpijn hebt! Dus inderdaad: weglopen of buiten zetten! Succes. laat even weten hoe het lukt bij Nora, ok, dan ga ik het ook bij haar diva-vriendinnetje proberen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hahah ik moest wel lachen toen ik Freubeltjes haar reactie las. Bij ons is het net andersom, gillen doe je maar in de gang buiten wordt er niet gegild.
Vanavond nog, ik was in de tuin aan de gang Jony kreeg haar zin niet en begon te brullen. Mijn reactie is daarop: “Jony brullen doen je in de gang, dus als je niet op houdt ga je maar even in de gang zitten”. En vervolgens als ze niet stopt tel ik tot 3 bij de 3e tel als ze niet stil is breng ik haar naar de gang. Het is echt haar manier om haar zin te krijgen ongeloofelijk. Knetter wordt ik ervan :S

Gelukkig heb ik nog niet ergens anders mee gemaakt dan thuis… heel hard afkloppen nu…

Greetzz Cora

Wat klinkt het bekend in de oren…soms… Moet zeggen dat het hier wel minder wordt maar Marijn is een aanhouder. In het begin werd ik boos maar dat werkte helemaal niet, negeren werkt wel iets, midden op de straat (op de camping wel veilig) zetten en dan laten gillen dit vond hij niet leuk omdat het dan mocht, laten gillen en dan zeggen kun je niet harder doe nog maar een keer enz. We blijven gewoon doorzetten maar boos wordt ik er niet meer om alleen als het telang duurt zet ik hem op de stoel.
De aanhouder wint en mama heeft een lange adem.

Bedankt voor het meedenken. Vandaag geen gil gehoord… maar ik onthoud de tips, want hoe ik het aanpakte, werkte niet echt. Merk dat ik er zelf gewoon behoorlijk doorheen zit en dit er dan echt niet bij kan hebben. Volgens mij voelde ze het aan en dacht mama even te irriteren, of uit te proberen. Vandaag was ze knuffelig en lief, heerlijk, daar had ik echt behoefte aan.

Maar negeren vind ik wel een goeie. Ze is DOL op de tuin, dus weet niet of dat gaat werken bij ons… En op de gang staat de kattenbak, ik laat haar daar gewoon liever niet alleen, omdat ze altijd wel aangetrokken is tot die korrels… BAH!

Maar we komen er vast wel weer doorheen…

liefs en bedankt dames!

Lilypie In verwachting Ticker

@ Liske
De onze is ook dol op de tuin en waarschijnlijk werkte het daarom goed. Hij had gelijk afleiding en was vergeten waarom hij ook al weer aan het gillen was Want buiten gilde hij amper, rende gelijk naar zijn loopautootje toe en begon daarmee te crossen. Het was ook geen straf ofzo, meer zo van: gillen doe je maar ergens anders, maar niet bij mama in de buurt

Nu zegt hij het nog wel eens hoor, als ie buiten op de fiets zit: buiten mag je gillen, binnen niet, doet pijn aan de oren! En dan komt er even een hele harde gil en is hij weer stil, zo van: ik ben het niet vergeten hoor!

Ik hoop voor je dat ze nu weer lekker stil blijft en anders negeren en weg lopen Desnoods loop je naar de tuin, hobbelt ze achter je aan en vergeet ze weer wat ze aan het doen was: mama plagen en gek maken!

Hoi hoi,

hier nog zo’n screamer, echt vreselijk, en idd als ze haar zin niet krijgt. Bij de oudste hielp boos worden en was het zo over (die gaat nu nog gelijk brullen als ik boos ben). Maar bij Lisa haalt het niks uit, boos worden. Negeren, hoe moeilijk het ook is en al kan je het gegil ff niet gebruiken (is hier nog wel eens het geval, man werkt verschillende diensten), is hier het magische woord. Bij Lisa lijkt het wel erger te zijn tijdens een sprong… nu al een paar dagen nergens last van gehad…

Grtz Von

Gillen is straf hier! Sorry maar hou er helemaal niet van, dus dan kan ze 2 minuten op d’r kamer gaan zitten! Streng he

Dat had ik gister middag… ik moest even naar de bank, geld storten…
Noah zat continu aan het apparaat dus ik zeg… Nou stop er mee, Noah hou op NU!
Meneer zet `t op een GIL!!

Ik hoef hem alleen maar boos aan te kijken, want hij weet dat gillen niet nodig is om aandacht te krijgen.
Maar ook hier word echt niet gegilt… Ja buiten of op de gang… maar niet waar ik bij ben!

Liefs, Melanie

Minke gaat DIRECT op de gang als ze gaat gillen ( ok niet direct ik waarschuw een keer, ik wil haar wel de kans geven om een "keuze"te hebben) want ik had op een gegeven echt oorpijn van dat gegil. Wat een geluid kan zo’n minimensje als produceren he?? haha!
Hier werkt het goed want ze heeft nu door dat er op gillen iets volgt wat ze helemaal niet leuk vindt… namelijk helemaal alleen op de mat moeten zitten zonder papa en mama
Kan je de kattenbak niet ergens anders zetten? Omdat de tuin niet echt kan bij jullie omdat ze dat helemaal niet erg vindt?