Gillen

hallo ben ik weer even niet geweest vanwege prive problemen, maar ben weer helemaal terug.Met sam gaat het over het algemeen heel goed alleen wordt hij 's nachts vaak gillend wakker en is dan helemaal van slag, hij moet dan echt een poosje getroost worden.Ik denk dat hij erg aan het dromen is.Heeft iemand hier ook ervaring mee en heeft iemand tips hoe ik het misschien kan proberen te voorkomen. alvast bedankt

groetjes karin, mama van sam 11-11-2003

HA.

Ik denk inderdaad dat het komt doordat hij droomt, Kayleigh heeft het ook regelmatig. Heeft het ook nog wel eens terwijl ze gewoon ligt te slapen. Ik denk eigenlijk niet dat je het kan voorkomen. Een kind droomt nou eenmaal, vaak zijn het de dingen die hij overdag heeft meegemaakt.
Ik zou hem gewoon lekker troosten als ik jouw was.

Groetjes Marjon

Marjon mama van Kayleigh 25-11-2003

Gioia doet dat ook af en toe, ze is dan helemaal overstuur. Ik denk ook dat ze dan iets heeft gedroomt. soms duurt het best een tijdje voor je haar weer hebt getroost. ik haal haar dan altijd effe uit bed, en lekker warm bij me, vaak is het snel weer goed, en slaapt ze lekker verder.

groet
Mo

Hoi Karin,

Vervelend dat je prive-problemen hebt/had. Ik hoop dat je er gauw uit komt of reeds bent.

Je zou inderdaad gelijk kunnen hebben dat het dromen is.

Pas er in ieder geval voor op dat je niet teveel met hem spookt voordat je hem naar bed doet.

Jens had dit vaak nadat we ‘woordjes aanwijzen’ vlak voor bedtijd hadden gespeeld.

ook Mats heeft het ook een paar keer een tijdje gehad.

Het gekke was, dat mijn man hem zo getroost had, terwijl ik vaak bijna 10 minuten bezig was. Dus maar eens gevraagd wat hij nou anders deed: hij tilde hem niet uit bed, want volgens hem huilde Mats in zijn slaap. Rustig tegen hem praten, zachtjes strelen, dat deed hem.

Soms kon ik het voorkomen door een nachtlampje (zo’n ding aan een stekker) in het zicht aan te doen.

Succes en veel doorslaapnachten toegewenst!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003