Gillen op bed, niet slapen etc

Hey meiden,

Ik heb al even gezocht in de vorige topics maar wil toch graag even een passend antwoord op mijn vraag.
Sinds vorige week woensdag (toen mijn schoonmoeder moest oppasen omdat ik moest werken) zit ons leonie in het 6 maanden sprongetje.
De vorige keren heb ik helemaal geen last gehad van sprongen (misschien 1 dag ofzo).
Ze wil maar 1 ding en dat is constant draaien en recht op zitten in de box (en ze kan het beide nu)

1. Ik dacht dat de beebs dingen na de sprong leerden? en niet in de sprong?
    Of zijn ze binnen de sprong al fanatiek aan het oefenen?

2. Leonie krijst op bed sinds het begin van de sprong en slaapt bijna niet meer terwijl ze voorheen (een week geleden nog 19 uren sliep op een dag nu nog maar 13 uren)
    Nou zit mijn vriend in de nachtdiensten en die slaapt dus direct naast haar.
    Ze krijst (geen huilen) aan 1 stuk door en valt gewoon niet in slaap. Mijn vriend wordt hier weer wakker van dus ik ben 1 en al zenuwen dat ze niet op houdt en blijf constant die speen er in doen om haar maar stil te krijgen ( wat ze dan niet doet) Na 3 kwartier schreeuwen op bed haal ik haar toch naar beneden terwijl ik zie en weet dat ze verschrikkelijk moe is. Ze begint dan zoals in mijn vorige topic beschreven te schudden met haar hoofd, knalrode ogen en wangen en gapen.

Wat moet ik doen? Laten schreeuwen (= geen huilen) en doorzetten totdat ze zelf in slaap komt. Moet ik wel bij haar gaan kijken of laten liggen?
Ik vind nl 3 kwartier tot een uur gillen op bed niet echt leuk spelen maar een schreeuw om aandacht… daar aan toe geven of niet?

1. Weten jullie of ze zometeen na deze sprong weer een normaal slaapritme krijgt overdag? Of gaan kinderen altijd eerst praten, gillen etc om in slaap te komen als ze hun stem hebben ontdekt?

Voor de rest is ze eigenlijk best wel lief: Lacht veel, eet goed
Ze is dus alleen erg moe en slaapt niet.

Groetjes, Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Hoi Marja,

We hebben dit met ons moppie ook meegemaakt. Wat bij ons heel goed werkte is er gewoon even aan toegeven. Even uit bed. Soms mee naar beneden. Even andere situatie, uit de stress en het huilen. Een kwartiertje bij mama beneden en dan weer terug. Hier is ze dan ook al doodmoe maar het lijkt wel alsof ze door dat sprongetje van de leg zijn. Gewoon niet kunnen gaan slapen. Het laten huilen heeft hier in ieder geval nog nooit gewerkt. Als ze eindelijk in slaap viel was ze binnen een half uur weer wakker en huilde dan meteen heel erg en ging echt niet meer slapen. Als ze op onze manier naar bed gaat wordt ze vrolijk wakker.
Moeilijk he, je zit er nu middenin en opeens is het weer over en vraag je je af wat er nou aan de hand was Tot nu toe heb ik de “ervaring” (als beginnende mama ) dat het beste is een beetje mee te gaan in de beweging, des te sneller zijn ze weer zichzelf!
succes!
groetjes,
Wendy

Heej Wendy,

Nou ik ben inmiddels helemaal op… vind er even geen zak meer aan hoor! Vamorgen was ze half 5 wakker en is constant aan het schreeuwen geweest… ik heb haar fles wel kunnen rekken naar kwart voor 7 maar moest daar echt moeite voor doen. Toen zag ik dat ze na de fles helemaal kapot was (en ik ook) dus maar weer op bed gebracht… Op bed weer schreeuwen en ik haar toen maar even naast mij gelegd… Was ook geen oplossing want ze was constant aan het jengelen: Nu half 9 slaapt ze eindelijk maar ze zal zo wel weer wakker worden… Hoop echt dat deze sprong niet te lang meer duurt! Grrr heb echt even een baal dag. Moet morgen ook nog werken van 8.00-18.00 dus ik hoop dat ze me morgen vroeg even met rust laat
Gelukkig kan ik door dat ik weet dat het sprongetjes zijn het iets beter hebben allemaal… ben benieuwd wat ze straks allemaal kan!!
Bedankt voor je reactie en idd ik laat haar nu niet meer jengelen hoor even eruit en dan weer proberen!

Xus Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Ik snap je helemaal hoor en je mag ook even lekker balen!

Weet je, ik ben een bv mama en geen fles dus ik weet niet precies hoe het werkt maar kan het nou echt zo’n kwaad om haar die fles een keer vroeger te geven en in het ergste geval een flesje extra? Al doe je er de helft van het poeder in? Zodat ze toch even wat drinkt? Ons moppie komt ook wel eens vroeger of vaker en met bv geeft dat niets dat weet ik. Ik leg dan gewoon een keertje extra aan en ze slaapt weer lekker verder. Dat zou toch voor jou ook een hoop ellende schelen? Gewoon even drinken en weer naar bed? Zeker op werkdagen? Hier is het niet zo dat als ze een keertje vroeger drinkt ze daarna meteen altijd om die tijd moet drinken. Je zou het kunnen proberen en als het niet werkt en ze blijft zo vroeg komen en je komt echt niet meer uit met de hoeveelheid flessen dan kun je het altijd weer terugdraaien en laten jengelen toch? (zo lange zin)

Ik hoop dat er flessenmama’s met ervaring even willen reageren hierop en hun mening,visie en/of ervaring willen delen?

groetjes,
Wendy

Heey hallo,

hier een “flessenmama”…Wellicht dat het voor 1 keertje geen kwaad kan. Maar hier wordt wel door CB afgeraden om dit vaak te doen. Ze gaan zich toch weer er aan wennen en krijgen wellicht in de gaten dat het dan beloont wordt met een flesje. Maar ja, als ze echt krijsen en niet stil te krijgen zijn…? Ik denk wel dat ze heel slim zijn en zo door hebben dat als ze dit regelmatig volhouden ze dan een fles krijgen. Mijn zoontje nu ook 6 mnd? Alleen ik heb nooit zo goed door wanneer er een sprongetje is. De ene dag gaat hier beter dan de andere, ook slaapjes zijn wisselend op een dag. Ik merk wel dat hij meer wakker is en de slaapjes korter duren. Dus, succes…

Léony

damian heeft er ook erg veel last van. na zijn eerste voeding slaapt hij nog wel een uurtje maar daarna bijna niet meer tot half 9 (of we moeten weg gaan dan wel) nu ligt hij wel op bed hij was heel moe dus had hem op bed gelegt. nou krijsen!!! na half uurtje 10 min eruit gehaald hond geaaid naar de vogeltjes gekeken en weer op bed 5 minuten huilen en nu ligt ie heerlijk te slapen.

Lilypie First Birthday tickers