Gillen, gillen en nog eens gillen

Hallo dames en heren,

Ik zit met een probleem. Mijn zoontje van 18 maanden loopt al bijna 2 maanden te gillen. Dit gaat de hele dag zo door. Het maakt niet uit of ik er nou aandacht aan schenk of niet.

Hij begint vooral te gillen als hij weet dat zn kleine broertje van 2 maanden oud gaat slapen. Hij begint dan lekker hard te gillen waardoor de kleine niet in slaap kan komen of als hij al slaapt, hij ervan wakker wordt :-S:-S Ik geef mijn zoon genoeg aandacht. Bijvoorbeeld wanneer de kleine aan het slapen is, dan speel ik minimaal een uur met hem. Dan tekenen we of bouwen we met blokjes of doen wij elkaar na of dansen noem maar op. MAar ja, tijdens het spelen dan begint hij ineens weer met gillen en wordt hij boos en begint zichzelf dan te slaan en wilt mij knijpen. Ik vertel hem dat hij dat niet mag doen. Maar dan begint hij nog harder te gillen.
Dit gaat dus elke dag zo.

De nachten gingen in het begin heel goed. MAar nu ineens als hij in de nacht wakker wordt begint hij lekker te gillen en dit gaat heel lang door!! Ik laat hem lekker gillen, want ik weet dat er niks aan de hand is. Alleen de buren vinden dit niet zo leuk, omdat dit best lang door gaat.

Ik kan begrijpen als hij jaloers is, daar moet hij zelf overheen zien te komen. Ik betrek hem bij alles als ik de kleine in mijn armen heb. Hij is hardstikke lief tegen zn broertje daar ga ik niet over liegen. Geeft hem kusjes en aait hem. MAar waarom gilt hij dan???

Wat wilt hij mij vertellen…

iemand die mij een advies kan geven??

Groetjes, Johanna

Hoi Johanna
Ik zou niet weten wat het precies zou kunnen zijn. Nina gilt thuis ook vaak veel en hard. Met name als ze haar zin niet krijgt. Wat bij Nina werkt is dan dat ik weg loop en aan het gillen geen aandacht geef of ik lijd haar af met speelgoeed en ga ik bijvoorbeeld haar pop eten geven. Of ik zet een muziekje aan en ga meezingen met het liedje. Meestal stopt ze dan hier ook snel mee omdat ik daar dan geen aandacht aan geef en dan gaat ze met mij meedoen.Ik merkte hoe vaker ik tegen haar zei niet schreeuwen hoe harder zet net ging schreeeuwen dus dat werkte ook bij Nina averechts.Ik denk dat het negeren de enige oplossing is. Alleen in de nachten denk ik misschien dat ie misschien een enge droom heeft. Het is toch voor hem een hele omschakeling een kleintje erbij. Hij doet veel nieuwe indrukken op. Het kan ook zo zijn dat hij de kleine nadoet om aandacht te krijgen omdat de kleine ook aandacht krijgt als ie huilt bijvoorbeeld als ie honger heeft. En wat knijpen betreft:{Nina wilt me soms slaan. Na 2 waarschuwingen zet ik haar op de gang. Ik moet zeggen dat ze het nu niet meer doet omdat ze weet als ze slaat zet ik haar op de gang. Ze heeft ook een tijdje gehad dat ze haar zin niet kreeg met haar hoofd tegen de grond ging bonken(haarzelf pijndoen) omdat ik het negeerde heeft ze dit nu al een hele tijd niet meer gedaan.Wat vele hier ook zeggen:{ De peuterpubertijd is je uitproberen en grenzen verkennen. Het enige wat we dan als ouder moeten doen de grenzen goed aangeven Succes ermee! groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 06 Dec 2008 12:11:47

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 06 Dec 2008 12:15:14