Hoi,
Hier nog steeds hetzelfde probleem of ik moet echt helemaal uit huis weg zijn dan gaat het rustiger en makkelijker.
Negeren is eerste tip.
Tweede tip:
Als papa haar op bed legt wordt dit ook idd van te voren gezegd. Als ze rustig naar bed gaat en goed heeft geluisterd krijgt ze van mij na vijf minuten nog een kusje. Gaat ze met veel trammelant naar bed dan geen extra kusje. Dan maar een huil en gil bui.
Zo doen we het ook als ik haar naar bed doe. dan komt papa na vijf minuutjes een kusje geven. Dan ligt ze al in bed en is het licht uit. In het begin gilde en huilde ze de hele boel bij elkaar en dat duurde een half uur. Na twee keer was dit al weer verlaagd na 20 minuten en nu nog maar een 10 minuten.
Het is een compromis maar wel een die 9 van de 10 keer werkt.
En s’nachts tja dan moet ze maar gewoon accepteren dat niet altijd mama komt. en ik negeer haar dan ook hoe moeilijk dat ook is. Ook papa negeerd het als ze de boel bij elkaar gilt. Hij kijkt wat er aan de hand is en als het geen handelingen nodig heeft dan negeert hij al het gevraag gezeur en gehuil.
Soms probeert hij haar nog te troosten maar als dat na v ijf minuten niet werkt dan pech hoor. Mama heeft ook haar rust nodig.
groetjes
lon106