Vorige week dinsdag zijn Kurt en ik samen met onze kinderen Anna en Leah naar het ziekenhuis in Groningen geweest voor een onderzoek. Leah moest allerlei testjes doen om te kijken of ze syndroom van Marfan heeft, omdat het in Kurt’z familie zit. Toen Anna net geboren was moest ze er ook heen, maar het enige wat ze later zou krijgen was dat ze misschien langer dan normaal zou worden en misschien een afwijking aan haar ogen waardoor ze misschien een bril moet dragen. Nu Leah is geboren moesten we er weer heen voor haar. Onze kinderen hebben 50% kans om het syndroom te krijgen (erfelijk), dus moest ze getest worden. Na de testen kregen we te horen dat Leah iets met de aorta heeft. Dit is ook een symptoom van het syndroom. Dit betekend (van internet):
“Een zwakke plek in de aortawand kan een geleidelijke verwijding van de aorta
veroorzaken, waardoor een aneurysma (uitstulping van de vaatwand) ontstaat.
Tussen de lagen van de vaatwand kan bloed komen (aortadissectie) of het
aneurysma kan scheuren, waardoor een zeer ernstige bloeding ontstaat. Naarmate
de aorta wijder wordt, kan de aortaklep, die zich tussen het hart en de aorta
bevindt, beginnen te lekken (aortaregurgitatie).”
Sinds afgelopen vrijdag heb ik nachtmerries dat Leah een ernstige bloeding krijgt, waardoor ze misschien niet meer wakker wordt. Ik heb dit al met Kurt over gehad, en ik weet wel dat ik met een dokter meot gaan praten en ik zal dit ook doen. Maar heeft iemand misschien een tip wat ik voor die tijd nog misschien kan doen?
Groetjes Elle
mama van Anna (2½jr.) en Leah (1m.)

Gewijzigd door - elleandkurt op 12 May 2007 10:21:20