Gezonde koekjes bestaan niet en als je toch iets wilt geven dan is een kaakje nog het meest verantwoord. Al die Plop en Sesamstraat koeken bevatten transvetten, ontzettend ongezond. Ik geef Fabienne vaak een granenkoekje … doosje rozijntjes, fruit, rijstewafel, ontbijtkoek ga niet van alles in huis halen … ze weet niet beter en vindt het prima. Smult hier ook van …
'Gezonde' koekjes/tussendoortjes
Jurian eet alles wat hij wil en mag. Dat wil niet zeggen dat hij elke dag de pot snoep leeg eet hoor …
Maar geen snoepje is ook best wat vind ik persoonlijk. En wil hij een dag geen fruit nou dan toch niet. Ik doe het nog niet eens elke dag. Doe het meestal om de dag. Dan blijft het lekker en gezellig.
Jurian luste eerst geen snoepjes. Overal waar we kwamen (vriendje of opa / oma) die hem graag snoepje wilde geven dat wilde hij niet omdat hij het niet luste. Dat is niet zo erg maar soms ook wel zielig want niet iedereen heeft naast snoep een kinderkoekje oid in huis. Dus dan kreeg hij niks. Ook op feestjes terwijl het dan gezellig moet zijn (niet perse met eten hoor). Maar ik moest altijd zelf wat meenemen…
Nu thuis elke middag 1 snoepje en gelukkig eet hij het.
Hoi hoi,
- Sultana (vruchten / hartig)
- Speculoos / Speculaas
- Liga continue
Of andere verantwoorde
afwisseling voor de koeken
- spekkie
- mashmallow
- een bakje
Honingloops
- krentjes
en de rest kent iedereen denk ik wel. Grtjs x Ghis