Gezond eten aanleren, ik vind het moeilijk


#21

Haha, fijn dat mijn mening gewaardeerd wordt Rainbow
Slimpie is inderdaad echt troep! Je hebt verschillende soorten zoetstoffen en de slechtste die zitten in Slimpie. Kinderen op deze leeftijd zouden maximaal 3 glazen per dag mogen en zitten dan aan hun maximum voor deze zoetstoffen.

Als er iets is wat wij zouden kunnen veranderen in ons eetpatroon zouden het ook wel de pakjes eten zijn. Wij eten die zeker nietdagelijks maar wel zeker 2x per week. Helaas is mijn vriend helemaal geen gekookte aardappel eter en bij mij komen inmiddels de gebakken aardappeltjes mijn strot uit, dus dat is al wat lastig
Ach, als ik straks weer wat meer tijd heb ga ik wel weer lekkere recepten zoeken.

Enne… als wij inderdaad pizza eten maken we het ook zelf. Toevallig eten we het komend weekend weer, heerlijk! En Seth eet dan inderdaad veel groente

Liefs, Anne


#22

Ik las in de ouders van nu of kinderen of was het groter groeien? hahaha nou ja in 1 van de 3 dat in een plakje ontbijtkoek 3 klontjes suiker zit Niet zo gezond als we dachten dus

Liefs Michelle



#23

@Miremady: Dat is met heel veel tussendoortjes zo. Er zit of suiker in of vet. En ontbijtkoek wordt dan een ‘gezond tussendoortje’ genoemd omdat er weinig vet in zit. Het is dus gezonder als een plak cake.
Dat is bijvoorbeeld ook zo bij een eierkoek, er zit wel wat suiker in, maar bijna geen vet. Dit is dan bijvoorbeeld ook een tussendoortje wat je van Sonja mag hebben

Dus ja, de vraag is dan: “Wat is gezond?”

Liefs, Anne


#24

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik herken het wel. 's Ochtends gaat het vaak nog wel. Onze zoon eet het volgende:

ontbijt: 2 boterhammen met boter en beleg en bekertje melk
tussendoor: fruit + bekertje roosvicee/ranja
lunch: 2 boterhammen met boter en beleg en bekertje melk/milk en fruit
slapen
tussendoor: bekertje roosvicee/ranja met koekje (lange vinger, volkorenbiscuit, speculaasje etc) en later een plakje ontbijtkoek
diner: warm eten en toetje
Voor het slapen: beetje drinken

Bij ons zit het “probleem” vooral tussen het wakker worden en avondeten. Dat is maar 2 uurtjes, maar hij wil dan constant wat eten (iets dat anatuurlijk niet mag).
En qua avondeten gebruik ik inderdaad ook wel pakjes/zakjes hoor. Maar ik vind ook het weekend heel lastig. Vooral zaterdag is bij ons zo’n dag dat we eigenlijk niet koken. Dus een broodje knakworst of iets dergelijks of een gebakken ei. maar voor de kinderen wil ik dat eigenlijk niet. Zondag hetzelfde verhaal. Dan vind ik het wel heel lastig.



#25

haha chips gaat hier best vaak doorheen, sowieso in het weekend (niet elk weekend maar 8 van de 10 keer wel, en dan gewoon een portie uiteraard geen hele zakken)
en in de vakantie doe ik door de weeks ook nie tmoeilijk.
ach zolang ze niet te dik zijn en het goed doen enzo… wie niet durft te eten heeft niet geleefd is mijn motto. mits het natuurlijk verantwoord is mbt de groei en geen overgewicht hebben. ik kan het zelf makkelijk hebben, rico ook best wel dus ik heb zoiets van; heeft ie mooi geluk dat hij (nog) geen aanleg heeft voor dik te worden dus kan ie lekker smikkelen! (en we kopen nu b.v. wel kinder chips en ook de koekjes evt. snoepjes worden verantwoord uitgezocht) rico is sowieso heel erg een kaas/worst/komkommer en tomaten manneke


#26

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wat jouw kids krijgen, lijkt me heel goed hoor.

Hier is de standaard gezond, maar bijvoorbeeld met een toetje let ik daar niet op. Ik heb vroeger altrijd volle vla toe gegeten en was altijd hartstikke dun! Denk dat het belangrijk is dat ze lekker bewegen en niet te veel suiker en kleurstoffen binnenkrijgen. Ik zou persoonlijk bij kinderen niet in calorien gaan denken. Mensen en dus zeker ook kinderen hebben ook vetten nodig. Bij voldoende beweging is dat geen probleem. De basis is gezond, bij jullie en bij ons en dan een soepstengel meer of minder dat is echt geen probleem!

Ik probeer voor ons zelf en de kinderen zo veel mogelijk vers te eten. Gelukkig zijn mn meiden DOL op fruit en vraag je aan Nora wat haar lievelingseten is, zegt ze eerst spinazie, broccoli en dan pas pannekoeken. Maar dat is voor ons gewoon heel fijn en makkelijk. En hier zijn er ook wel dagen dat het allemaal wat minder gezond is en het gemak even voorop staat. Hoort er ook bij toch!

Liefs



#27

Heb niet alle reacties gelezen maar ik vind het reuze meevallen hoor! Let wel dat een kind in de groei ook juist ’ goede’ vetten nodig heeft. Dus volle melkprodukten of vla etc is eerder goed dan slecht. Ik geef mijn dochter ook halfvolle melk omdat ze vrij stevig is. Niet dik en dat wil ik idd ook zo houden, maar als ik dat hier in Belgie op het bureau vertel gaan ze stijgeren hoor. Hier wordt juist tot vier jaar alleen maar volle melkprodukten geadviseerd, volle boter, schepje bakvet door het eten etc ect, juist omdat die kleintjes dat dus nodig hebben voor hun groei. Nu denk ik: In nl krijgen ze ook halfvolle produkten en worden de kindjes ook groot dus ik dot ook idd omdat ik haar al vrij stevig vind,maar alleen dus maar om aan te geven dat het echt niet slecht is en hier dus juist wordt geadviseerd. Verder vind ik je tussendoortjes juist best gezond en een kind is een kind en mag toch ook wel eens wat lekkers. En dan die keer bij oma, ach… zolang ze niet te dik worden is er niks aan de hand!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers


#28

@lalala: Eten jullie serieus alleen maar gebakken aardappels? Wij zijn ook echt niet van de gekookte aardappels. Maar wij eten aardappelkroketjes, aardappelblokjes, rosti, rosti rondjes, krieltjes (gekruid of ongekruid), aardappelgolfjes (gekruid) en gebakken aardappels (gekruid of ongekruid. Er is zo ontzettend veel variatie aan aardappels. En ik heb zelf ook zoiets, gekookte aardappels zijn gezonder, maar de jus weer niet

Bij ons gaat het eigenlijk super goed, de oudste is DOL op fruit, vooral mandarijntjes. En kaas is ze ook helemaal weg van. Het enige verbeterpunt voor ons bij haar ligt dat ze geen water drinkt. We zijn meteen toen ze 4 maand was met diksap begonnen… Balen achteraf, de jongste is nu 7 maand en DOL op water, omdat ze niks anders krijgt. Maarja achteraf he!

Verder eten wij veel groente uit potjes/pakjes. Spinazie a la creme van iglo uit de diepvries is hier allemaal onze lievelingsgroente En sperzieboontjes, worteltjes, witte bonen in tomatensaus en appelmoes komt hier allemaal uit een pot van Hak Broccoli en bloemkool, zo’n zak van Bonduelle uit de diepvries… Het enige wat we vers eten eigenlijk is sla (eten we elke week) en witlof (lust mn vriend niet, dus eten we soms).
Maar bij de sla eten we dan weer tonijn uit blik en een dressing uit een zakje… En bij de witlof saus uit een zakje, evenals bij de broccoli/bloemkool…
Oh jee vergeleken met jullie allemaal eten wij wel heel ongezond avondeten zo te zien en ben IK juist degene die zich moet schamen en dit topic had moeten openen…

Groetjes


#29

@Goudvisje: Nee hoor, we eten ook regelmatig gekookte aardappelen, maar dat is dus geen favoriet van mijn vriend. Ik hou zelf erg van aardappeltjes uit de oven. Van die krieltjes in schil, beetje olijfolie erover en rozemarijn, hmm!!

Sausjes over de groente eten wij eigenlijk nooit, maar gewoon omdat ik dat vanaf huis uit niet gewend ben.

Groenten vers, uit een potje of uit de diepvries in trouwens even gezond. Het enige nadeel van een potje is dat er zout en/of suiker aan toegevoegd is. Dus je kan als je makkelijk wil doen, het beste diepvries nemen dan.

Liefs, Anne


#30

Don’t worry Goudvisje! Diepvries is helemaal niet slecht! Hoe lang denk je dat groenten al in de supermarkt liggen? Terwijl ze verser zijn als ze direct zijn ingevroren. Niks mis mee! Wij (en de kids) zijn ook dol op spinazie a la creme van Iglo, hahaha. Dat gaat er heel goed in! Wij wisselen het af: vers, diepvries (bv boontjes, bloemkool, brocolli) en potjes (witte bonen in tomatensaus). Prima toch!

En misschien is Eva juist wel zo klein omdat ze altijd magere yghurt en Optimel eet? Oef. Maar ze is niet dun, ze heeft een mooi zacht peuterlijfje met van die lieve zachtje armjes…geen knookje zeg maar. En wij eten 2x per week een pakje (bv Lasagna of Conimex)…valt nog mee eigenlijk!

Wel tof zo’n topic dat veel reacties geeft, ik heb er echt wat aan!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#31

2 keer per week een pakje mix vind ik erg meevallen. Hier ook 1 en soms 2 keer per week. Het gaat mij dan vooral om de zouten die erin zitten. Maar verder eten wij niet veel zout. Groente uit een potje eten we bijna niet. Alleen de bruine en witte bonen. Spinazie uit de diepvries, maar verder alle groente vers. Vind ik lekkerder en in potjes zit veel meer zout, dus voor mijn gevoel ongezonder.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#32

Die mixen zijn ook nogal vet en inderdaad zout. Dat geldt ook voor potjes groenten. Prima als je ze soms eet, maar niet elke dag. Wij voegen nergens zout aan toe (zelfs niet op bv een eitje) en dus vind ik dingen al gauw ERG zout!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#33

Wat leuk dat wel allemaal verschillen… Wij eten alle groente vers… Tot de rode bieten aan toe die we van de kleigrond halen

Ik denk dat je gewoon moet kijken hoe je kindjes zijn, niet te dik? Mooi gewicht? Vol leven, energiek etc, dan doe je het goed hoor!

Groetjes Manderijn.


#34

Hahaha, ik vind vers wel supergoed hoor. Maar ik ben van het gemak, dat geef ik toe en heb weinig geduld als het op koken aankomt! Dus ik heb alleen maar respect voor mama’s die bieten van de kleigrond halen!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#35

hoi
ik heb niet alle reacties gelezen.
maar hier ook "snoep en koek ouders"
waardoor emma steeds meer ging snoepen. Ik kan me wel aardig in houden waar de kinderen bij zijn,maar papa echt niet. en Emma snoeptdus heerlijk met hem mee.
Ik heb nu het volgende gedaan;
Emma heeft een bakje daar doet ze elke ochtend drie snoepjes (ze houdt niet zo van koek) in en die mag ze opeten wanner ze wil, maar als t op is is t op.
dus als papa nu koek oid pakt, kan zij zelf bedenken of ze iets uit haar bakje wil. ik heb wel papa gevraagd zo min mogelijk te snoepen in haar bijzijn. hij probeert het nu te beperken tot 1a2x per dag met emma en de reat als zij slaapt (is voor hem ook best goed!!)

succes! Groetjes

Mijnticker.nl Tickers