Ik vraag mezelf af of er enige mammas is die in maart en April 2005 bevallen is…
Zou leuk zijn om met jullie ervaringen te delen
Ik ben Melisha (26) en getrouwd met Aart (25) en we zijn de trotse ouders van Nienke.
Als het jou leuk lijkt om te kletsen, reageer dan
Groetjes
Gezocht: maart en april mamma's
hoi
Nou hier nog een “april-mama” Ik ben 4 april bevallen van een meisje. Het gaat helemaal goed met haar, en met mij. Wel wennen zo’n nieuwe “mama-rol”, maar wel erg leuk.
Groetjes
hoi ik ben jessica en ben 1 april 2005 voor de tweede keer mama geworden van een tweede zoontje lars onze kleine man doet het prima op zijn hevige schreeuwbuien na maar dat hoort nu eenmaal bij kleine babytjes he,hij slaapt eigenlijk s nachts heel goed nog een voeding per nacht rond vier uur zijn broertje is ook goed gewoon aan hem… dus eigenlijk zeker geen klagen liefs jessica
jame
Hallo,
Ook ik ben sinds april 2005 moeder. Op 20 april is ons zoontje geboren. Hij is een heel actief, helder en druk kindje en wij vinden hem natuurlijk geweldig!
Sinds twee weken gaat hij naar het kinderdagverblijf. Op zich gaat het goed, hij is er tevreden en ze zorgen goed hem, maar hij slaapt enkel in de schommel…Thuis slaapt hij ook erg moeilijk in; mijn vriend of ik zitten gemiddeld een uur bij hem op de kamer voordat hij slaapt. Hij wordt al ingebakerd. Laten huilen werkt ook niet; hij gaat dan echt “over de top”. Hebben jullie kindjes (van ongeveer dezelfde leeftijd) hier ook last van? Heeft iemand een goeie tip?
Alvast bedankt!
Jasmijn
quote:
Hij is een heel actief, helder en druk kindje Thuis slaapt hij ook erg moeilijk in; mijn vriend of ik zitten gemiddeld een uur bij hem op de kamer voordat hij slaapt. Hij wordt al ingebakerd. Laten huilen werkt ook niet; hij gaat dan echt "over de top".
Ik denk dat hij last heeft van het verwerken van al die indrukken die hij op een dag opdoet.
Heeft hij het ook zo erg als je een dagje rustig met hem thuis bent gebleven?
Een echte tip heb ik eigenlijk niet, omdat je hem al inbakerd.
Misschien helpt het als je voor het slapen gaan beneden alvast heel rustig met hem doet? Alvast even met hem een beetje loopt enzo…dat hij al slaperig wordt bedoel ik eigenlijk
Verder weet ik zo gauw even niks eigenlijk.
Succes!!
Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 17 Jul 2005 13:20:26
Ja, dat zou heel goed kunnen. Hij is de hele dag zo aan het observeren!
We proberen het al zo rustig mogelijk voor hem te houden. Zo staat de televisie niet aan wanneer hij beneden is en houden we het aantal bezoekjes beperkt. Maar gisteren was een bezoekje van 2 uur aan mijn ouders (die overigens heel erg enthousiast zijn, misschien ook wel heftig voor zo’n kleintje!) toch genoeg om tot 's avonds 21:15 uur wakker te blijven en te huilen. Hij heeft dan overdag maar 1,5 uur geslapen. We leggen hem wel direct in zijn wiegje zodra hij gaapt of in zijn oogjes wrijft. We zorgen dat onze slaapkamer (hij ligt nog bij ons op de kamer) rustig is en koel.
Hij heeft trouwens vandaag wel even wat in te halen; hij slaapt al vanaf 12:30!
hoi jasmijn
lars is ook best een moeilijk slapertje volgens kind en gezin weinig aan te doen heb hem vanaf deze nacht op een ander kamertje gelegd omdat mijne man nogal hard snurkt en kon zijn dat hij daar van wakker werd voor in te slapen hebben we hem zo een knuffeltje gegeven en dat helpt precies ook wat neem het wel weg als hij slaapt omdat ik bang ben dat hij hetv over zijn gezichtje trekt en geen lucht krijgt
liefs jessica
ook lars slaapt sinds twee dagen veel beter hij ligt nu dus samen met zijn broertje op de kamer en dat gaat super goed!! hij heeft deze nacht van half acht tot vijf uur in een stuk door geslapen!! overdag slaapt hij nog steeds niet veel maar denk dat dat ook van baby tot baby is
liefs jessica
Wij hebben ook met onze dochter Evianne de eerste maanden beneden de hele avond op de bank gelegen. Die ging echt niet dr eigen bedje in. Ze in bad doen voor het slapen gaan wil nog wel eens helpen net zoals een rustig muziekje luisteren met de schemerlampjes aan en zo. Verder hebben wij er maar aan toe gegeven ( bij ons op de arm s`avonds op de bank )met als gevolg dat we dr op een gegeven moment echt moesten leren dat ze alleen naar bed moest. We zagen er toen er tegen op want we verwachtten echte brulpartijen, maar dit is erg goed gegaan. Ze was toen wel 1 jaar en nog wat. Nu slaapt ze prima en gaat gewoon naar bed net zoals haast ieder ander kind.
Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005
Nou, ons manneke blijft me verrassen; gisteren had hij ineens een geweldig goede dag. Hij viel iedere keer binnen een paar minuten in slaap. We hadden nu dus ook weer tijd om te spelen en te lachen! 's Nachts slaapt hij altijd goed; van 21:30 (klokslag!) tot ongeveer 6:15. Dan voed ik hem en slaapt hij nog zo’n 1,5 uur.
Ik heb gisteren wel iets nieuws geprobeerd. Ik heb hem overdag in een hangmatje gelegd. Hij geniet van het schommelen en ik kon hem dus heel gemakkelijk in slaap wiegen.
Het is trouwens heel fijn om te lezen dat hij niet de enige is die niet makkelijk in slaap valt. Soms weet je even niet meer wat normaal is, hè?
Ik vond dat hij wel erg veel huilde de afgelopen dagen (van 13:00 uur tot 21:00 aan het jammeren en soms echt brullen), maar dat is sinds gisteren dus ook ineens veel minder.
Veel groeten van een opgeluchte moeder
Wij kregen bij Evianne van Daan zijn moeder een boekje ( oei ik groei ) en ook al dacht ik dat het niks voor mij was, staan er toch handige dingen in. De in het boekje aangegeven hangerige perioden klopten precies bij Evianne en daarmee was ik toch wel een beetje gerustgesteld. Ook de verklaringen voor deze perioden zijn ook best logisch.
Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005