Gezellig visite, andere kindjes....DRAMA

Pfff, de kindjes zijn weg. Ik weet het, kindjes van net twee spelen naast elkaar en niet met elkaar. Maar poeh, een bokswedstrijd is er niks bij. En eh…mijn dochter is niet de minste. MIJN SPEELGOED! Terwijl er genoeg ligt en zodra het jongentje wat anders pakte…hup, zelfde ritueel. En als hij niet snel losliet…haren trekken ( een keer gelukkig maar schrok er wel van), hij bijten, zij weer duwen en trekken aan speelgoed. Dus ik ben nu uitgeteld. Heb haar gecorrigeerd, gecomplimenteerd als het goed ging, jawel, ik weet hoe het moet. Maar oh, wat zie ik er tegenop om kindjes op visite te krijgen of om op visite te gaan. Ze doet het niet altijd maar echt wel vaak, met luide stem en gejank! Bah. Ze is bijna twee maar wat kan ik hieraan doen!! Want ik merk aan de andere mama’s dat ze het niet leuk vinden, logisch en ik wil niet dat ze ons niet meer willen zien hierdoor. En…ik weet dat ik een lief meisje heb, maar zo komt ze dan niet echt over!
Help, tips gevraagd!

Corrigeren, corrigeren en nog eens corrigeren en heel consequent blijven en hooen dat andere mamma’s ook dit geduld hebben anders leert ze het nooit. Gaat ze naar de psz??

Groetjes,

Michèle

heb ik vanmorgen tot in den treuren gedaan, uitleg gegeven, even van de plek afgehaald, hoort dit er bij ofzo? het gaat namelijk echt nergens over want als ze de bal heeft gaat het weer ineens over klei.
ze gaat twee dagen nu nog naar de creche maar omdat ik thuis ben gaat ze straks twee ochtenden naar de peuterspeelzaal. Op de creche kennen ze dit niet van haar. Hier gooit ze ook met speelgoed maar daar ook niet. Mama plagen! hi,hi. Maar pit zit er in ieder geval wel in!

Ja oke thuis zijn ze over het algemeen baldadiger dan ergens anders (uitzonderingen daargelaten zoals mijn snuggles) maar ja meer dan deze tips kan ik je niet geven, misschien dat andere mamma’s nog wat weten.

Groetjes,

Michèle

fijn dat je gereageerd hebt, vanmiddag weer visite maar dan zonder kinderen, kijken hoe dat gaat…hi,hi. We gaan het daarna wel weer opbouwen. Zoveel kindjes zien we al niet dus ik hoop dat de moeders zich niet laten afschrikken!

Is herkenbaar hoor!
Als er kindjes hier komen spelen dan pakken ze iets en dan is Aaron er als de kippen bij om het weer terug te pakken en zegt ie: mag niet is mij!
Ook hier zeggen we steeds: Nee Aaron, de kindjes komen spelen en mogen OOk met jouw speelgoed spelen!
Maar hij houdt alles met arendsogen in de gaten!

Als we bijvoorbeeld bij de buren of overburen spelen dan is het omgedraaid.
Aaron wil wat pakkken en die kindjes pakken het weer van hem af en zeggen : MIJ!
Haha…hij weet wat daar gaat komen (zal ie wel van thuis herkennen) en blijft vaak nmaar wat rondlopen of pakt iets kleins wat ie wel mag hebben.

Ja, ze vinden het heel leuk om bij elkaar te zijn maar ze willen niet dat andere kindjes met HUN speelgoed spelen en soms is dat voor de ouders erg vervelend want we kunnen soms echt niet gezellig kletsen omdat dan die en dan die weer huilt omdat er iets word afgepakt of omdat ze elkaar duwen.

Is weer een fase!

Gr, Danielle

fijn dat het herkenbaar is! Mijn dochter is ook behoorlijk luidruchtig en dan valt het ook snel op. Het was vanmorgen bijna lachwekkend hoe ze stond te trekken aan een puzzel ( terwijl er nog drie liggen), en toen ze hem had was het weer over.
ze heeft het ook bij andere kindjes thuis, terwijl je dan zou denken, dat is jouw speelgoed niet eens! En verwend is ze volgens mij niet.
Maar ik hou me maar vast aan concequent zijn en mijn mantra…het is een fase!

zooo herkenbaar, Jony had dat ook. Ze ging nog niet naar een kdv oid. Maar toen ze een maand of 2 daar wel kwam was het zo over.
Delen is zoo moeilijk vooral als je het altijd voor je zelf hebt.
Inderdaad corrigeren, ruilen: van jij mag die en zij die. En na 10 min. zeg je zo geef maar aan pietje of pietje moet het aan je dochter geven. Zodat ze ook weer terug krijgt/mee mag spelen. Zo deed ik het altijd.
En inderdaad je kan niet dan lekker met je vriendin oid lekker kletsen. Je bent alleen maar bezig met je/de kid (s), niet leuk. Maar er komen betere tijden :smiley:

Succes & Greetz Cora

tja, het geeft niet dat er geen tijd is voor mijn vriendin maar de sfeer is niet leuk, bijten van de ene kant en haren trekken van de andere en maar inderdaad corrigeren! Maar goed, we blijven het proberen!