Mijn zoontje is over een maand 2,5 jaar.
Nu zit ik met het volgende:
Als we ergens heen gaan en hij moet lopen wil hij dat niet en moet ik hem dragen.
Als ik de buggy bij mij heb en hij wil niet meer lopen zet ik hem in de buggy,en is het geen probleem.
Maar er zijn ook momenten dat ik hem niet bij mij heb en dan vertikt hij het om te lopen.
Het is niet dat hij dan moe is,want hij wil al gelijk niet als hij van de fiets af is.
Hij blijft dan staan en zegt dat ik hem moet tillen.
Ik kan hem natuurlijk niet de hele tijd tillen,ik heb dat wel eens gedaan om dat ik hem niet zomaar op de straat kan laten zitten,wat hij wel gewoon zou doen ook al loop ik weg,maar is natuurlijk gevaarlijk.
Als ik hem dan optil lacht hij gewoon zo van haha ik heb mijn zin.
Maar soms is de situatie daar te gevaarlijk voor.
Maar ik weet er echt geen raad mee.
Heeft iemand tips?
Gewoon niet willen lopen,ggrrr
Gouden tip: niet meer tillen! Onder geen enkele voorwaarde! Zeker omdat-ie je gewoon uitlacht op het moment dat je hem optilt, is het wel duidelijk dat-ie gewoon met je solt. Ik zou ook wel de hele dag door iedereen gedragen willen worden. Lekker makkelijk.
Dus klaar ermee. Vervelend alleen dat soms de situatie op zich te gevaarlijk is. Ik zou dan persoonlijk geneigd zijn om hem gewoon aan de arm omhoog te trekken totdat-ie op zin benen staat en dan meetrekken. Echt, er zit niks anders op. Zodra je toch weer op gaat tillen weet-ie dat hij je tot het uiterste kan drijven zodat je hem toch weer optilt. Dus echt helemaal consequent weigeren vanaf nu.
Ga hem in elk geval geen lekkers of cadeautjes beloven als-ie wel met je meeloopt, want dan is het eind echt zoek. Gewoon met mama meelopen is niet meer dan normaal en dat hoeft niet beloond te worden.
Groetekes, Sje
Hmmm wat je wel kan doen afspraak maken sticker beloning zelf stickers uit laten zoeken dagen van de week op schrijven, heeft hij een hele week netjes mee gelopen wel elkedag dan een sticker laten plakken en goede veer geven natuurlijk Veer geven bedoel ikblijven herhalen dat hij zo goed heeft mee gelopen.
als hij een week nettjes heeft meegelopen iets van een ijsje of waar ie heel gek op is, sommige kinderen zijn er gevoelig voor… andere helemaal niet maar je kzou het kunnen proberen wel heeeeeeel goed uitleggen want hij is pas 2,5
succes veders helemaal met sje eens
gr Tries
Hoi,
Als mijn dochter in een gevaarlijke sistuatie driegde stil te blijven staan.
Dan pakte ik haar stevig bij haar boven arm en dwong ik haar te lopen.
Werkte dat niet of had ik geen tijd om zo te reageerde pakt ik haat gewoon op maar dan recht onder mijn arm.
Dus niet tillen zoals gewoonlijk maar alsof je een zak aardappelen onder je arm schouwd met een tas in de hand aan dezelfde kant. Vond ze niet leuk want ze stond dan voor schut. Hielp en helpt nog. Soms alleen al het dreigen als daar de tijd voor is helpt nu tegen woordig. I
I zou er niet meer aan toegeven maar dwing hem te lopen door hem mee te "trekken "naar een veiligere en overzichtelijke plek.
groetjes
lon106
Da’s inderdaad ook een goeie die zak-aardappelen-tip! Ben benieuwd of die bij jou ook gaat werken Meral!
Groetekes, Sje
Hoi Sje,ik snap wat je bedoelt maar aan de arm omhoogtrekken helpt niet want hij weigerd om te staan en zakt gewoon weer door zijn benen.
En iemand anders die zei van draag hem als b.v. een zak aardappels(haha leuk)maar heb ik ook weleens gedaan,dat vind hij helemaal geweldig.
Hm, dus die aardappel-zak-techniek werkt ook niet. Ook niet als je hem voor langere tijd zo draagt? Kan nooit comfortabel zijn namelijk voor langer dan 5 minuten.
Aan de broekband optillen en meenemen? Kan ook nooit comfortabel zijn.
Groetekes, Sje
aardappelzak en vervolgens totaal negeren op een veilige plek zetten, oke je wilt niet mee oke daggg ik ga wel weg, door lopen dan dan achter een muurtje wachten natuurlijk
moet je eens zien na tijdje dat ie denkt jeetje ze meent het…
gr tries
o wat irritant hé. die van mij is pas ruim 1,5 en doet het ook, maar wil ook niet getilt worden. hij wil gewoon een totaal andere kant op en stopt bananen in zn oren en rent gewoon weg. ik krijg hem echt niet mee want dan wordt hij
- boos
- gaat dan op de grond zitten of liggen
- als ik dan wegloop heeft hij er lekker poep aan, blijft of liggen of staat op en vervolgd zijn weg, meestal richting gevaarlijke dingen. ZUCHT
ik doe die aardappeltechniek ook dan, luid mopperend. Ik zet hem dan in de buggy of fietszitje, en zegt dat hij blijkbaar nog niet "groot"genoeg is om naast mama te lopen. hij wordt dan boos want wil niet in de buggy.
hij is gewoon zn eigen wil aan het ontwikkelen. wil alles op zijn manier, dus als ik rechts wil, da wil hij links. AAAH
x Floss
Ja whaha iok heel herkenbaar. Als ik de buggy meeneem wil ze lopen. En als ik hem niet meeneem dan dan wil ze gedragen worden. Vanmorgen dave op werk afgezet, met de auto naar garage geweest en vervolgens naar overgroot oma geweest. Ik moest de auto een stuk verder op zetten. Ik denk mooi. Dan kan ze even lopen dan heeft ze ook meteen beweging. Ze liep tot de helft. Toen begon het gezeik weer. De hele tijd voor me staan om opgetild te worden. Ik negeren en toen ging ze maar op de grond liggen. Dat schoot ook voor geen meter op. Dus ik haar weer een stukje gedragen en weer willen neer zetten trekt ze haar beentjes weeer in. Begon ze weer te gillen en gaat gewoon op haar knieen voor mestaan zodat ik ook niet lopen kon. Ondertussen waren we alweer 20minuten verder op iets wat normaal 5 minuten lopen is. Ik weer een pijnlijke arm. Vanaf nu heb het het er zo mee gehad. Vanaf nu gaat ze maar gewoon de buggy in als ze nu wil of niet. groetjes chantal
Chantal